• HeiHei

Överlevnad!!!

Precis gjort räkningarna, har exakt 960:- att leva på i 29 dagar.
    Har inga problem hålla ner på tobak, försöker ändå sluta.
    De är mer mat som är problemet, och minst 300:- till bensin för att ta mig till min nuvarande arbetspraktik.
    Har nu hemma 3 st mandelpotatisar, 4 morötter och 4 skivor hårdbröd och 6 st fiskar i frysen, dock gick min enda ugnsform i kras förra veckan och mina kunskaper av filea fisk är lika med noll.

• Svar på tråden Överlevnad!!!
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (H)
    Anonym (... ...) skrev 2024-01-28 11:27:01 följande:
    Överlevnad!!!

Går det ingen kollektivtrafik där du bor?
    Hur långt är det till praktiken?

Du svarade aldrig på om du kunde gå, så jag antar att det är långt dit?

Tror du att kollektivtrafik är gratis? 
  • Anonym (H)
    Anonym (Pia) skrev 2024-01-28 13:01:07 följande:
    Att åka bussen är väl inget ekonomiskt hållbart alternativ om bensinen bara går på 300 i månaden. 

Gå istället! Då håller du värmen också.
    Det beror på vilken väg man åker.
    Där jag jobbade tidigare tog det 30 minuter med bil , 43 minuter med buss och 5,5 timmar att gå?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (H) skrev 2024-02-03 19:46:51 följande:
    Det beror på vilken väg man åker.
    Där jag jobbade tidigare tog det 30 minuter med bil , 43 minuter med buss och 5,5 timmar att gå?
    15 minuter med bil, 45 med cykel och ca 1.5 timme till fots - och lika lång väg tillbaka. Funkar inte helt enkelt,
    Cykla eller gå på oplogade isgator i 1.5 mil ... näää.
    De får tycka precis vad fan de vill, är ju inte genomförbart.
  • HeiHei
    Anonym (Hmm) skrev 2024-02-03 21:34:26 följande:
    15 minuter med bil, 45 med cykel och ca 1.5 timme till fots - och lika lång väg tillbaka. Funkar inte helt enkelt,
    Cykla eller gå på oplogade isgator i 1.5 mil ... näää.
    De får tycka precis vad fan de vill, är ju inte genomförbart.
    Tja, själv har jag typ 30 minuter att gå, visst man är inte så sugen när de kryper mot -38 ibland.
    Nästan sugen att skaffa ett extraknäck NATT. för dom här "idioterna" som plogar parkeringen kommer alltid under natten så jag har en "jävla" snö/ is ram runt min bil, skulle behöva en kingcab eller högre då de tar i  när jag backar ut eller kör in.
    en gång såg jag en traktor, men när jag skulle få han försöka stanna och kolla så han tog min parkering om jag skulle springa och backa ut bilen, men han blåste bara förbi mig- stannade inte ens.
  • Anonym (Hmm)

Funkar väl om de plogar i tid. Om det snöar under natten och de kommer på em eller dagen efter - not so much.
    Kan in te ens backa ut bilen!
    Sparar ju soppa i och för sig.....

• mama1985

Havregrynsgröt 
    Gör eget bröd
    Linsgryta/soppa 
    Vatten finns i kranen
    Köp inget onödigt. Sälj saker på tradera eller blocket. 

• Anonym (Robin Hood)

Är det här på riktigt?

Nu märks det att vi har en högerregering. Förstår att stölder och annan kriminalitet ökar.

• Anonym (Nisse)
    mama1985 skrev 2025-02-12 10:07:41 följande:

Havregrynsgröt 
    Gör eget bröd
    Linsgryta/soppa 
    Vatten finns i kranen
    Köp inget onödigt. Sälj saker på tradera eller blocket. 

Bra tips.
    kan komplettera med tips att Köp rotfrukter och annat som är billigt just nu. Lök morot och potatis kostar vid erbjudanden runt 10kr kilo. Köp stora mängder och ät soppor och rostade grönsaker. går även göra biffar. Köp ägg och gör ugnspannkakor stek ägg och stek potatis osv. Leta ytterligare erbjudande. Falukorv kostade 30 kr på Coop förra veckan. Köp det som är veckans erbjudande och komplettera till potatis och billig pasta. Går utmärkt att äta massor av mat för en liten peng. 

Passa på att röja ut förråd och sälj lite grejer. En hundring här och där blir snabbt lite pengar. Panta alla burkar och flaskor hemma det blir också snabbt en femtiolapp. 

och självklart rensa fisken du har i frysen och ät. Är du osäker kolla YouTube. 

Svar på tråden Överlevnad!!!