BIM mars 2024
Här samlas vi som hoppas på plus i mars 😊
Här samlas vi som hoppas på plus i mars 😊
Nu kom mensen en dag tidigare 😞 aja får hoppas att det blir av nästa gång då. Lycka till ni andra, hoppas det går hela vägen för er!
Nästa bim för mig blir 1/4, så får se om jag hoppar in i nästa tråd för bim april eller blir kvar här sen, beror på när nästa ägglossning blir ❤️
Naniismamma: Tack! Hoppas för dig med :)
Svartahallon:
Får man fråga hur många dagar de tog från att du opererade dig till att du fick din ägglossning? 😊
I morgon har de gått 1 vecka för mig, har inte börjat testa mig ännu då vi ändå inte kan mysa till de 😅 Men de jag brottas mest med är mina hjärnspöken. Huvudet har inte förstått helt att graviditeten är över. Och de hjälper inte att magen är uppsvälld så man ser lite gravid ut..
Så himla skönt att inte ha den stressen över BIM ! Men jag håller verkligen tummarna för att det vill ta sig för er direkt!
Lusse88:
Ja då använde jag mig utav RFSU testa tidigt ( ÄL +12 )
Och trots att de va 2 dagar innan beräknad mens så va sträcket väldigt svagt 😊 Så jag skulle säga att vänta till BIM innan man testar! Och lita inte på att testa tidigt kommer fungera så många dagar innan, de beror helt på när ägget fäster 🥰
Jag fortsatte använda testa tidigt i några dagar men sen gick jag över till vanliga tester och 2 dagar efter BIM såg jag två sträck även på dom vanliga testerna 🥰
Jag skulle säga att stressa inte med testerna ! Avvakta till BIM så slipper du möjligen falska negativa test!
Håller alla tummar att de går hela vägen för er denna gången! ♥️
MariiiaK94:
Det tog 14 dagar! Men kan ta upp till 6 veckor sa läkaren till mig.
Nej det är mycket psykiskt som ska läka, kan tänka mig att det är värre om man varit inställd på graviditet innan det händer. Det var ju inte jag tur i oturen, även om jag längtade och blev glad vid ett + jag med. Ta det i er egen takt! Missar ni kommande ÄL så är det inte hela världen, kroppen och knoppen har precis gått igenom något traumatiskt.
Kramar till dig!!
Svartahallon:
Det va väl ändå ganska snabbt som kroppen återhämtat sig om de tog 14 dagar? 😊 Blödde du något efter operationen? 2 dagar efter OP så fick jag en kraftig blödning under 2 dygn men efter de så har jag haft som väääääldigt lite bruna flytningar men vad vet jag, kanske inte är konstigt! Ska prata med läkare i morgon igen och passa på att fråga om detta då!
Min läkare gissade på att ägglossningen skulle komma igång efter 2-3 veckor så jag hoppas på ägglossning nu i mars! Men de får bli lite som de blir 🥰
Jo visst har den gjort de, men så som vi kämpat så ger vi oss inte! Vi vill hitta tillbaka direkt och försöka utöka vår familj 🥰 Nu vet man i alla fall att våra kroppar fungerar ihop! Man får helt enkelt försöka hitta de positiva i de negativa!
Kramar till dig också! ♥️
Någon som vet vart man hittar familjelivs graviditetsuträknare? XD minns att jag använt den en del förut men nu glömt vart den är xD... Så den dagen/månaden jag får plus, att jag kan klicka in det där tänkte jag :)