• Anonym (Deppig)

Han vågar inte

Jag behöver pepp. Är förkrossad men ändå hoppfull, döm mig inte - jag vet redan att jag handlat omoraliskt. 

Jag har haft ett förhållande med en gift man sen i somras, han är ganska mycket äldre än mig och normalt inte mannen jag skulle falla för. Han föll för mig och jag trodde på honom, och jag blev verkligen kär i honom. För några månader drog han sig tillbaka utan någon förklaring, jag vet att han haft det tungt privat med jobb och familj men jag tog det så fruktansvärt hårt och vad jag egentligen ville ha från honom var tröst och en förklaring, jag förstår att det inte kan bli vi. Det är klart att hans familj måste gå först, det stöttar jag även om det krossar mitt hjärta. Men förklaringen kom aldrig utan han var bara tyst. Lovade att vi skulle ses som ett avslut men drog sig bara mer och mer undan. Jag vet att jag måste släppa det, men jag har verkligen inte haft någon självaktning alls i det här. Har skickat meddelande på meddelande om hur mycket jag saknar honom. Han saknar mig också. I veckan svarade han och ville att vi skulle ses, trots att jag inte trodde att det skulle bli av så blev jag så glad. Det var skönt att höra från honom och det lindrande mitt självförakt. Dagen efter ställer han in. Det var som att jag igen inte kunde andas
     Der är inte första gången det händer och jag var förberedd, men det är ändå fruktansvärt. Den här gången fick jag dock också en förklaring, han vill inte för då kommer känslorna för mig komma tillbaka och det kan aldrig bli vi.
     Han är inte lycklig där han är nu,  det vet jag. Men hur kan jag gå vidare för att förhoppningsvis lyckas övertala honom. 
    Snälla ge mig pepp och råd, jag saknar verkligen vad vi hade. 

• Svar på tråden Han vågar inte
  • Anonym (o)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-03-11 12:22:54 följande:

Jag tror verkligen inte att han har den minsta aning om att du är sårad och ledsen. Du varken säger eller visar det, av rädsla att han försvinner helt. Istället är du alltid redo närhelst han vill komma (!) och även hans bästa kompis har alltid ett säkert kort hos dig. Tror han ser dig som ett enkelt billigt ligg som alltid finns kvar och han tänker nog att han bara är det för dig också. 

Hade ni betytt nåt för varandra så hade ni antingen varit ett par eller brutit helt. Detta är bara lite skoj ibland tror jag han tänker om "er". Det är bara i dina tramsiga fantasier det varit något annat. 

Fast jag undrar vad han tänker om deras ?känsloutbyte? där i början . Tror han inte att det satte några spår i TS?
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-03-11 12:22:54 följande:

Jag tror verkligen inte att han har den minsta aning om att du är sårad och ledsen. Du varken säger eller visar det, av rädsla att han försvinner helt. Istället är du alltid redo närhelst han vill komma (!) och även hans bästa kompis har alltid ett säkert kort hos dig. Tror han ser dig som ett enkelt billigt ligg som alltid finns kvar och han tänker nog att han bara är det för dig också. 

Hade ni betytt nåt för varandra så hade ni antingen varit ett par eller brutit helt. Detta är bara lite skoj ibland tror jag han tänker om "er". Det är bara i dina tramsiga fantasier det varit något annat. 

Han vet mycket väl vad jag känner och det var också han som började blanda in känslor. Han sa att han älskade mig, jag har inte sagt det till honom. HAN sa att han ville tillbringa resten av livet med mig och jag var jättelycklig. Det är inget jag har fantiserat ihop.
    Jag var jättetydlig med att han så klart får ändra sig men att han då måste vara ärlig med mig. Och han svarade att han kände så då men att han insett att han inte ville göra den förändringen i sitt liv. Sen pratade vi inte alls på ett par månader innan han tog upp kontakten på nytt och undrade varför jag inte hörde av mig. Ja, han sa ju att han inte ville - jag respekterade det. 
    Sen när han fick reda på att jag hade kontakt med hans vän så upprepade jag igen hur mycket han betyder för mig men att jag trodde att det var över. Så nog vet han. 
  • Anonym (Deppig)

NU visar jag det inte längre, nu håller jag mina känslor för mig själv. Så kanske han tror att det har gått över för mig med, vad vet jag. 
    Han vet hur ledsen jag var, han sa att det kommer gå över. Att jag borde träffa någon "riktig". Och jag svarade att det är inte så lätt så länge jag var kär i honom. 
    Men det här är länge sedan nu, så kanske har han glömt det. 

• Anonym (o)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-11 12:59:16 följande:

NU visar jag det inte längre, nu håller jag mina känslor för mig själv. Så kanske han tror att det har gått över för mig med, vad vet jag. 
    Han vet hur ledsen jag var, han sa att det kommer gå över. Att jag borde träffa någon "riktig". Och jag svarade att det är inte så lätt så länge jag var kär i honom. 

Har han glömt det så är han ett svin mot dig.

Har han inte glömt det så är han ett svin mot dig.
  • Lynx123
    Anonym (o) skrev 2025-03-11 14:08:04 följande:
    Har han glömt det så är han ett svin mot dig.

Har han inte glömt det så är han ett svin mot dig.
    Ett svin är ett svin. Bara att han ligger runt trots att han redan är i en seriös relation gör honom till ett svin.
  • Anonym (o)
    Lynx123 skrev 2025-03-11 14:31:27 följande:
    Ett svin är ett svin. Bara att han ligger runt trots att han redan är i en seriös relation gör honom till ett svin.
    Ja det också. Hur seriöst det nu är. Gifta på papperet åtminstone. Men de verkar ju inte umgås så mycket med varandra.
  • Anonym (Deppig)
    Anonym (o) skrev 2025-03-11 16:31:11 följande:
    Ja det också. Hur seriöst det nu är. Gifta på papperet åtminstone. Men de verkar ju inte umgås så mycket med varandra.
    Nej.. sover i olika rum, han jobbar (jobbade) borta veckor i sträck, äter inte tillsammans... Vad jag vet, att han har nämnt i alla fall. Men som sagt, han har inte pratat så mycket om henne och det är jag tacksam för. 
  • Anonym (LOB)
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-11 12:59:16 följande:

Han har inte glömt, han skiter i det.

Du är något praktisk att tömma sig i när det kliar. Sen kan han ignorera till nästa gång det behövs ett hål
  • Anonym (Deppig)
    molly50 skrev 2025-03-11 12:04:44 följande:
    Men han respekterar ju uppenbarligen inte dig. Bara det du har mellan benen.
    Så valet ligger ju hos dig. Avsluta själv och blocka eller låta det fortsätta som nu.
    Du kanske kan avblockera och ni kan fortsätta som vänner längre fram.
    Men just nu så tror jag inte att det är aktuellt. Inte så länge du fortfarande har så starka känslor för honom att du inte ens kan be honom sluta leka med dig.
    Just det har jag faktiskt sagt till honom. Jag förstår inte varför du leker med mig, sist han sa att han inte ville fortsätta ha kontakt. Han svarade att han inte leker.
  • molly50
    Anonym (Deppig) skrev 2025-03-11 18:01:49 följande:
    Just det har jag faktiskt sagt till honom. Jag förstår inte varför du leker med mig, sist han sa att han inte ville fortsätta ha kontakt. Han svarade att han inte leker.
    Det är klart att han svarar så. Skulle han erkänna att han bara leker med dig så skulle han ju inte få ligga mer.
    Han tar dig uppenbarligen inte på allvar om du inte sätter ner foten och säger ifrån på skarpen.
Svar på tråden Han vågar inte