• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (.)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-11 10:16:21 följande:
    Ja, jag ska göra det så fort jag har kommit till rätta i min nya stad. Tack. 
    Jag är ledsen att du drogs in i deras relationsproblematik och får betala ett högt pris i emotionell sveda och värk. Fattar att det måste vara allt annat än lätt, men tro mig, du kommer må så mycket bättre av att lämna den här situationen och öppna upp dig för en annan slags kärlek.
  • Anonym (o)
    Anonym (.) skrev 2025-03-11 10:07:44 följande:

Det är ett stort kaos av sårade människor, du är sårad, mannen är sårad och framförallt hans respektive. Det kommer inte komma något gott ur att fortsätta. Jag tror att du, för din egen sinnesfrids skull, kanske ska söka professionell hjälp och få någon att prata med som kan hjälpa dig att acceptera situationen och gå vidare. 

Släpp taget om gammalt och skapa utrymme för nya känslor och upplevelser.

Är hans respektive sårad? För vad?
  • Anonym (.)
    Anonym (o) skrev 2025-03-11 10:32:38 följande:

Är hans respektive sårad? För vad?
    Du tror inte hans respektive blir sårad när han är otrogen?
  • Anonym (o)
    Anonym (.) skrev 2025-03-11 10:40:43 följande:
    Du tror inte hans respektive blir sårad när han är otrogen?
    Jag tror ingenting, har inte framkommit något om det i tråden iallafall. Vad jag förstår så vet hon inte om otroheten. Så varför påstår du att respektive är sårad? Och mannen dessutom? Finns inget som tyder på det.
  • Anonym (.)
    Anonym (o) skrev 2025-03-11 10:46:25 följande:
    Jag tror ingenting, har inte framkommit något om det i tråden iallafall. Vad jag förstår så vet hon inte om otroheten. Så varför påstår du att respektive är sårad? Och mannen dessutom? Finns inget som tyder på det.
    Jag tror att det är så, jag tror inte att någon av partnerna kan komma ur situationen på något annat sätt om detta fortsätter. 

Sen om du tror att det inte är så får vara upp till dig. 
  • Anonym (o)
    Anonym (.) skrev 2025-03-11 11:04:08 följande:
    Jag tror att det är så, jag tror inte att någon av partnerna kan komma ur situationen på något annat sätt om detta fortsätter. 

Sen om du tror att det inte är så får vara upp till dig. 

Fast du uttryckte dig som att hon är sårad NU, och även mannen, varför? Och varför tar du för givet att otroheten kommer fram, om det nu är det du menar? De kan gå isär av helt andra orsaker dessutom, kanske frun träffar en annan och lämnar honom till exempel? Eller någon av dem dör?

tror ingenting som sagt, förstår du inte skriven text?

• molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-10 23:39:43 följande:

Alltså det är okej att han valde att stanna med sin familj. Det är inte därför jag är ledsen. Eller jo först att det inte blev vi. Men nu är jag ledsen att han inte kan låta mig få ro. Han velar fram och tillbaka utan att förstå att det skadar mig. Säger ena dagen att vi inte kan ha mer kontakt, att han inte vill det här längre men sen tar upp kontakten på nytt och låtsas som ingenting. Det är det som gör ont. 
    Att han stannar med sin fru är självklart! De har ett helt liv tillsammans, barn, hus, älskar eller har älskat varandra. Oavsett vad anledning är så är det okej. Men inte att leka med mina känslor och låta mig hoppas, eftersom han vet vad jag känner för honom, och sen dra sig undan igen.

Jag respekterar alla gånger att han väljer att stanna med henne och bryta med mig. Jag tar aldrig kontakt, jag har inte försökt övertala honom. Jag har bara varit tacksam för den tid jag har fått spendera med honom. 

Men för att du ska få stopp på det här så måste du avsluta det här själv.
    Han kommer aldrig att göra det,även om det är vad du hoppas på.
    Han tycker ju det är bekvämt att ha dig att komma och tömma sig i när behovet trycker på.
    Om du inte vill fortsätta bli behandlad så så måste du sluta plåga dig själv och bryta helt med honom. Även om det är svårt.
    Skicka det där brevet du skrev och sen blockar du honom. Annars kommer det här inte att få ett slut. Inte så länge du tillåter det pågå,i alla fall.
    Jag menar inte att låta hård,men jag tror att det är den enda utvägen.
    Du vill väl få må bra igen och få chansen att träffa någon du kan älska och som älskar dig tillbaka på riktigt? Få känns äkta kärlek? Tycker du inte att du förtjänar det?
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-11 07:58:45 följande:
    Det är inte riktigt sant. Livet har rullat på mellan och jag har accepterat det och försökt gå vidare, men varje gång han hör av sig är cirkusen igång igen. Ja, jag kan sätta stopp för det genom att vara tydligare och förstår han inte så får jag blocka. Men innerst inne VILL jag ju inte det, jag ville att vi skulle kunna respektera varandra. Allra helst ville jag ju att det skulle bli vi, men eftersom det inte går eller blir, pga vad han känner/inte känner, så hade vi väl kunnat göra slut som vuxna människor och inte leka med varandras känslor. 
    Men han respekterar ju uppenbarligen inte dig. Bara det du har mellan benen.
    Så valet ligger ju hos dig. Avsluta själv och blocka eller låta det fortsätta som nu.
    Du kanske kan avblockera och ni kan fortsätta som vänner längre fram.
    Men just nu så tror jag inte att det är aktuellt. Inte så länge du fortfarande har så starka känslor för honom att du inte ens kan be honom sluta leka med dig.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-11 08:35:03 följande:
    Nu känner jag sorg. Jag tyckte verkligen om honom. Jag var jättekär. 
    Jag tycker fortfarande om honom och ett visst uns av kärlek är kvar, men jag är ganska neutralt inställd till honom som person. Men när vi hörs eller ses får han mina känslor att åka berg- och dalbana. Jag längtar efter den han var, eller den jag trodde han var. 
    Det är klart det kommer gå över, det förstår ju jag med. Men det där lilla lilla hoppet som tänds varje gång han kontaktar mig är svårt att hantera. 
    Och därför måste du avsluta det här så att han inte kan kontakta dig mer. 
    Ju förr du gör det ju fortare går det över.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Jag tror verkligen inte att han har den minsta aning om att du är sårad och ledsen. Du varken säger eller visar det, av rädsla att han försvinner helt. Istället är du alltid redo närhelst han vill komma (!) och även hans bästa kompis har alltid ett säkert kort hos dig. Tror han ser dig som ett enkelt billigt ligg som alltid finns kvar och han tänker nog att han bara är det för dig också. 

Hade ni betytt nåt för varandra så hade ni antingen varit ett par eller brutit helt. Detta är bara lite skoj ibland tror jag han tänker om "er". Det är bara i dina tramsiga fantasier det varit något annat. 

Svar på tråden Han vågar inte