Auditanne skrev 2024-01-23 23:38:27 följande:
Min poäng var att du klagar över något som är vanligt på de största forumen. Onödigt med andra ord då reglerna knappast kommer att ändras enbart för din skull.
Och dubbelanonymitet skiljer sig inget nämnvärt från att ha flera originalkonton, likt på Flashback. Det är same same i stort sett.
Tummen ner är bara bra och det står jag fast vid. Idioter och troll härinne ska inte känna sig välkomna alls då de bara sabbar, förstör och sänker forumets standard.
Jag klagar inte. Använd inte fulretorik. Jag diskuterat. I det här fallet dubbelnick och tummar. Att jag inte kan ändra på det, betyder inte att jag inte kan diskutera.
Om alla diskussioner här inne skulle baseras på att saker kunde ändras, så vore det ett tomt forum.
Det som skiljer är att det tar mer tid att regga ett nytt konto, eller att byta över till ett extra befintligt, än det tar att klicka i anonymknappen. En tröskel som kan vara nog för att stävja hatiska och illasinnade kommentarer. Samt gör det enklare för de med "gott" uppsåt att diskutera, då det i alla fall går att ha ett hum om vem man resonerar med.
Säger inte att allt är dumt med tummen. Men att den också kan ha användas för mobbingliknande taktik och därmed spä på onödig ilska.
I övrigt ber jag dig läsa tråden. För nu börjar det gå rundgång i diskussionen...