• Anonym (Nedtumningar)

Ni som tummar ner inlägg, gör ni det spontant eller tänker ni efter före?

Ibland kan man se nedtumningar av inlägg som faktiskt är bra och tillför något, därför undrar jag om ni som tummar ned gör det av ren "ryggmärgsreflex" dvs bara att ni spontant och kanske känslomässigt ogillar en viss inställning till saker, eller om ni faktiskt läser och begrundar innan.

Många nedtumningar kan man förstå, eftersom en del uttrycker sig elakt eller bakåtsträvande. Finns det något som just du spontant tummar ned?

• Svar på tråden Ni som tummar ner inlägg, gör ni det spontant eller tänker ni efter före?
  • Anonym (Tummen)

Finns ju flera bevis redan i denna tråd att det finns de som trycker tumme ner bara för att. Som tumme ner på #6 eller #10. Varför, liksom??

• Anonym (Ok)
    Anonym (Tummen) skrev 2024-01-20 19:00:34 följande:
    Fast en del inlägg som får tumme ner är ju bara konstigt. Tex inlägg #10 i den här tråden. Vad är det att tumma ner? Ett sant påstående?

Fast ett ganska intesägande inlägg, vad tillför det tråden? Det syns ju att många tummat ner. 

• Anonym (Hej hopp)
    Anonym (Tummen) skrev 2024-01-20 19:00:34 följande:
    Fast en del inlägg som får tumme ner är ju bara konstigt. Tex inlägg #10 i den här tråden. Vad är det att tumma ner? Ett sant påstående?
    DU tycker att det är konstigt. Alla tycker inte som DU.

Kanske någon tyckte att din uppdatering var fånig? Eller att det är onödigt att uppdatera om något som alla kan se? Tumme upp och ner är ju vad folk tycker om inlägget.
  • Anonym (Hej hopp)
    Anonym (Tummen) skrev 2024-01-20 19:03:15 följande:

Finns ju flera bevis redan i denna tråd att det finns de som trycker tumme ner bara för att. Som tumme ner på #6 eller #10. Varför, liksom??

Nu får du en tumme ner av mig för att du använder ord som bevis. Du tycker alltså att ditt inlägg är så felfritt och bra att någon omöjligt kan störa sig på det. Att du får tumme ner är ett bevis? Nej vet du vad. Här har du din tumme ner från mig.
  • Anonym (Fred)

Tycker inte tumningar tillför något. Titta här! Nu tummar jag upp mitt egna inlägg! Fl borde ta bort funktionen.

• Anonym (Frågor på det?)

Anledningar till att jag tummar ner : 

Jag håller inte med i sakfrågan 
    Jag finner inte svaren relevanta till frågeställning 
    Folk som går OT 
    Språkpoliser 
    Offerkofta
    Folk som bara måste in och besserwissra
    Allmänt tjafs 
    Moraliska aspekter, typ att försvara otrohet 
    Politik what so ever oavsett 
    Folk som skriver på forumet istället för att googla ett verkligt problem
    Uppenbara trådar i syfte att provocera 
    Troll 
    27651:e tråden om kan jag vara gravid 
    75152:e tråden om åldersskillnad vs kaffedraken 
    Sexuella inlägg i syfte att ragga 
    Unga pojkar som söker äldre kvinnor
    Regelbrott
    Folk som borde skaffa ett liv 
    Folk som borde ringa ambulans istället för att fråga Familjeliv om råd 
    Folk som inte vill ha hjälp
    Folk som borde söka hjälp 
    Folk som borde veta hut
    Folk som borde veta bättre 
    Folk som inte tycker som jag 

• Auditanne

Jag tänker efter före. Tummar oftast ner inlägg som jag anser vara oseriösa eller osmakliga vilket inte hör hemma på forumet.

• Tukt

Problemet är väl inte att folk tummar ned. Eller upp heller för den delen. Problemet är att Familjeliv ens har funktionen i och med att det skapar dålig stämning och en känsla av mobbing. Om folk inte kan uttrycka sig och diskutera, så är det nog bättre att deras känslor inte får utrymme. 
    Så nej, jag tummar inte ned.

• Anonym (Tummen)

(Hej hopp)

Bra där! Du förklarade varför du gjorde tummen ner vilket är precis det jag ville komma fram till. Att funktionen blir helt onödig.
    För antingen gör man som du, svarar på inlägget och för diskussionen framåt oavsett om man håller med eller inte. Det hjälper ju att veta vad du tyckte var dumt med mitt inlägg så att jag, om jag vill, kan fortsätta förklara eller försvara det.

Om du bara gjort tummen ner och inte förklarat varför, så hade tummen ner blivit totalt onödigt för jag hade ju inte fattat varför.

Så du hjälpte nu till att bevisa hur jäkla onödigt tummen ner är. 

• Anonym (Tummen)

Tillägger att #10 inte ens var mitt inlägg så hade du bara gjort tumme ner hade jag inte ens fattat att du blandade ihop mig med någon annan. Men nu förklarade du samtidigt!

Tumme ner borde ha en funktion med ett tvingande svar, att man måste säga varför tumme ner gjordes.

Svar på tråden Ni som tummar ner inlägg, gör ni det spontant eller tänker ni efter före?