• pippi12345

BIM februari 2024

Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024. 

• Svar på tråden BIM februari 2024
  • Anonym (Syskonsförsök)
    Juvellampa skrev 2024-02-18 08:18:13 följande:

Grattis till er som plussat! :D

Anonym syskonsförsök:

Jag råkade svara dig i en annan tråd, haha lite trött... jag kanske testar tis eller ons OM jag inte kan hålla mig! Men har nada symtom så kanske inväntar mensen bara... men min man vill ta test på bim-dagen iaf så det kommer vi nog att göra iaf :)) hur känns det för dig?

Jag känner ingenting heller faktiskt, man är lixom inte ens skengravid. Förra månaden hade jag molvärk, extremt ömma bröst, sjukt trött ( somnade i soffan 2 gånger).. Haha trodde verkligen jag var gravid då men nope.. Denna gång känns det inget alls men vill minnas att det inte kändes något när jag var gravid med sonen, då kom mensvärken någon vecka efter mitt plus. Jag ska testa tisdag så får vi se, håller tummarna för oss haha
  • Cececilia
    Anonym (Syskonsförsök) skrev 2024-02-18 09:20:03 följande:
    Jag känner ingenting heller faktiskt, man är lixom inte ens skengravid. Förra månaden hade jag molvärk, extremt ömma bröst, sjukt trött ( somnade i soffan 2 gånger).. Haha trodde verkligen jag var gravid då men nope.. Denna gång känns det inget alls men vill minnas att det inte kändes något när jag var gravid med sonen, då kom mensvärken någon vecka efter mitt plus. Jag ska testa tisdag så får vi se, håller tummarna för oss haha
    Jag har haft diverse symtom under senaste året, förutom denna månaden när det blev två streck på stickan 😍🙏 kände verkligen inget jag ens kunde inbilla mig 😅 håller tummarna för plus 🤞
  • Mariiiak94

Har inte varit inne här på några dagar men va glad jag blir av att läsa att så många plussat denna månaden än så länge! 

Jag har börjat landa i att något kanske växer där inne, molnande värk i både mage & rygg, aldrig något jag brukar ha annars. likaså är jag väldigt mycket mer känslig, blir väldigt lätt irriterad & ledsen för de minsta lilla 😅

Testerna blir starkare & starkare! När brukar man berätta för familj? Jag har inskrivningssamtal hos barnmorskan den 29/2, borde man vänta tills efter de? 

Enligt appar så har jag bf 23 oktober och är i Vecka 5 (4+4)

• Cececilia
    Mariiiak94 skrev 2024-02-18 10:53:02 följande:

Har inte varit inne här på några dagar men va glad jag blir av att läsa att så många plussat denna månaden än så länge! 

Jag har börjat landa i att något kanske växer där inne, molnande värk i både mage & rygg, aldrig något jag brukar ha annars. likaså är jag väldigt mycket mer känslig, blir väldigt lätt irriterad & ledsen för de minsta lilla 😅

Testerna blir starkare & starkare! När brukar man berätta för familj? Jag har inskrivningssamtal hos barnmorskan den 29/2, borde man vänta tills efter de? 

Grattis 🥰 ser fint ut! 

Man berättar när man själv känner sig bekväm med det oavsett utgång. Vi kommer berätta för min sambos familj tidigare än för min. Vi bor långt ifrån min familj och skulle det gå illa vill jag kunna åka och hälsa på den utan att det följer med mig dit. Men vi kommer vänta med alla tills vi har sett att det faktiskt finns ett liv där inne 🙏❤️ Men har berättat för min bästa kompis som stöttat mig väldigt mycket efter missfallet och i försöken till pluset ❤️

• Hsim
    Mariiiak94 skrev 2024-02-18 10:53:02 följande:

Härlig stegring, vi är ganska nära jag har enligt apparna 26 oktober. 🥰

tidigare har vi väntat lite med att berätta, men då vi har ett MA i bagaget från i november så har vi berättat för närmsta vänner och familj redan nu, då det är några orolig veckor här ett tag.
    Jag har bokat in ett privat UL 9 mars mest för att lugna nerverna, ska ringa MVC i veckan. 
  • Juvellampa

Anonym syskonsförsök:

Åh hoppas att dina ickesymtom är symtom på att du är gravid!! :D om du kände så med sonen!!

När jag vad gravid med dottern hade jag bara lite molvärk och kanske ngt mer känslosam än vanligt. Men inget jag direkt tänkte på.

Förra månaden när jag hade kemisk grav hade jag supermånga symtom: flytningar, brast i gråt för ingenting, törstig, massa finnar, molvärk... undrar om det hade något att göra med att det blev kemiskt? Något knasigt med hormonerna??

Cececilia:

Så himla spännande att det var just den gången det tog, utan symtom alls! Så himla förvånad man måste bli! :)

• Anonym (Syskonsförsök)
    Juvellampa skrev 2024-02-18 16:46:01 följande:

Anonym syskonsförsök:

Åh hoppas att dina ickesymtom är symtom på att du är gravid!! :D om du kände så med sonen!!

När jag vad gravid med dottern hade jag bara lite molvärk och kanske ngt mer känslosam än vanligt. Men inget jag direkt tänkte på.

Förra månaden när jag hade kemisk grav hade jag supermånga symtom: flytningar, brast i gråt för ingenting, törstig, massa finnar, molvärk... undrar om det hade något att göra med att det blev kemiskt? Något knasigt med hormonerna??

Cececilia:

Så himla spännande att det var just den gången det tog, utan symtom alls! Så himla förvånad man måste bli! :)

Fick du plus på stickan förra månaden vid kemisk? 

Jag har börjat frysa väldigt mycket sedan igår, manenn sitter med en tshirt och han tycker jag är väldigt varm och jag fryser. Vet inte om det kan vara ett tecken men det är det enda jag känner. Ska testa på tisdag och hoppas verkligen det är ett plus. 
  • Juvellampa

Syskonförsök:

Jag håller tummarna så mycket för ditt test!!

Ja jag plussade svagt från äl+11 och med flera test fram till bim-dagen då ett digitalt helt plötsligt visade "inte gravid" och stickorna blev svagare... o sen kom mensen dagen efter bim typ...

• Anonym (Syskonsförsök)
    Juvellampa skrev 2024-02-19 08:18:21 följande:

Syskonförsök:

Jag håller tummarna så mycket för ditt test!!

Ja jag plussade svagt från äl+11 och med flera test fram till bim-dagen då ett digitalt helt plötsligt visade "inte gravid" och stickorna blev svagare... o sen kom mensen dagen efter bim typ...

Usch vad hemskt, <3
    Hoppas verkligen vi plussar denna gång, ska du testa imorgon? Glad
  • Juvellampa

ja det var jättetrist faktiskt, speciellt eftersom jag aldrig hade varit med om det innan och tänkte så solklart: yeees jag är gravid!!

men på ett sätt skönt att det hände så supertidigt förstås! 

jag har inte bestämt mig än...jobbar hemma imorgon så det vore ju ett perfekt tillfälle. får se om jag kan hålla mig!! du kör ett test?

Svar på tråden BIM februari 2024