BIM februari 2024
Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024.
Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024.
Mensen kom igen.
Så vi satsar på försök 4 nu i februari.
Jobbigt det här, månad efter månad trots äl-tester... Ser att vi är många som försökt flera månader. Använder ni äl-tester eller nåt? Jag började med rosenrot denna cykeln. Nån som testat det?
Jag har plussat nu på åttonde försöket.
jag testade rosenrot i november och december.
Nu i feb har jag ätit Munkpeppar och boostat med hög dos d-vitamin Från CD 1 till ÄL, och denna månaden tog det sig. Märkte stor skillnad på min ägglossning.
använt ÄL-test varje månad samt tempar.
Mensen kom igen.
Jobbigt det här, månad efter månad trots äl-tester... Ser att vi är många som försökt flera månader. Använder ni äl-tester eller nåt? Jag började med rosenrot denna cykeln. Nån som testat det?
Mensen kom igen.
Jag är på försök 6. Kör med både ÄL-tester (digitalt och vanliga stickor) och tempning för det mesta. Någon månad har jag försökt att inte hålla på för mycket utan försökt att ?bara låta det hända?, för har fått för mig att alla tester osv kanske stressat mig och därför blir det inget. Såklart har jag då istället missat ägglossningen, har oregelbunden cykel så vet aldrig när den blir av.
Får typ panik när jag läser alla som har ätit det ena efter det andra kosttillskottet, sköljt äggledare etc. Känns som det finns en miljard olika anledningar till att det inte blivit något än, i vilken ände ska man ens börja?? Känner mig helt överväldigad över allt som kan vara fel. Vilken jäkla prövning detta är mentalt alltså? Har så svårt att acceptera att det inte blir något de gånger vi faktiskt har ?gjort allt rätt? och prickat in ÄL. Då borde det ju funka 🥺
Jag är på försök 6. Kör med både ÄL-tester (digitalt och vanliga stickor) och tempning för det mesta. Någon månad har jag försökt att inte hålla på för mycket utan försökt att ?bara låta det hända?, för har fått för mig att alla tester osv kanske stressat mig och därför blir det inget. Såklart har jag då istället missat ägglossningen, har oregelbunden cykel så vet aldrig när den blir av.
Får typ panik när jag läser alla som har ätit det ena efter det andra kosttillskottet, sköljt äggledare etc. Känns som det finns en miljard olika anledningar till att det inte blivit något än, i vilken ände ska man ens börja?? Känner mig helt överväldigad över allt som kan vara fel. Vilken jäkla prövning detta är mentalt alltså? Har så svårt att acceptera att det inte blir något de gånger vi faktiskt har ?gjort allt rätt? och prickat in ÄL. Då borde det ju funka 🥺
Ja den är så jobbigt, när man vet med sig att man prickar in det precis när man ska och gjort allt som man ska och ändå blir det inte. Det sätter så mycket griller i huvudet.
undviker man graviditet så känns det som man kan bli gravida i princip jämt, vill man bli gravid känns det som du behöver pricka rätt minut på hela månaden.
Har haft min ägglossning nu, tror jag i alla fall, lite senare än enligt beräkningen, men hade vattniga flytningar i några dagar och i lördags natt vaknade jag av smärta som höll i sig in på söndag förmiddag. Vi hade inte fått till det på nästan fyra dagar innan så vi tog en snabbis på morgonen. Hade haft sex varannan dag inför beräknat datum vilket i sig var en bedrift med 3 barn hemma men efter beräknat så hade vi inte lyckats så jag är glad att vi hann med där på morgonen. Sitter just nu och funderar på vad som är bäst, beställa hem stickor eller göra som tidigare och köpa ett digitalt dagen innan BIM.
Vill mest bara skriva av mig då vi inte tänker tala om för någon att vi försöker igen, känner dock behov av att dela med mig och sätta ord på alla tankar 
Mensen kom igen.
Min konstiga "mens" fortsätter, men avtar sakta men säkert. NC bad mig idag att ta ett ägglossning test (har beräknad ägglossning till helgen). Och det blev positivt enligt deras beta-funktion som läser av tester. Jag hade kanske velat ha strecket lite starkare för att bekräfta. Kan lägga upp bilden här. Min temperatur är fortsätt låg så får se om den sticker iväg inom kort. Har ju inte heller vanliga flytningar så kan inte (har inte provat) känna något fertilt sekret.
Min fråga är då - kan blodblandat urin ge ett falskt "positivt" test? Alltså påverkar mens höjningen på något sätt? Kan detta vara att kroppen gör sig redo men att det inte kommer lossa? 
Min konstiga "mens" fortsätter, men avtar sakta men säkert. NC bad mig idag att ta ett ägglossning test (har beräknad ägglossning till helgen). Och det blev positivt enligt deras beta-funktion som läser av tester. Jag hade kanske velat ha strecket lite starkare för att bekräfta. Kan lägga upp bilden här. Min temperatur är fortsätt låg så får se om den sticker iväg inom kort. Har ju inte heller vanliga flytningar så kan inte (har inte provat) känna något fertilt sekret.
Min fråga är då - kan blodblandat urin ge ett falskt "positivt" test? Alltså påverkar mens höjningen på något sätt? Kan detta vara att kroppen gör sig redo men att det inte kommer lossa?
Ja men nu när du säger det, jag tänkte att kontrollstrecket var den andra linjen! Brukar aldrig få så starka teststreck så hjärnan sållade nog bort det haha. Då är det verkligen positivt! Vilken spännande cykel denna månad haha.
Håller tummarna att temperaturen ökar från och med imorgon! Och att sambon är på humör när han kommer hem😅.