• pippi12345

BIM februari 2024

Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024. 

• Svar på tråden BIM februari 2024
  • Juvellampa

nessla:

jag har aldrig haft nidblödning själv men efter vad jag har läst skulle det ju verkligen kunna vara nidis?? har läst i forum om att det ändå kan komma en del blod, inte bara pyttelite liksom. hoppas!!

• Anonym (Goldie)
    Anonym (Syskonsförsök) skrev 2024-02-22 07:35:14 följande:
    Haha, ja, ur det perspektivitet kan jag känna att jag bör ha 4-5 år på mig hahah!! fyller 33 i år, fick sonen när jag var 26 så visst är det lite skillnad.
    Igår kände jag mensvärk i ca 2 timmar (lättare än vanlig mensvärk) & hugg vid vänstra äggstock. Idag har jag inte i ena tutten. Tempen har ännu inte sjungit och har 2 dagar till BIM så jag hoppas lite ändå även om jag räknar med mens ☺️
    Hoppet är verkligen inte ute för dig, molvärk och hugg osv kan ju vara finfina tecken på att nåt gror 😄 Hade själv lite ont i livmodern i förrgår, en konstig som spänningsvärk men inte molvärk/mensvärk...ja det var nåt iaf som kändes under den dagen men har inte känt så mkt mer. Mitt paket med gravtester har precis kommit fick jag sms om...kanske jag vågar testa ikväll..hehe.
  • Nessla
    Juvellampa skrev 2024-02-22 10:55:45 följande:

nessla:

jag har aldrig haft nidblödning själv men efter vad jag har läst skulle det ju verkligen kunna vara nidis?? har läst i forum om att det ändå kan komma en del blod, inte bara pyttelite liksom. hoppas!!

Åhh då får jag hoppas på det! Jag har inte heller någon mensvärk, vilket jag annars ALLTID har vid mens. Vågar inte testa såhär tidigt, men kanske borde?

Jag är ny i tråden så har inte hunnit läsa ikapp, men hur är din status? Hjärta
  • Nessla
    Sallyalicenancy skrev 2024-02-22 10:01:19 följande:

Jag har BIM den 27/2 och testade negativt idag. Någon som fått negativt BIM-5 men sen plussat?

Har hört folk som inte testat positivt förrän bim+1 osv så absolut!
    Egentligen "ska" man ju inte testa förrän BIM, så BIM-5 är fortfarande väldigt tidigt.

Men.. jag är själv testnarkoman så jag förstår att det är svårt att hålla sig från att testa!
  • Mariiiak94

Syskonsförsök:

Nej jag testade mig inte innan dess då jag blir så ledsen över alla negativa test.. 😔

• Anonym (Jossi)

Hej där!

Hoppar in här i tråden då jag ser att det är många av er som är i samma läger som jag själv.

Är idag på ÄL+9 eller 10. Hade starkt streck på RFSU ältest och glad gubbe på clearblue den 11/2.

Går bara och väntar på symtom och känner efter. Har varit gravid två gånger tidigare. Första gången i februari 2022 som slutade i ett MA. Och andra gången i december som slutade i ett ?naturligt? missfall. Längtar så mycket efter barn. Har konstig cykel och svårt att hitta ÄL. Blir alltid så glad de gånger jag lyckas. Hoppas så mycket. Men vågar inte testa ännu! Tänker att jag ska vänta till helgen i alla fall så jag inte testar för tidigt och blir besviken.

Det som ändå har skapat hopp hos mig just nu är att jag har stickningar/nyp i nedre delen av magen/äggstockarna. Blivit mera intensivt idag. Sån känsla har jag haft vid båda mina tidigare misslyckade graviditeter. Även upppevt mig lätt illamående från och till sen igår, men vet inte om jag inbillar mig. Man blir så knäpp. Idag vaknade jag även med spända och ömma bröst. Jag har ganska stor byst och har testat ?guppa? flera dagar och idag är första dagen det ömmar. Så hade jag i tidigare graviditeter med.

Är så rädd men också så spänd! Så blandade känslor. Ville bara dela med några som sitter i samma
    båt som en själv. Fint att följa varandra.

• Maggan777

Det är fint att läsa om flera som sitter i samma båt. 

Jag är på bim -5 (27/2) och håller på att bli galen tror jag. Har ont i brösten och är konstant lite illamående. Tycker dock det jag känner i magen (som svag mensvärk och bubblande känsla) är exakt likadant som jag brukar ha inför mens, därför börjar jag redan tappa hoppet om att det blev någonting den här månaden. 

Jag måste verkligen börja lära mig att leva på som vanligt och inte bara räkna ner till dagarna då man äntligen får ?besked? om man är gravid eller inte. Det är så svårt. 

• magplask
    Maggan777 skrev 2024-02-22 15:58:24 följande:

Det är fint att läsa om flera som sitter i samma båt. 

Jag är på bim -5 (27/2) och håller på att bli galen tror jag. Har ont i brösten och är konstant lite illamående. Tycker dock det jag känner i magen (som svag mensvärk och bubblande känsla) är exakt likadant som jag brukar ha inför mens, därför börjar jag redan tappa hoppet om att det blev någonting den här månaden. 

Jag måste verkligen börja lära mig att leva på som vanligt och inte bara räkna ner till dagarna då man äntligen får ?besked? om man är gravid eller inte. Det är så svårt. 

Jag var helt säker på att det inte blev nåt den här månaden för jag fick pms ?när jag skulle?, men det verkar ju onekligen som att jag är gravid ändå :) symtom på bebis och mens är ju trots allt väldigt likt många gånger så tappa inte hoppet än!
  • nellys

Jag ska ta ett testa tidigt test imorgon! Bim-4 då, står på testet att det ska vara väldigt säkert då ändå! Sen kan det ju visa falskt negativt såklart. Men vi får se. Känner lite lätt mensvärk, känt mig sjukt känslig senaste dagarna. Men är ju så man kan känna innan mens haha så är nog inga tecken egentligen. Men man hoppas ju. Uppdaterar imorgon hur det gick! 
    Och grattis till alla plus! ❤️

• Anonym (Syskonsförsök)
    magplask skrev 2024-02-22 17:36:28 följande:
    Jag var helt säker på att det inte blev nåt den här månaden för jag fick pms ?när jag skulle?, men det verkar ju onekligen som att jag är gravid ändå :) symtom på bebis och mens är ju trots allt väldigt likt många gånger så tappa inte hoppet än!
    Vad hade du för symptom & vilken dag plussade du efter ÄL?
Svar på tråden BIM februari 2024