• HeiHei

Överlevnad!!!

Precis gjort räkningarna, har exakt 960:- att leva på i 29 dagar.
    Har inga problem hålla ner på tobak, försöker ändå sluta.
    De är mer mat som är problemet, och minst 300:- till bensin för att ta mig till min nuvarande arbetspraktik.
    Har nu hemma 3 st mandelpotatisar, 4 morötter och 4 skivor hårdbröd och 6 st fiskar i frysen, dock gick min enda ugnsform i kras förra veckan och mina kunskaper av filea fisk är lika med noll.

• Svar på tråden Överlevnad!!!
  • HeiHei
    Tow2Mater skrev 2024-01-31 21:23:24 följande:
    En lagom promenad för den arbetslöse och hans vuxne son at ta ett par kassar pantburkar i vardera händerna.
    Må hända dom lyckas fylla 2 kassar, jag hade inte velat gå 3.2 km med en full kasse som skär in i handen.. No siree.
  • Anonym (Hmm)
    Tow2Mater skrev 2024-01-31 21:23:24 följande:
    En lagom promenad för den arbetslöse och hans vuxne son at ta ett par kassar pantburkar i vardera händerna.
    Så skriver den som inte har en jävla aning ...
  • Anonym (Oo)

Är HeiHei och anonym (Hmmm) samma person?

En kasse pant är inte tung och skär inte in i handen. 

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Oo) skrev 2024-01-31 22:16:09 följande:

Är HeiHei och anonym (Hmmm) samma person?

En kasse pant är inte tung och skär inte in i handen. 

Är bara jag .. Får väl leva på pant helt enkelt. 
    Kan sälja min sommarbil men blir ju till underpris, sonens moppe som jag betalat får han också sälja. 
    Har en husvagn  med min särbo som hon skulle kunna lösa mig från men - inte läge just nu tyvärr. Inte mycket pengar heller i dagens läge. Och då ska ju hon kunna lösa ut mig också.
    Börjar kännas lite mer än jobbigt kan jag tycka..
  • Anonym (Vems ansvar?)
    HeiHei skrev 2024-01-31 21:43:08 följande:
    Må hända dom lyckas fylla 2 kassar, jag hade inte velat gå 3.2 km med en full kasse som skär in i handen.. No siree.
    Till och med barn brukar vara kapabla finna konstruktiva lösningar som hjälper dem mot att kassarnas handtag råkar kännas lite obekväma mot de söta små och så känsliga händerna...

Men ingen kan väl begära att jättesmå stackars bäbisar skulle klara ta ansvar för att bära kassarna under en promenad...
  • Anonym (... ...)

om det blir tungt, ha på dig dubbla handskar när du bär kassarna.

• Mandel
    Anonym (Hmm) skrev 2024-01-31 19:20:24 följande:
    Kan det säkert vara men, om jag bara har honom på halvtid så vill jag också klara det på halvtid. Höll på att förlora min dotter p.g.a mitt en så är väldigt mån om tid med mitt/mina barn. De är trots allt det viktigaste, eller hur?

Det är väl barnets viktiga som ska vara fokus och kan du inte ge barnet ordentlig mat så är det väl bättre för barnet att vara en extra vecka hos sin andra förälder?
    Och nej, det är inte bättre för barnet att se att mamma inget äter den veckan barnet är hos mamman för att mamman ska spara pengar.

Har full förståelse för att man vill umgås med sina barn, men det är väl bara en temporär tid/lösning så ser faktiskt inte problemet.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    HeiHei skrev 2024-01-31 19:23:06 följande:
    Om den arbetslöse då inte har någon cykel och 3.2 km till närmaste butik?
    Ser inte problemet.
    Har man inte tillgång till en ryggsäck att ta det tyngsta i så får man väl gå flera gånger... 2 gånger/dag borde man väl hinna i dagsljuset om man är arbetslös och inte rullstolsburen eller så.
    Och med tanke på den skrala ekonomin så känns det inte som att man storhandlar var och varannan dag utan det är väl bara att sprida ut inköpen och gå en gång/dag varannan dag.

Bra för hälsan också med promenader!
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Vill man så kan man)

Gå förbi affären varje dag MEN handla bara om det är billigt. 
    Se till att bunkra vetemjöl när det är billigt, baka bröd torrjäst är jättebilligt på Lidl. 
    Köp ALDRIG något på fullpris. Köp smakrikt kött 7 ben då blir det god buljong till soppa. Lär dig stycka kyckling på youtube så får du mycket fina kycklingbitar för billig peng. 1st hel kyckling för 35kr/kg blir 2st bröstfileer, 2 st klubbor, skrov o vingar kokar du soppa på = 6portioner för 35kr lite pasta till det för 15kr sen frusna grönsaker för 30kr.
    80kr för 6 middagar.

• Tow2Mater
    Mandel skrev 2024-02-01 10:45:28 följande:
    Ser inte problemet.
    Har man inte tillgång till en ryggsäck att ta det tyngsta i så får man väl gå flera gånger... 2 gånger/dag borde man väl hinna i dagsljuset om man är arbetslös och inte rullstolsburen eller så.
    Och med tanke på den skrala ekonomin så känns det inte som att man storhandlar var och varannan dag utan det är väl bara att sprida ut inköpen och gå en gång/dag varannan dag.

Bra för hälsan också med promenader!
    Ja bara for saftdunken kan man ju gå extra en dag.
Svar på tråden Överlevnad!!!