• pippi12345

BIM februari 2024

Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024. 

• Svar på tråden BIM februari 2024
  • magplask
    Cececilia skrev 2024-02-22 07:21:10 följande:
    Ser ut som ett streck! Grattis 🥳 vill du va bombsäker ta en sorts test till 😊

Tack! Jag ska göra det, har inte berättat för pojkvännen än heller. Ska fixa ett digitalt test till imorgon! Det blev ett streck på en gång så jag hoppas så mycket! 

blir mitt tredje barn och hans första isåfall <3 

• Anonym (Syskonsförsök)
    Anonym (Goldie) skrev 2024-02-21 23:02:19 följande:
    Blir 38 senare i år så ur ett fertilitetsperspektiv börjar jag bli äldre även om jag annars tänker att jag är typ 25 😆 

Trist att det känns kört, men lättare att ställa om sig och sikta på nästa om det nu inte blev något denna sväng.
    Haha, ja, ur det perspektivitet kan jag känna att jag bör ha 4-5 år på mig hahah!! fyller 33 i år, fick sonen när jag var 26 så visst är det lite skillnad.
    Igår kände jag mensvärk i ca 2 timmar (lättare än vanlig mensvärk) & hugg vid vänstra äggstock. Idag har jag inte i ena tutten. Tempen har ännu inte sjungit och har 2 dagar till BIM så jag hoppas lite ändå även om jag räknar med mens ☺️
  • Juvellampa

Cececilia: 

ja visst är det konstigt att inte ha symtom. Hur känner du dig nu? Vilken vecka är du i?

Syskonsförsök: 

Vad spännande att din temp ännu inte sjunkit! Visst har vi samma bim?

Jag försöker dämpa min oro, men det är så svårt Tungan ute vaknar supertidigt och känner efter. kände att jag var illamående mer i förrgår och igår än idag osv osv...men dagen när jag plussade tog jag cb digital som visade vecka 1-2, och imorse tog jag ett digitalt som visade 2-3, så det borde väl vara ett gott tecken? och rfsu-testen ökar svagt för varje dag... ändå kommer all oro...

• Juvellampa

är det någon här som fått ett tidigt ultraljud vid inskrivning hos bm? för att se hjärtslag?

• Anonym (Syskonsförsök)
    Juvellampa skrev 2024-02-22 09:37:39 följande:

Cececilia: 

ja visst är det konstigt att inte ha symtom. Hur känner du dig nu? Vilken vecka är du i?

Syskonsförsök: 

Vad spännande att din temp ännu inte sjunkit! Visst har vi samma bim?

Jag försöker dämpa min oro, men det är så svårt Tungan ute vaknar supertidigt och känner efter. kände att jag var illamående mer i förrgår och igår än idag osv osv...men dagen när jag plussade tog jag cb digital som visade vecka 1-2, och imorse tog jag ett digitalt som visade 2-3, så det borde väl vara ett gott tecken? och rfsu-testen ökar svagt för varje dag... ändå kommer all oro...

Ja, jag har BIM om 2 dagar, du med va?
    Jag har sedan igår känt konstig smärta i min ena bröst, det gör lixom ont utan att ens röda vid det. Vet inte om det är ett tecken eller bara mens. Igår kände jag svag mensvärk i ca 2h och som sagt hugg i äggstockarna samt ont i korsryggen.
    Idag gör högra bröstet ont, verkligen stickande smärta. jag tänker ändå att om det hade varit något så borde jag inte ha testat negativt igår på Äl + 12 så tror tyvärr det är PMS. 

Förstår din oro men om det nu visar 2-3 så växer det ju, hormornera går upp vilket det intee gjorde för dig förra gången ellerhur? Du kommer få bebis 2024 , våga tro på det <3
  • ems1991

Bim idag så väntar in mensen. Är dålig i magen idag så har sjukanmält mig idag ifall det är något som smittar då jag jobbar inom vården men magen är orolig och lite halvlös och bubblig. Brukar inte bli lös i magen vid mens men den kommer säkert. Annars känns det som vanligt. 

• Nessla

Hej på er!! :) 

Jag var med i förra månadens grupp, men testet blev tyvärr negativt då. Jag och min sambo har försökt ordentligt denna månad istället och vi använde dessutom äl-stickor.

Idag är jag ÄL+9 (Bim-6) och fick en blödning inatt/imorse. Den är brunaktig och ibland rosa, men ändå större mängd än vad jag har förstått att en nidblödning ska vara... Samtidigt känns det konstigt att jag skulle få mens 6 dagar tidigt och att den inte är sin normala klarröda färg. Något som kanske hör till lite är att jag vaknade upp 2 gånger inatt av illamående men lyckades somna om.

Vad tror ni? Kan det vara en nidis trots att det är en del blod, eller ska jag tolka detta som min mens?

Kram från mig {#emotions_dlg.flower}

• Juvellampa

syskonsförsök:

blev helt rörd av det sista du skrev. tack för pepp <3

det låter som att något kan vara på gång för dig ändå! jag hade en kompis som i somras plussade typ tre veckor senare än bim! brukar du ha känningar i brösten?

Svar på tråden BIM februari 2024