• Svar på tråden BIM mars 2024
  • fancyr
    Lusse88 skrev 2024-03-05 15:25:52 följande:

Så nu är jag på äl+12. En liten blödning igår ju på äl+11. Inget sen dess. Drar den inte igång inom några dagar så tar jag ett graviditetstest. Allt det här är ju nytt för mig. Kan bero på stress med, läste jag. Att mensen beter sig annorlunda. Är rätt stressad tyvärr :(

Om du vet att du ägglossat så ska ju mens komma om man inte är gravid :) 
  • Anonym0101999

Hej alla! 

jag skulle ha min mens idag, men har haft en konstig känsla i magen sen äl. Jag tog ett clearblue ultra tidigt för 5 dagar sedan. Alltså 5 dagar tidigare för min mens ska komma idag. ingen mens än så länge.  testet visade neg men dagen efter så var det typ positivt🤔 lägger in en bild nedan! 
    Är det ogiltigt eller kan det vara så att jag är gravid? Jag har tagit några tester efter det som visade neg.
    Jag tog ett test idag det som man kan köpa på Ica kvantum, alltså deras ?egna?. Har svårt att tolka om det e positivt eller inte. 

är tacksam ifall ni kan hjälpa mig! 

(Första bilden är tagen för 5 dagar sedan och dom andra två är ifrån idag)

• Anonym (Femman)
    Naniismamma skrev 2024-03-04 19:53:20 följande:
    Ja haha det är inte den enklaste uppgiften xD.. önskar jag kunde sova non stop tills den 14e och börja testa då om inte tant röd dyker upp såklart.. men hade blivit knäpp om jag sov så mkt xD.

Vad gör alla om dagarna i väntan på att få sitt älskade plus?

I Sverige jobbar jag som personlig assistent till 1 person.. och i Australien (är där nu) jobbar jag som K9 Security guard :)
    Eftersom vi har fyra barn reda går dagarna sjukt fort. Plus att vi håller på att renovera badrummet (har bara 1 i vårt hus) och båda jobbar heltid 7-16. Så ja, dagarna går som sagt. 😀

Blir alldeles pirrig när jag tänker på att vi ska få göra denna resan igen :). 

Det måste vara sjukt häftigt att bo i Australien! Men läskigt med alla stora spindlar och ormar, haha.
  • fancyr
    Anonym0101999 skrev 2024-03-05 19:05:46 följande:
    //

Hej alla! 

jag skulle ha min mens idag, men har haft en konstig känsla i magen sen äl. Jag tog ett clearblue ultra tidigt för 5 dagar sedan. Alltså 5 dagar tidigare för min mens ska komma idag. ingen mens än så länge.  testet visade neg men dagen efter så var det typ positivt🤔 lägger in en bild nedan! 
    Är det ogiltigt eller kan det vara så att jag är gravid? Jag har tagit några tester efter det som visade neg.
    Jag tog ett test idag det som man kan köpa på Ica kvantum, alltså deras ?egna?. Har svårt att tolka om det e positivt eller inte. 

är tacksam ifall ni kan hjälpa mig! 

(Första bilden är tagen för 5 dagar sedan och dom andra två är ifrån idag)

Man ska inte läsa av ett test efter rekomenderd tid. Jag skulle tolka det som negativt. Clearblue är oxå kända för att ge spökstreck och torkstreck senare så som ditt ser ut. Avvakta någon dag, du kan ju fortfarande vara gravid ☺️
  • Anonym0101999

Tack då vet jag! 

jag ska ta ett nytt test om 2 dagar om inte mensen har kommit innan dess :) 

• Anonym (Enlitentrea!)

Jag är på bim-7 idag. Osäker på exakt när min ägglossning skedde och vi fick bara till det en gång runtomkring denna månad så har försökt ställa in mig på att räkna ner tiden till nästa ägglossning istället. 

Men idag till och från hela dagen var det stramat/ spänt något otroligt från blygdbenet och uppåt halvvägs till naveln ungefär. Vi plockade fram lite mys vid kvällen men efter några chokladbitar blev jag nästan illamående, annars kan jag äta hur mycket choklad som helst 😅 vet inte om det kanske är mina första tidiga tecken, eller om det bara var en tillfällighet.. 

Tog ett testa tidigt under eftermiddagen (varför gör man det trots att man inte ens kan plussa än?) som visade negativt. En timme senare var det dock positivt, och hur mycket jag än vet att CB ofta får torkstreck/ spöksträck efter uttalad tid så fick jag ändå ett litet hopp. 

Men ja, återstår att se. Bim-6 imorgon bitti och från och med då kommer jag ta ett test varje morgon fram tills eventuell mens (stackars plånbok) 😊

• Lusse88

Somnade jättetidigt igår (runt 19:00), för jag var heeeelt slut. Vaknade nu mitt i natten och kan fasen inte somna om. Gick på toa. Fortfarande inget blod :) ÄL+13 nu :) Denna månad är så himla annorlunda från alltid annars. Jag lever på hoppet ännu :) Har inte tagit något test efter den lilla blödningen på ÄL+11. Men ska kanske testa senare idag. Men kan ju vara för tidigt om ägget fäste för bara två dagar sedan...

• Lusse88

Naniismamma: Ja kroppen är märklig ibland. Dock ligger jag här på äl+13 med illamående och halsbränna. Inget blod/flytning mer än på äl+11. Är säkert bara skengravid. :/ Har läst om det. Har BIM imorgon 7/3. Kommer inte mensen igång tar jag nog ett test 8/3. Det är dock bara 4 dagar efter att ett EVENTUELLT ägg fäste äl+11 (4 mars). 

• fancyr
    Lusse88 skrev 2024-03-06 03:51:43 följande:

Naniismamma: Ja kroppen är märklig ibland. Dock ligger jag här på äl+13 med illamående och halsbränna. Inget blod/flytning mer än på äl+11. Är säkert bara skengravid. :/ Har läst om det. Har BIM imorgon 7/3. Kommer inte mensen igång tar jag nog ett test 8/3. Det är dock bara 4 dagar efter att ett EVENTUELLT ägg fäste äl+11 (4 mars). 

Jag tycker du ska testa :) :) 
  • Naniismamma
    Anonym (Femman) skrev 2024-03-05 20:23:42 följande:
    Eftersom vi har fyra barn reda går dagarna sjukt fort. Plus att vi håller på att renovera badrummet (har bara 1 i vårt hus) och båda jobbar heltid 7-16. Så ja, dagarna går som sagt. 😀

Blir alldeles pirrig när jag tänker på att vi ska få göra denna resan igen :). 

Det måste vara sjukt häftigt att bo i Australien! Men läskigt med alla stora spindlar och ormar, haha.
    Ja hehe då går tiden fort !! Och roligt att renovera :D ...gud att ha bara 1 toa i huset var mitt största misstag i livet med barn hemma xD fyfan haha 😂 magsjuke tider vart hemskt!!

Jaaah :D så kul att få göra den igen !

Det är jätte coolt! De har så jävla söta grodor här..ser nästan ut som cartoon! Haha .. ja spindlarna är jag då verkligen inget fan av ..urghhhh...men har bara haft en stor huntsman i huset och sedan några små farliga saker men jag lever med en radar flaska fast till min kropp haha ... Men ormar tycker jag om iaf :D men de flesta måste man ju hålla sig ifrån ..massa danger noodles xD
Svar på tråden BIM mars 2024