• pippi12345

BIM februari 2024

Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024. 

• Svar på tråden BIM februari 2024
  • Anonym (Syskonsförsök)
    Juvellampa skrev 2024-02-20 11:59:15 följande:

syskonsförsök: 

ja jag fattar hur du tänker <3 jag hejar så på dig, det gick ju fort med din första och det kommer gå hur bra som helst med tvåan också! men väntan på ALLT när man vill bli gravid är så lång: väntan till mens, väntan till äl, väntan från äl osv osv. så himla roligt för din mans syster!!! måste kännas helt otroligt för henne. jag träffade min vän i helgen som också gjort ivf och som nu satt med sin bebis i famnen. 

nej jag har aldrig tempat, men känns ju bra att ha koll på sin kroppstemp, häftigt! gör du? 

ja, jag hoppas det lilla quinoafröet, eller säkert ännu mindre haha, stannar och växer.

goldie:

har du testat något idag? det kanske bara visar sig lite senare för dig! om din mens inte har kommit! Ja, alltså det är verkligen helt galet att jag inte har känt något alls. under min kemiska grav förra månaden hade jag typ åtta tydliga graviditetssymtom haha. att det kan skilja sig så mkt från månad till månad bara?? känns nästan som jag har hittat på allt...

Ja, Jag tänker lite att det har fungerat för oss en gång så det borde väl gå igen haha annars finns det hjälp. Ja hon var överlycklig, hon har aldrig plussat på egen hand så känslan av att få vara gravid är något man inte kan beskriva ju. Jag hade hoppats på att både hon och jag skulle plussa idag men men.. Det finns fortfarande en minimal chans för mig till BIM. 

Ja, håll mig uppdaterad, vore kul att höra med om att fröet växer som den ska. ❤️
  • Anonym (Bebis2024)

Tack till alla som grattat idag ❤️

• Lusse88
    Först och främst, stort grattis till er som plussat!!!

Jag har BIM 5/3, men hänger lite här fortfarande ändå. Och även i mars-gruppen.

Jag och min sambo är på fjärde försöket med första barnet. Vi har försökt i november, december, januari och nu i februari.

Jag fick blinkande gubbe på ClearBlue lila ägglossningstest igår. Och fast gubbe på ClearBlue lila ägglossningstest idag. Har verkligen ägglossningssymptom, så vi ligger på. 

En fråga: Vilken ställning brukar ni ha när mannen kommer? Vi kör bara missionären, men börjar undra om det verkligen är den bästa? Eftersom det ju inte tar sig. :(

Sen en fråga till: Brukar ni ligga kvar med sperman i er? Jag brukar det i ca 30-60 minuter. Bör man det?

Så mycket nytt i det här, hehe.
  • Anonym (Goldie)
    Lusse88 skrev 2024-02-20 19:52:09 följande:
    Först och främst, stort grattis till er som plussat!!!

Jag har BIM 5/3, men hänger lite här fortfarande ändå. Och även i mars-gruppen.

Jag och min sambo är på fjärde försöket med första barnet. Vi har försökt i november, december, januari och nu i februari.

Jag fick blinkande gubbe på ClearBlue lila ägglossningstest igår. Och fast gubbe på ClearBlue lila ägglossningstest idag. Har verkligen ägglossningssymptom, så vi ligger på. 

En fråga: Vilken ställning brukar ni ha när mannen kommer? Vi kör bara missionären, men börjar undra om det verkligen är den bästa? Eftersom det ju inte tar sig. :(

Sen en fråga till: Brukar ni ligga kvar med sperman i er? Jag brukar det i ca 30-60 minuter. Bör man det?

Så mycket nytt i det här, hehe.
    Det är fullt normalt att det kan ta upp till 1 år att bli gravid utan att det är konstigt. Ställningar eller att ligga kvar länge i sängen efter har ingen betydelse alls. Det gäller att pricka in ägglossningen och hoppas att det räcker, vilket oftast inte räcker, det är mycket som ska klaffa för att det ska bli en graviditet i slutändan. Till mig sa vården att man som bäst har 20-25 % chans att bli gravid om man prickar in ägglossningen, så det är inte konstigt att det tar tid ibland men jag förstår ju att det är jobbigt att vänta och försöka månad efter månad. 

Kämpa på, tillsist sker det!
  • Lusse88
    Anonym (Goldie) skrev 2024-02-21 09:43:57 följande:
    Det är fullt normalt att det kan ta upp till 1 år att bli gravid utan att det är konstigt. Ställningar eller att ligga kvar länge i sängen efter har ingen betydelse alls. Det gäller att pricka in ägglossningen och hoppas att det räcker, vilket oftast inte räcker, det är mycket som ska klaffa för att det ska bli en graviditet i slutändan. Till mig sa vården att man som bäst har 20-25 % chans att bli gravid om man prickar in ägglossningen, så det är inte konstigt att det tar tid ibland men jag förstår ju att det är jobbigt att vänta och försöka månad efter månad. 

Kämpa på, tillsist sker det!
    Tack för detta, det lugnade mig lite. :) Går ju redan i fertilitetsutredningstankar, med tanke på att jag är 35 år. Så efter vårt 6:e försök har man rätt att ansöka om fertilitetsutredning, läste jag. Men vi fortsätter kämpa på ändå :) 
  • Anonym (Syskonsförsök)

Nu när jag gick på toa & torkade mig så var det lite lite ljusrosa på papper.. mens om 3 dagar.. har aldrig tidigare haft mellanblödningar eller så och fattar noll

• Anonym (Goldie)
    Anonym (Syskonsförsök) skrev 2024-02-21 12:10:37 följande:

Nu när jag gick på toa & torkade mig så var det lite lite ljusrosa på papper.. mens om 3 dagar.. har aldrig tidigare haft mellanblödningar eller så och fattar noll

Hade jag aldrig förut heller, men sedan jag blev äldre så kan jag ibland få det, kan bero på låga nivåer av progesteron och i mitt fall i och med att jag börjar bli äldre är väl det inte så konstigt. 

Men många superfertila yngre kan ju också få mellanblödningar utan att det är någon som helst fara för nåt. Eller så kanske ett befruktat ägg håller på att borra in sig i din livmoder 😊
  • Lusse88

Ni som plussat:
    Hur tidigt efter äl plussade ni?
    Och med vilket/vilka test?

• Anonym (Syskonsförsök)
    Anonym (Goldie) skrev 2024-02-21 12:15:49 följande:
    Hade jag aldrig förut heller, men sedan jag blev äldre så kan jag ibland få det, kan bero på låga nivåer av progesteron och i mitt fall i och med att jag börjar bli äldre är väl det inte så konstigt. 

Men många superfertila yngre kan ju också få mellanblödningar utan att det är någon som helst fara för nåt. Eller så kanske ett befruktat ägg håller på att borra in sig i din livmoder 😊
    >Vad innebär äldre för dig? :) hehe, jag tänker att jag fortfarande är väldigt ugn (32). Jag är nog inte gravid, är det inte lite sent med en nidblödning äö+12? Hade ju såklart hoppats på nidis men känns lite kört
Svar på tråden BIM februari 2024