• HeiHei

Överlevnad!!!

Precis gjort räkningarna, har exakt 960:- att leva på i 29 dagar.
    Har inga problem hålla ner på tobak, försöker ändå sluta.
    De är mer mat som är problemet, och minst 300:- till bensin för att ta mig till min nuvarande arbetspraktik.
    Har nu hemma 3 st mandelpotatisar, 4 morötter och 4 skivor hårdbröd och 6 st fiskar i frysen, dock gick min enda ugnsform i kras förra veckan och mina kunskaper av filea fisk är lika med noll.

• Svar på tråden Överlevnad!!!
  • Anonym (Oo)

Spelar det roll om du kallar måltiderna frukost, lynch och middag eller middag, kvällmat och sängfösare?

Du måste väl ändå äta 3 ggr om dagen om du ska må bra, ägg och havregrynsgröt kan vara en av dessa oavsett om du äter det till frukost eller kvällsmat.

Att köpa saft för att vatten är tråkigt blir ju bara löjligt. Du kan inte vara kräsen med så lite pengar som du har. Du ska ju också orka sköta din praktik, så köp billigt men bra som mättar och ger energi. Inte slösa på saft när du kan dricka vatten och äta istället.

Varenda sak folk råder om säger du nej eller har ursäkter för att inte göra, och det får en ju att undra vad du ville med ditt inlägg?

• Anonym (Oo)

Har du ens mat till din katt? Det hoppas jag att du har. Och kattsand?

• HeiHei
    Anonym (Oo) skrev 2024-01-28 14:10:25 följande:

Spelar det roll om du kallar måltiderna frukost, lynch och middag eller middag, kvällmat och sängfösare?

Du måste väl ändå äta 3 ggr om dagen om du ska må bra, ägg och havregrynsgröt kan vara en av dessa oavsett om du äter det till frukost eller kvällsmat.

Att köpa saft för att vatten är tråkigt blir ju bara löjligt. Du kan inte vara kräsen med så lite pengar som du har. Du ska ju också orka sköta din praktik, så köp billigt men bra som mättar och ger energi. Inte slösa på saft när du kan dricka vatten och äta istället.

Varenda sak folk råder om säger du nej eller har ursäkter för att inte göra, och det får en ju att undra vad du ville med ditt inlägg?

Äter en gång om dagen.
    Klarar inte av havregrynsgröt, får inte behålla den.
    Sitter nu och jagar extrapriser och håller alltid koll när jag handlar på " 30 %. ät snart" varor..
  • Anonym (Oo)
    HeiHei skrev 2024-01-28 14:14:07 följande:
    Äter en gång om dagen.
    Klarar inte av havregrynsgröt, får inte behålla den.
    Sitter nu och jagar extrapriser och håller alltid koll när jag handlar på " 30 %. ät snart" varor..
    Din katt då?
  • HeiHei
    Anonym (Oo) skrev 2024-01-28 14:26:20 följande:
    Din katt då?
    Kattsand finns, förra månaden köpte jag in 6 x 8 Liter kattsand, kattmat köper jag alltid i 15 kg säckar, så hon har väl ca 4 x 8 Liter kattsand kvar och ca 11 kg mat kvar.
  • Anonym (Oo)
    HeiHei skrev 2024-01-28 14:40:20 följande:
    Kattsand finns, förra månaden köpte jag in 6 x 8 Liter kattsand, kattmat köper jag alltid i 15 kg säckar, så hon har väl ca 4 x 8 Liter kattsand kvar och ca 11 kg mat kvar.
    Vad bra!
  • HeiHei
    Anonym (Oo) skrev 2024-01-28 14:43:15 följande:
    Vad bra!
    Skulle jag ha varit tvungen att välja mer mat till mig eller katten skulle jag 10 av 10 ggr välja katten.
  • Anonym (Obegru)

Hur kan man ha sån kass ekonomi? 

• HeiHei
    Anonym (Obegru) skrev 2024-01-28 14:46:59 följande:

Hur kan man ha sån kass ekonomi? 

"What´s your point"?
Svar på tråden Överlevnad!!!