• Svar på tråden BIM mars 2024
  • fancyr
    Lusse88 skrev 2024-03-05 05:06:46 följande:

Tydligen kan ägget fästa på dag 11. Inte konstigt i så fall att jag inte plussat om det fäste igår. Åh, nu hoppas vi igen. Fast vågar knappt. Tänker att mensen kommer igång närsomhelst nu. :/ Vågar knappt tro att vi lyckades på fjärde försöket. Gjorde vi det!? Nu kommer det ju ta väldigt lång tid innan jag kan ta graviditetstester om det var en nidblödning igår va? Jag är ny på det här så rätta mig om jag har fel! :)

Om det var en nidblödning på dag 11, som det låter, så kan man ta gravtest 2-3 dagar efter det :) och det är absolut möjligt med nidblödning dag 11 :)
  • Lusse88
    fancyr skrev 2024-03-05 09:31:29 följande:
    Om det var en nidblödning på dag 11, som det låter, så kan man ta gravtest 2-3 dagar efter det :) och det är absolut möjligt med nidblödning dag 11 :)
    Åh, vad spännande :) Hoppas mensen inte kommer :) Dock, har jag liiite mensvärk emellanåt. Men det kommer och går märker jag.
  • fancyr
    Lusse88 skrev 2024-03-05 10:36:23 följande:
    Åh, vad spännande :) Hoppas mensen inte kommer :) Dock, har jag liiite mensvärk emellanåt. Men det kommer och går märker jag.
    Så har jag oxå kunnat ha men det har inte betytt något än så länge dock :(
  • fancyr
    1/2 En till, 3e barnet, 2a försöket
    2/3 Femman, 5e barnet, 1a försöket.
    2/3 Lalajada123, 1a barnet, 6e försöket.
    4/3 Solros28, 3e barnet, 13e försöket.
    4/3 Elianis98, 1a barnet, 2a försöket.
    4/3 Millis, 1a barnet, 3e försöket.
    10/3 Lusse88, 1a barnet, 4e försöket.
    10/3 Rosen3, 1a barnet, 5e försöket (efter senaste missfall, 4 totalt). 
    12/3 bebissugen91, 1a barnet, 7e försöket.
    12/3 Enlitentrea, 3e barnet, 2a försöket. (1a gemensamma barnet). 
    13/3 Yellowstones, 1a barnet, 3e försöket.
    14/3 Naniismamma, 5e barnet (1a gemensamma), 2a försöket
    16/3 Adaaad, inga barn, 8 försöket, 1 MA i sept och 1MF i januar.
    19/3 Nessla,1a barnet, 3e försöket
    20/3 fancyr, 3e barnet , 4e försöket. 
    20/3 Julia, 2a barnet, 8e försöket, 1 MF i feb
    27/3 båten, 4e barnet, 2a försöket 
    29/3 Femman, 5e barnet, 2a försöket.
    30/3 Sallyalicenancy, 3e barnet, 5e försöket
    30/3 Madicken2023, 3e barnet, 6e försöket
    30/3 amiilee, 1a barnet, 12e försöket
  • Kanskeanonym

Hallå!
    Jag hoppar in här jag med trots dåliga odds denna månad.

Bim 17:e mars enligt min app. 

Enligt appen hade jag äl lördag 2/3 men hade äggviteflytningar och ömmande känsla i höger äggstock söndag 3/3 så möjligtvis att det var då istället? 

Jag och min sambo har inte kunnat ses denna veckan pga jobb men vi träffades igår, måndag 4/3 för att "göra barn" så att säga så oddsen är inte så stora med tanke på att vi endast fått till det 1 gång denna cykel. 

Men idag, dagen efter vi fått till det har jag något fruktansvärt ont i höger äggstock! Gör ont att röra sig och när jag sätter mig ner ilar det till som jag vet inte vad på höger sida så blir förvirrad om äl är idag istället då jag känner av höger äggstock väldigt mycket och det gör fruktansvärt ont. 

Någon som har en teori? Hoppas innerligt att turen är på våran sida och att det kanske blir något trots skit dåliga odds 🙄 

• Juliab
    Kanskeanonym skrev 2024-03-05 12:12:07 följande:

Hallå!

Enligt appen hade jag äl lördag 2/3 men hade äggviteflytningar och ömmande känsla i höger äggstock söndag 3/3 så möjligtvis att det var då istället? 

Jag och min sambo har inte kunnat ses denna veckan pga jobb men vi träffades igår, måndag 4/3 för att "göra barn" så att säga så oddsen är inte så stora med tanke på att vi endast fått till det 1 gång denna cykel. 

Men idag, dagen efter vi fått till det har jag något fruktansvärt ont i höger äggstock! Gör ont att röra sig och när jag sätter mig ner ilar det till som jag vet inte vad på höger sida så blir förvirrad om äl är idag istället då jag känner av höger äggstock väldigt mycket och det gör fruktansvärt ont. 

Någon som har en teori? Hoppas innerligt att turen är på våran sida och att det kanske blir något trots skit dåliga odds 🙄 

Kanskeanonym skrev 2024-03-05 12:12:07 följande:

Hallå!

När jag plussade förra månaden, första gången på 7 försök - så hann vi bara med en gång eftersom jag sedan reste utomlands på jobb. Och det var kvällen innan jag fick ett positivt ÄL-test.  övriga månader har vi kört varannan dag-principen under en vecka utan resultat. Så visst kan det hända!!! 

håller tummarna för dig 

• Naniismamma
    Lusse88 skrev 2024-03-05 04:55:53 följande:

Alltså jag är helt förvirrad nu tjejer. Jag fick en liten blödning igår. Mensvärk i samband med det. Trodde verkligen mensen kom. Gick med binda hela dagen. Kom inget mer. Binda hela natten. Inte kommit mer. Mensvärken är bortblåst. Kaaaan det ha varit en nidblödning på äl+11? Jag startade en BIM april 2024-grupp igårkväll för jag tänkte att det nog var en segstartad mens bara. Men vafasen. Det kommer inte mer?

Ååh men hoppas!!! Nu blir ett ju spännande igen! Hoppas den fortsätter att hålla sig borta nu då ! 
  • Lusse88
    Naniismamma skrev 2024-03-05 12:58:35 följande:
    Ååh men hoppas!!! Nu blir ett ju spännande igen! Hoppas den fortsätter att hålla sig borta nu då ! 
    Den har fortfarande hållt sig borta :O Sjukt förvirrande. Jag har aldrig varit med om detta innan. Alltså när min mens kommer så kommer den direkt liksom, inte så här en gång lite brunrosa, sen inget... Fattar nada ^^
  • Lusse88

Så nu är jag på äl+12. En liten blödning igår ju på äl+11. Inget sen dess. Drar den inte igång inom några dagar så tar jag ett graviditetstest. Allt det här är ju nytt för mig. Kan bero på stress med, läste jag. Att mensen beter sig annorlunda. Är rätt stressad tyvärr :(

• Naniismamma
    Lusse88 skrev 2024-03-05 15:22:24 följande:
    Den har fortfarande hållt sig borta :O Sjukt förvirrande. Jag har aldrig varit med om detta innan. Alltså när min mens kommer så kommer den direkt liksom, inte så här en gång lite brunrosa, sen inget... Fattar nada ^^
    Förstår att du är förvirrad :/ .. kroppen är jobbigt ibland.. den kan spela spratt både åt de positiva hållet och det negativa.. avslut det!! .. jag är också väldigt stressad tyvärr.. men hoppas inte att det är pga stress nu, jag hoppas du får ditt plus om några dagar !! 
Svar på tråden BIM mars 2024