• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-02-23 18:00:19 följande:
    Jag är ju bra, jag vet ju det. Jag kan laga mat, städar, har jobb, egna intressen, bra i sängen, ser ganska bra ut, social. Ett kap egentligen. Men jag har mått så dåligt under så många år och det är svårt att förstå sitt eget värde. Ibland tänker jag att det finns så mycket tomtar där ute som lyckas bra i livet och verkar lyckliga - vad gör jag för fel? Jag fick fel föräldrar i alla fall, men annars har jag verkligen skött mig i livet. Jag skolkade inte i skolan, har utbildat mig, bra vänner, dricker sällan, tar inga droger, tränar och är aktiv. Jag har liksom inte gjort några fel utom att jag tyvärr verkar ha en dålig kompass när det gäller vilka män jag faller för.
    Ska det inte vända snart?
    Ja livet är inte rättvist. Finns folk som får mer än vad man tycker de borde och tvärtom. Finns inget som ser till att alla verkligen får vad de borde få, man kan bara göra så gott man kan för att öka chanserna. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-02-23 18:00:19 följande:
    Jag är ju bra, jag vet ju det. Jag kan laga mat, städar, har jobb, egna intressen, bra i sängen, ser ganska bra ut, social. Ett kap egentligen. Men jag har mått så dåligt under så många år och det är svårt att förstå sitt eget värde. Ibland tänker jag att det finns så mycket tomtar där ute som lyckas bra i livet och verkar lyckliga - vad gör jag för fel? Jag fick fel föräldrar i alla fall, men annars har jag verkligen skött mig i livet. Jag skolkade inte i skolan, har utbildat mig, bra vänner, dricker sällan, tar inga droger, tränar och är aktiv. Jag har liksom inte gjort några fel utom att jag tyvärr verkar ha en dålig kompass när det gäller vilka män jag faller för.
    Ska det inte vända snart?
    Det vänder när du vänder det. Ja, du fick en dålig kompass av fel föräldrar. Jag råkade ut för samma elände. Det positiva är att du kan bryta destruktiva mönster, om du är lite smart och det är du :) Dvs du funderar över vad kärlek är. Kärlek visar dem som behandlar dej väl. Fortsättningsvis umgås du bara med dem. Lätt? Ja, eller hur Hjärta
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-02-23 18:06:58 följande:
    Ibland tänker jag att det är bättre att känna så som jag har gjort än att inte känna något. Det är i alla fall en känsla jag känner igen, att vara hjärtkrossande ledsen och otröstlig. 
    Ja, det är ett självskadebeteende lika väl som för någon som skär sig i armarna. För då känner man något. Jag har också gjort det som ung. Och då smärtade armarna istället för det andra. 
    Jag förstår och kan relatera till det. Har liknande erfarenheter. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Varit där) skrev 2025-02-23 17:51:10 följande:
    Det finns ingen annan än hon själv som kan ta sig ur detta. Hon må vara trasig men det är ändå hon som måste handla, Den där andre mannen, kompisen är väl avförd för länge sedan så honom kan vi glömma.

Hon måste ta sig ut ur det här själv och det gör hon genom att söka sig utåt, inte inåt.  

Att läka innebär att ta sig utanför det tankemönster man fastnat i. Det behövs nya intryck, nya känslor för att komma på fötterna i gen.
    Jag menade alltså att hon (eventuellt) var på väg in i en ny destruktiv relation. Alltså att det höll på att gå snett när hon försökte träffa nån annan. Så ja, det var väldigt bra att det inte blev nåt av det.

