• Anonym (Nedtumningar)

Ni som tummar ner inlägg, gör ni det spontant eller tänker ni efter före?

Ibland kan man se nedtumningar av inlägg som faktiskt är bra och tillför något, därför undrar jag om ni som tummar ned gör det av ren "ryggmärgsreflex" dvs bara att ni spontant och kanske känslomässigt ogillar en viss inställning till saker, eller om ni faktiskt läser och begrundar innan.

Många nedtumningar kan man förstå, eftersom en del uttrycker sig elakt eller bakåtsträvande. Finns det något som just du spontant tummar ned?

• Svar på tråden Ni som tummar ner inlägg, gör ni det spontant eller tänker ni efter före?
  • Anonym (Hej hopp)

Det har aldrig slagit dig att folk tycker olika? Det du tycker är "bra och tillför något" kanske jag tycker är dåligt och vice versa?

• Anonym (Nedtumningar)
    Anonym (Hej hopp) skrev 2024-01-20 18:41:55 följande:

Det har aldrig slagit dig att folk tycker olika? Det du tycker är "bra och tillför något" kanske jag tycker är dåligt och vice versa?

Självklart, och det är jag också okej med. Men vissa verkar tumma ned utan att ens ha läst och begrundat inlägg.

• Anonym (Ok)
    Anonym (Nedtumningar) skrev 2024-01-20 18:46:31 följande:
    Självklart, och det är jag också okej med. Men vissa verkar tumma ned utan att ens ha läst och begrundat inlägg.
    Så är det ofta när man inte håller med, man tror att den andre inte tänkt klart, bara gått på känsla osv. Dvs man respekterar inte att andra faktiskt har andra åsikter. Det går inte att se hur någon som gjort en tumme ner tänker, därför känns det väldigt nedlåtande av dig att tro att de inte tänkt klart. 
  • Anonym (Hej hopp)
    Anonym (Nedtumningar) skrev 2024-01-20 18:46:31 följande:
    Men hur vet du det? Det är ett konstigt antagande tycker jag.
  • Anonym (khfuyf)
    Anonym (Nedtumningar (trådstartaren)) skrev 2024-01-20 18:40:37 följande:

Uppdatering: Denna tråd har nu fått massa ned downvotes

Ja det var väl ingen chock

Jag röstar ner troll eller inlägg som är elaka or vidriga.

• Anonym (Hej hopp)
    Anonym (Ok) skrev 2024-01-20 18:51:14 följande:
    Så är det ofta när man inte håller med, man tror att den andre inte tänkt klart, bara gått på känsla osv. Dvs man respekterar inte att andra faktiskt har andra åsikter. Det går inte att se hur någon som gjort en tumme ner tänker, därför känns det väldigt nedlåtande av dig att tro att de inte tänkt klart. 
    Men precis så! Du får en tumme upp Cool
  • Anonym (Nedtumningar)
    Anonym (Hej hopp) skrev 2024-01-20 18:53:37 följande:
    Men hur vet du det? Det är ett konstigt antagande tycker jag.
    Jag menar att ofta verkar det som att vissa missförstått vad man vill ha sagt med ett inlägg.

• Anonym (Ok)
    Anonym (Nedtumningar) skrev 2024-01-20 18:55:27 följande:
    Jag menar att ofta verkar det som att vissa missförstått vad man vill ha sagt med ett inlägg.
    Hur kan du veta det? De håller kanske inte med, helt enkelt. 
  • Anonym (Hej hopp)
    Anonym (Nedtumningar) skrev 2024-01-20 18:55:27 följande:
    Obegripligt att du inte kan ta in att folk tycker olika.
  • Anonym (Tummen)
    Anonym (Ok) skrev 2024-01-20 18:57:03 följande:
    Hur kan du veta det? De håller kanske inte med, helt enkelt. 
    Fast en del inlägg som får tumme ner är ju bara konstigt. Tex inlägg #10 i den här tråden. Vad är det att tumma ner? Ett sant påstående?
Svar på tråden Ni som tummar ner inlägg, gör ni det spontant eller tänker ni efter före?