• HeiHei

Överlevnad!!!

Precis gjort räkningarna, har exakt 960:- att leva på i 29 dagar.
    Har inga problem hålla ner på tobak, försöker ändå sluta.
    De är mer mat som är problemet, och minst 300:- till bensin för att ta mig till min nuvarande arbetspraktik.
    Har nu hemma 3 st mandelpotatisar, 4 morötter och 4 skivor hårdbröd och 6 st fiskar i frysen, dock gick min enda ugnsform i kras förra veckan och mina kunskaper av filea fisk är lika med noll.

• Svar på tråden Överlevnad!!!
  • Anonym (D)

Hmmm- finns det något sätt att få in extra pengar? Hundvakt? Hjälpa någon att skotta snö? Är det bara den här månaden som är extra tuff, eller är det lika illa alla månader framöver?

Jobbar 19-åringen eller studerar han?

• Anonym (Hmm)
    Anonym (D) skrev 2024-02-01 19:13:06 följande:

Hmmm- finns det något sätt att få in extra pengar? Hundvakt? Hjälpa någon att skotta snö? Är det bara den här månaden som är extra tuff, eller är det lika illa alla månader framöver?

Jobbar 19-åringen eller studerar han?

Junior går sista terminen på gymnasiet.Bor i  en mindre ort med få tillfällen till deltid eller ens det. 
    Behöver bil för att handla. Handlade mat idag för torsdag, fredag och lördag (blir minst ett par matlådor till mig nästa vecka) - 496 kr. Alltså ca 150 kvar till tre veckor. 
    Nedräkning ....typ.
    Mat har blivit löjligt dyrt faktiskt, dessutom har kvaliteten gått ner något vansinnigt på samma gång.
  • HeiHei
    Anonym (Hmm) skrev 2024-02-01 20:57:40 följande:
    Junior går sista terminen på gymnasiet.Bor i  en mindre ort med få tillfällen till deltid eller ens det. 
    Behöver bil för att handla. Handlade mat idag för torsdag, fredag och lördag (blir minst ett par matlådor till mig nästa vecka) - 496 kr. Alltså ca 150 kvar till tre veckor. 
    Nedräkning ....typ.
    Mat har blivit löjligt dyrt faktiskt, dessutom har kvaliteten gått ner något vansinnigt på samma gång.
    Ja, inte lätt.
    Jag har själv 9 mil kvar i min tank, kommer att välja bort bilen några dagar, kliva upp tidigare och gå till min praktik.
  • Anonym (Hmm)
    HeiHei skrev 2024-02-01 21:04:36 följande:
    Ja, inte lätt.
    Jag har själv 9 mil kvar i min tank, kommer att välja bort bilen några dagar, kliva upp tidigare och gå till min praktik.
    Försökte förklara för min handledare på Rusta/Matcha idag att jag nog inte kommer att kunna ha råd att ta mig in till möten/samtal under februari - noll förståelse.
    Då riskerar jag ju att bli utan ersättning från FK och ersättningen blir då 0:- nästa månad. Häpp....
  • HeiHei
    Anonym (Hmm) skrev 2024-02-01 21:15:46 följande:
    Försökte förklara för min handledare på Rusta/Matcha idag att jag nog inte kommer att kunna ha råd att ta mig in till möten/samtal under februari - noll förståelse.
    Då riskerar jag ju att bli utan ersättning från FK och ersättningen blir då 0:- nästa månad. Häpp....
    När brukar dom mötena vara på veckordagarna?
  • Anonym (Hmm)
    HeiHei skrev 2024-02-01 21:21:02 följande:
    När brukar dom mötena vara på veckordagarna?
    Torsdagar. Har lyckats få personligt samtal  efter jobbklubb så jag bara behöver åka en gång den veckan. 
    Buss funkar inte och bil kostar även parkering.
  • HeiHei
    Anonym (Hmm) skrev 2024-02-01 21:29:13 följande:
    Torsdagar. Har lyckats få personligt samtal  efter jobbklubb så jag bara behöver åka en gång den veckan. 
    Buss funkar inte och bil kostar även parkering.
    Tufft..
    Har inte haft så många personliga samtal förut men dom möten vi haft på mina gamla jobb brukade oftast vara före jobbstart eller strax efter 9 fika.
  • Anonym (Oo)

Nu fattar jag ingenting, Hei Hei och (Hmm) är alltså INTE samma person?

Så Hei Hei har inget barn men (Hmm) har det?

• HeiHei
    Anonym (Oo) skrev 2024-02-02 08:46:24 följande:

Nu fattar jag ingenting, Hei Hei och (Hmm) är alltså INTE samma person?

Så Hei Hei har inget barn men (Hmm) har det?

Varför skulle vi ha varit samma person?
  • Anonym (Hmm)

Vi är inte samma person. Jag är jag.

Svar på tråden Överlevnad!!!