• HeiHei

Överlevnad!!!

Precis gjort räkningarna, har exakt 960:- att leva på i 29 dagar.
    Har inga problem hålla ner på tobak, försöker ändå sluta.
    De är mer mat som är problemet, och minst 300:- till bensin för att ta mig till min nuvarande arbetspraktik.
    Har nu hemma 3 st mandelpotatisar, 4 morötter och 4 skivor hårdbröd och 6 st fiskar i frysen, dock gick min enda ugnsform i kras förra veckan och mina kunskaper av filea fisk är lika med noll.

• Svar på tråden Överlevnad!!!
  • Anonym (... ...)
    FiaLisannnN skrev 2024-01-28 11:35:54 följande:

Här har räkningarna också dragits och har exakt 40000 kvar att leva för. Life is good!

Skönt att inte vara fattig. :) 
  • HeiHei
    FiaLisannnN skrev 2024-01-28 11:35:54 följande:

Här har räkningarna också dragits och har exakt 40000 kvar att leva för. Life is good!

Yay 🙄
  • Anonym (Ok)
    HeiHei skrev 2024-01-28 11:34:39 följande:
    Har inte köpt något på ett tag, måste ju få sluta i min takt och åtminstone röka upp de jag har kvar eller?
    Har inte köpt fisken, den har jag dragit upp själv när jag varit ute och fiskat.

Varför drar du upp fisk du inte vill äta? 

Klart du får sluta i din takt, men lev då med konsekvenserna. Dvs mindre pengar. 

• Anonym (Byxfällan)

Och det här kom förstås som en blixt från klar himmel?

• Anonym (Tja)

Havregrynsgröt är billigt och nyttigt! Dietisterna rekommenderar det. Ett ägg till. Ett flak ägg för 50-60 kr räcker nästan en månad för en person. Mycket bra näringsinnehåll. 
    Nudlar. Vissa affärer har super billigt.
    Soppa som någon skrev. Finns även billiga pulver soppor att köpa.
    Försök promenera om du inte har någon skada som skaver. Förbättrar hälsan med då du använder tobak. Bra att du försöker dra ner på det.

• Familjens behov

Anmäl dig till Stadsmissionen..matkassar till ensamstående föräldrar! och det andra är ring kommunens konsumentvägledare boka en tid, redovisa berätta?då kan du få ekonomisk bidrag regelbundet genom dennes påtryckningar. 
    Kokbok: mat för en tia om dagen?

Lycka till krama barnen ❣️

• Anonym (Tja)

Har du inget hemma du kan sälja på nätet? Vad som helst. Kläder? Gå igenom dina saker. Finns det något du inte använt på ett år kanske det är troligt att det kommer fortsätta stå oanvänt.

• HeiHei
    Anonym (Ok) skrev 2024-01-28 11:39:09 följande:

Varför drar du upp fisk du inte vill äta? 

Klart du får sluta i din takt, men lev då med konsekvenserna. Dvs mindre pengar. 

Jag brukar dra upp fisk inför vinter då min tur på isen är avsevärt mindre än sommartid.
    Sist jag köpte tobak köpte jag ca ett tjog, och röker inte hemma mest på raster under praktiken.
    ugnsformarna som redan fanns i lägenheten är trötta och blir skeva.
    min ugnsform tappade jag i golvet under diskning när jag fick ett par katt klor i ryggen.
  • Anonym (... ...)
    Anonym (Tja) skrev 2024-01-28 11:41:07 följande:

Havregrynsgröt är billigt och nyttigt! Dietisterna rekommenderar det. Ett ägg till. Ett flak ägg för 50-60 kr räcker nästan en månad för en person. Mycket bra näringsinnehåll. 
    Nudlar. Vissa affärer har super billigt.
    Soppa som någon skrev. Finns även billiga pulver soppor att köpa.
    Försök promenera om du inte har någon skada som skaver. Förbättrar hälsan med då du använder tobak. Bra att du försöker dra ner på det.

Fast pulversoppa är nog inte ett bra alternativ till egengjord soppa om man ska få mycket för pengarna så att man blir mätt.

Dessutom, köper man ingredienser till soppa kan man använda lite av dessa till andra rätter. 
  • HeiHei
    Anonym (Ok) skrev 2024-01-28 11:31:42 följande:

Så du röker alltså? Varför har du ingen framförhållning, du borde ju sett detta komma långt tidigare och slutat röka redan då? 

Du behöver ingen ugnsform för att laga mat. Och varför har du köpt fisk som måste fileas om du inte kan det? 

Måste inte filea denna fisk.
Svar på tråden Överlevnad!!!