Anonym (Fred) skrev 2024-01-21 14:33:11 följande:
Jag förstår inte varför du tycker att dubbelanonymitet är ett problem? De mest hatiska inläggen får jag från andra som är enkelanonyma. Vissa verkar betrakta sin enkelanonymitet som en påklistras karaktär där hen säkert inte uppvisar den personligheten irl.
Jag är heller inte intresserad av vad en person skriver i en annan tråd utan betraktar varje ämne som ett nytt kapitel. Har någon ett trevligt bemötande där så får denne trevliga svar av mig där. Har heller inget intresse av att träffa andra privat. Vill att plattformen inte ska ha enkelanonymitet öht. Tycker alla ska välja ett nytt nick till varje ny tråd hen skriver i. Jag är inte intresserad av någons personliga berättelser om det nu inte är ämnet för tråden. Jag är intresserad av diskussionen.
Problemet är att med så kallade dubbelnick så vet den som diskuterar, inte vem den diskuterar med.
Det är också ofta så när det bli tjafsigt i en tråd, att de där dubbelnicken kommer. Plötsligt är det flera med samma åsikt, och som formulerar sig väldigt likartat som trycker till. Inte sällan sådana som står ganska ensamma i diskussionen.
Det är svårt nog att diskutera. Det blir liksom inte lättare med personer utan ett ärligt uppsåt, utan som bara vill trycka till andra i diskussionen.