• Svar på tråden BIM mars 2024
  • Lusse88
    Anonym (Hopp) skrev 2024-03-02 11:06:00 följande:
    Ägget kan fästa ända fram till äl+12 och då kan det inte visa plus innan, så det finns fortfarande hopp.
    Det är bara 15-25% chans att lyckas varje ägglossning, det är därför det inte är ovanligt att det tar ett år för många innan pluset på stickan kommer. Även när man prickar ägglossning perfekt. Det gör det inte lättare när mensen kommer men för de flesta kommer det ett plus till slut 😊
    Ja jag hoppas det. Men har redan börjat räkna ut när nästa äl och nästa bim är och nästa bim blir i början av april. Blir en december bebis om vi lyckas nästa. November om vi HAR lyckats denna. Men siktar in mig på nästa försök så blir jag inte allt för besviken om mensen kommer snart. När vi började försöka skaffa barn så skulle det bli en sommarbebis. Men så ville inte naturen. Om inte det blir en sommarbebis 2025 förstås. Då har vi försökt ett år.
  • Anonym (Millis)

@Lusse88

Samma för mig. ÄL +12, Bim -2 och negativt på CB early.
    Det är ju väldigt tidigt för dig ännu, kanske till och med för mig. Vi får fortsätta hoppas! 🙏 

• Mariiiak94

Lusse88:

Jag fick ett suuuuper svagt positivt test ÄL +12 förra gången (nu blev de ju dock ett utomkvedshavandeskap) men ändå! Ägget kan ta tid på sig att fästa och då visar inte testerna något förrän senare 🥰

• Naniismamma

Asså guuud!! Jag är så himla otålig! Varje dag går så himla långsam...jag jobbar 2 pass varav ena är sen kväll andra under natten så när jag kollar datumet på natten .. och sedan efter jag sovit och vaknat..så är det fortfarande samma dag xD xD irriterande som tusan, det får allt att kännas ännu långsammare.

Den 8e är jag på äl+9 ... Funderar på om jag ska fixa testa tidigt då ... Eller vänta ännu längre  ToT.

Hur går det för alla? 

• Svartahallon

Jag känner mig betydligt lugnare denna cykel! Är på ÄL+4 idag och är inte lika konsumerad av tankarna som innan mitt utomkveds. Antar för stt det är med skräckblandad förtjusning vi har ett hopp om graviditet första ägglossningen. Tankarna om att det kan hända något igen vågar jag inte tänka så blir att jag knappt hoppas (även om jag innerst inne gör det!)

Hoppas verkligen att det håller i sig så att jag kan vänta till BIM! Om min cykel är som vanligt så borde bim vara runt 13e mars. 

• Lusse88

Mariiiak94: Var det tidigt-tester då på äl+12 eller använde du "vanliga" tester?

Mina testa tidigt tester är slut nu. Har bara dom vanliga som reagerar på minst 25(vad det nu heter). Tidigt testerna reagerar från 10. Jag har bara testat negativt på dem hela tiden :( Äl+10 imorgon och har som sagt inga tidiga tester kvar så inte lönt att testa mer nu. Har lagt en ny beställning på tidiga tester, har utdelning tis och tors nästa vecka så får hålla mig till dom kommer med posten. På torsdag är det BIM för mig så testar jag negativt med ett tidigt test då, lär hoppet försvinna.

• Naniismamma
    Lusse88 skrev 2024-03-02 22:29:49 följande:

Mariiiak94: Var det tidigt-tester då på äl+12 eller använde du "vanliga" tester?

Mina testa tidigt tester är slut nu. Har bara dom vanliga som reagerar på minst 25(vad det nu heter). Tidigt testerna reagerar från 10. Jag har bara testat negativt på dem hela tiden :( Äl+10 imorgon och har som sagt inga tidiga tester kvar så inte lönt att testa mer nu. Har lagt en ny beställning på tidiga tester, har utdelning tis och tors nästa vecka så får hålla mig till dom kommer med posten. På torsdag är det BIM för mig så testar jag negativt med ett tidigt test då, lär hoppet försvinna.

Ååh, hoppas hoppas du får plus när de kommer på posten!! Och att tant röd håller sig borta!!

Vill också beställa en del testa tidigt !! Men har obetalt jobb i 2 månader haha så jag får nöja mig med de jag har hemma och bara vänta xD
  • fancyr

Uppdaterar listan då min ägglossning kom senare än förväntat ☺️ 

1/2 En till, 3e barnet, 2a försöket
    2/3 Femman, 5e barnet, 1a försöket.
    2/3 Lalajada123, 1a barnet, 6e försöket.
    4/3 Solros28, 3e barnet, 13e försöket.
    4/3 Elianis98, 1a barnet, 2a försöket.
    4/3 Millis, 1a barnet, 3e försöket.
    5/3 amiilee, 1a barnet, 11e försöket.
    7/3 Lusse88, 1a barnet, 4e försöket.
    10/3 Rosen3, 1a barnet, 5e försöket (efter senaste missfall, 4 totalt). 
    12/3 bebissugen91, 1a barnet, 7e försöket.
    12/3 Enlitentrea, 3e barnet, 2a försöket. (1a gemensamma barnet). 
    13/3 Yellowstones, 1a barnet, 3e försöket.
    14/3 Naniismamma, 5e barnet (1a gemensamma), 2a försöket
    16/3 fancyr, 3e barnet , 4e försöket. 
    16/3 Adaaad, inga barn, 8 försöket, 1 MA i sept och 1MF i januar.
    19/3 Nessla,1a barnet, 3e försöket
    20/3 Julia, 2a barnet, 8e försöket, 1 MF i feb
    27/3 båten, 4e barnet, 2a försöket 
    29/3 Femman, 5e barnet, 2a försöket.
    30/3 Sallyalicenancy, 3e barnet, 5e försöket
    30/3 Madicken2023, 3e barnet, 6e försöket

• Elianis98

Nu kom mensen en dag tidigare 😞 aja får hoppas att det blir av nästa gång då. Lycka till ni andra, hoppas det går hela vägen för er!  

Nästa bim för mig blir 1/4,  så får se om jag hoppar in i nästa tråd för bim april eller blir kvar här sen, beror på när nästa ägglossning blir ❤️

Svar på tråden BIM mars 2024