Jag håller med om det du skrev men jag tror att det är för tidigt för henne att ge sig in i en ny relation. Söka dig utåt och vara social kan man göra på andra sätt än att dejta. Jag tror att hon behöver jobba med sig själv först, annars tror jag att risken är stor att hon hamnar i en ny destruktiv relation. För det här handlar ju inte om just den här mannen utan om betydligt djupare saker hos henne. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Deppig) skrev 2025-02-23 17:34:08 följande:
    Det var ju när han var borta på jobb, hur skulle hon veta?
    Barnen är vuxna. 
    Jag tycker att det låter sjukt att leva dubbelliv på det sättet. 
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-02-22 21:31:58 följande:

Det blev inte bra det här. Jag är så ledsen att han hörde av sig. Jag skulle sagt åt honom att inte kontakta mig mer. Jag tyckte att jag varit tydlig. Sluta lek med mig, jag fixar det inte.
    Jag håller på att stressa sönder efter hans meddelande. 
    Och trots att jag vet att jag inte kommer höra något mer så hoppas och hoppas och längtar jag efter att han kommer som han sa. Jag vill bara att han ska hålla om mig. Jag trodde att alla känslor var kvävda, jag hade slutat hoppas. Men nu gör jag det igen. Han väckte allt. 

Jag orkar inte med hatet i den här tråden. Jag är nog ledsen som det är. Det äter fan upp mig.

Du har uppenbarligen inte visat att du menar allvar. Han verkar i alla fall inte ha förstått budskapet.
    Oavsett så är det väl inte försent att tala om för honom att du inte vill att han ska komma och att ni inte ska ses mer. Och sen blockera.

Jag kan inte se att det har förekommit något hat här i tråden.
    Däremot så är vi många som undrar hur du kan fortsätta att plåga dig själv så här.
    För det är det du gör när du inte klipper kontakten med honom.
    Att klippa all kontakt med honom är det enda du kan göra för att kunna komma vidare.
    Även om det känns svårt.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-02-23 07:03:05 följande:

Förlåt hörni. Jag var trött och ledsen igår och så otroligt stressad över hela situationen. 
    Det är mycket bättre idag, jag har sovit gott och är inte lika trött.

Och tack för att ni håller mig sällskap i den här vansinnigt långa tråden.

Jättebra att du mår bättre.
    Men fortfarande så måste du avsluta det här. Annars kommer det att fortsätta upprepa sig.
    När du har gjort det så vågar jag lova att det kommer att bli bra. I alla fall mycket bättre.

Kram! {#emotions_dlg.flower}
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-02-23 07:59:53 följande:

Jag är otroligt tacksam till alla som engagerar sig i den här tråden. Jag tror inte ni förstår hur mycket hjälp jag har fått. Det jag blir ledsen över är att många verkar tro jag är dum i huvudet, men någon som inte varit i samma sits förstår nog inte. Några gör det, några har liknande erfarenheter.

Ja, det är lite drygt ett år sedan han försvann första gången. Sen fick vi kontakt igen och hade det där bra avslutet jag ville ha. Ville bara att han skulle säga att det inte var mitt fel, för jag förstod inte vad jag hade gjort. Det var så jag kände då. 
    Sen har han hållit kontakten med mig. Och avslutat och tagit upp på nytt. Jag betonar igen att jag aldrig kontaktar honom. Jag tänker inte jaga någon som inte vill, ett nej är ett nej och det förstår och respekterar jag. Men så hör han av sig igen. Och igen. Det är DET som gör det så svårt, annars hade det här ju varit avslutat för länge sen. 

Det kommer inte bli han som gör det, det måste bli jag. Men som någon här tidigare skrev, det är svårt för mig för jag vill känna att jag gjort vad jag kunnat. 
    Om det är omedvetet, eller medvetet kanske, men jag klarar det inte. 

Jag är inte korkad, men han får mig att känna att det är jag som är felet.

Men det är inte du som är felet. Det är han.
    Han leker med dina känslor och behandlar dig som hundskiten under skon.
    Du förtjänar bättre.
    Du har gjort allt du kunnat utom att dumpa honom. Det är det enda felet du har gjort.
    Du måste bara intala dig själv om det.
  • Ezmeraldah
    molly50 skrev 2025-02-23 22:00:39 följande:
    Men det är inte du som är felet. Det är han.
    Han leker med dina känslor och behandlar dig som hundskiten under skon.
    Du förtjänar bättre.
    Du har gjort allt du kunnat utom att dumpa honom. Det är det enda felet du har gjort.
    Du måste bara intala dig själv om det.
    Exakt så! 
Svar på tråden Han vågar inte