• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-02-23 11:49:15 följande:
    Angående det där när han försvann, en dag kom han bara inte efter jobbet som han brukade. Han hade tagit sin jobbresväska och flyttade in på hotellet. 
    Men resten av hans grejer då? Betalade han hyra och räkningar den månaden? 

Om han inte kunde förklara varför han flyttade in på hotell så var det väl för att frun kom på honom eller för att han träffade nån annan tjej? Vad skulle det annars kunna vara? 

Frun visste alltså inte att han bodde hos dig i flera månader? Trots att de har barn? Låter som en riktigt sjuk människa.
  • Anonym (o)

TS har träffat andra efter denna man men inte blivit tillräckligt intresserad för mer än sex och visst umgänge utanför sängen om jag fattat rätt.

• Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-23 17:09:15 följande:
    Jag tror att hon är för trasig för att ha en relation just nu. Hag tror att hon behöver hjälp med att läka och bygga upp sig själv. Annars upprepar hon samma mönster. Hon var ju på väg att dejta den andra mannen i trekanten. 

Absolut  inte! Jag är bara attraherad av honom, en relation har aldrig varit aktuell. 

Jag har ju dejtat ganska mycket den här tiden, med visst hopp om att hitta rätt men eftersom han då och då hör av sig på nytt så är det svårt att släppa in någon annan. 
    Jag träffade en man, ganska tidigt efter, en stor grön flagga. Och jag var ärlig och tydlig med att jag inte visste hur lång tid jag skulle behöva - det skulle vara villkorslöst. Men han föll hejdundrande pladask och tillsist blev det alldeles för mycket för mig. Han skrämde skiten ut mig rent ut sagt och jag kände mig kvävd. Var livrädd att få så där ont igen. 

Det är svårt att hitta lagom, och jag förväntar mig att känna så starkt för någon igen trots att jag egentligen vet att jag behöver tid för att få känslor för någon. Rätt dos, vid rätt tillfälle men det är svårt att hitta balans. 
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-23 17:26:21 följande:
    Men resten av hans grejer då? Betalade han hyra och räkningar den månaden? 

Om han inte kunde förklara varför han flyttade in på hotell så var det väl för att frun kom på honom eller för att han träffade nån annan tjej? Vad skulle det annars kunna vara? 

Frun visste alltså inte att han bodde hos dig i flera månader? Trots att de har barn? Låter som en riktigt sjuk människa.
    Det var ju när han var borta på jobb, hur skulle hon veta?
    Barnen är vuxna. 
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-02-23 17:31:00 följande:

TS har träffat andra efter denna man men inte blivit tillräckligt intresserad för mer än sex och visst umgänge utanför sängen om jag fattat rätt.

Ja. 
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-02-23 17:32:55 följande:

Absolut  inte! Jag är bara attraherad av honom, en relation har aldrig varit aktuell. 

Jag har ju dejtat ganska mycket den här tiden, med visst hopp om att hitta rätt men eftersom han då och då hör av sig på nytt så är det svårt att släppa in någon annan. 
    Jag träffade en man, ganska tidigt efter, en stor grön flagga. Och jag var ärlig och tydlig med att jag inte visste hur lång tid jag skulle behöva - det skulle vara villkorslöst. Men han föll hejdundrande pladask och tillsist blev det alldeles för mycket för mig. Han skrämde skiten ut mig rent ut sagt och jag kände mig kvävd. Var livrädd att få så där ont igen. 

Det är svårt att hitta lagom, och jag förväntar mig att känna så starkt för någon igen trots att jag egentligen vet att jag behöver tid för att få känslor för någon. Rätt dos, vid rätt tillfälle men det är svårt att hitta balans. 
    Det blev inget med honom och du kände inte samma tillbaka men åtminstone så kan du ju ta med dig då att du säkerligen är värd att älskas trots allt. Stor sannolikhet att den mannen hade börjat älska dig om ni hade fortsatt.
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-02-23 11:49:15 följande:
    Angående det där när han försvann, en dag kom han bara inte efter jobbet som han brukade. Han hade tagit sin jobbresväska och flyttade in på hotellet. 
    Hur fick du förresten veta att han var på ett hotell om han försvann utan att säga nåt?
  • Anonym (Varit där)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-23 17:09:15 följande:
    Jag tror att hon är för trasig för att ha en relation just nu. Hag tror att hon behöver hjälp med att läka och bygga upp sig själv. Annars upprepar hon samma mönster. Hon var ju på väg att dejta den andra mannen i trekanten. 
    Det finns ingen annan än hon själv som kan ta sig ur detta. Hon må vara trasig men det är ändå hon som måste handla, Den där andre mannen, kompisen är väl avförd för länge sedan så honom kan vi glömma.

Hon måste ta sig ut ur det här själv och det gör hon genom att söka sig utåt, inte inåt.  

Att läka innebär att ta sig utanför det tankemönster man fastnat i. Det behövs nya intryck, nya känslor för att komma på fötterna i gen.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-02-23 17:40:46 följande:
    Det blev inget med honom och du kände inte samma tillbaka men åtminstone så kan du ju ta med dig då att du säkerligen är värd att älskas trots allt. Stor sannolikhet att den mannen hade börjat älska dig om ni hade fortsatt.
    Jag är ju bra, jag vet ju det. Jag kan laga mat, städar, har jobb, egna intressen, bra i sängen, ser ganska bra ut, social. Ett kap egentligen. Men jag har mått så dåligt under så många år och det är svårt att förstå sitt eget värde. Ibland tänker jag att det finns så mycket tomtar där ute som lyckas bra i livet och verkar lyckliga - vad gör jag för fel? Jag fick fel föräldrar i alla fall, men annars har jag verkligen skött mig i livet. Jag skolkade inte i skolan, har utbildat mig, bra vänner, dricker sällan, tar inga droger, tränar och är aktiv. Jag har liksom inte gjort några fel utom att jag tyvärr verkar ha en dålig kompass när det gäller vilka män jag faller för.
    Ska det inte vända snart?
  • Anonym (Deppig)
    Ezmeraldah skrev 2025-02-23 16:39:13 följande:
    Fast så funkar det inte i en destruktiv relation. Det finns massor av forskning på området för den som är intresserad. Det hjälper inte att skuldbelägga TS. 
    Ibland tänker jag att det är bättre att känna så som jag har gjort än att inte känna något. Det är i alla fall en känsla jag känner igen, att vara hjärtkrossande ledsen och otröstlig. 
    Ja, det är ett självskadebeteende lika väl som för någon som skär sig i armarna. För då känner man något. Jag har också gjort det som ung. Och då smärtade armarna istället för det andra. 
Svar på tråden Han vågar inte