• Svar på tråden BIM mars 2024
  • Anonym0101999

BIM+3 borde jag ge upp hoppet lite?? :(

• Naniismamma
    Lusse88 skrev 2024-03-07 12:23:44 följande:
    Ja det tycker vi med :) Börjar bli drygt nu. Man ser gravida överallt och man blir så avis... :/ Inte för jag missunnar andra, men man blir ledsen när man inte själv lyckas bli gravid...
    Jaa klart man blir avis och ledsen! Speciellt när man så gärna vill och kämpar för att det ska hända även om man blir glad för andras lycka också.

Jag har 1 test hemma nu som står att jag ska kunna ta 6 dagar innan BIM.. vet inte om jag ska prova imorgon eller inte... Har inte möjlighet att köpa fler tester förräns om 10 dagar då min mors swish har slutat funka och hon har en del av mina pengar på sin bank så jag inte skulle spendera för mkt här i Australien xD och partnern är iväg 12 dagar på jobb xD så jag grinar snart hahaha !! 
  • Naniismamma
    Anonym0101999 skrev 2024-03-07 13:01:53 följande:

BIM+3 borde jag ge upp hoppet lite?? :( //

På den översta så anar jag en liten skugga, som kanske blir ett streck om någon dag... Ägget kan ha fästs sent så att kroppen inte har tillräckligt med hcg ännu. Sålänge mensen uteblir, ge inte upp hoppet :)
  • Naniismamma
    fancyr skrev 2024-03-07 12:45:22 följande:
    typ som att i måndags, på min ÄL-dag (visste jag inte då) outar mina två närmaste kollegor att de är i v.12 reps. v.20 och jag har haft noll aning. Båda är 30 år gamla och de hade inställningen "händer det så händer det" man ba japp. Jag ville typ gråta i sittande möte så sen gick jag hem. Klarade knappt att hålla ihop mig.. måste berott på att jag nog var lite extra känsligt pga. ägglossningen. 
    Ååh men förstår dig helt klart :( .. när jag försökte med min förra graviditet.. så såg jag alla gravida överallt, på tv, och vänner och släkt kom flera ut att de var gravida, oplanerade och vissa hade preventivmedel men blev ändå gravid medans man själv försökte och försökte..
    Det känns hopplöst och jag kände mycket "varför kan dom som inte ens ville bli gravid, men jag som försöker blir inte"
  • Anonym (Enlitentrea!)

Bim-5 och negativt test idag 😞 

känns så typiskt. Mina två tidigare barn har blivit till direkt, jag har till och med blivit gravid två gånger till efter barnen trots spiral. Senast för 1 år sen drygt, och det känns så himla typiskt att det då bara har blivit trots att man försökt skydda sig medan nu när man verkligen vill och försöker så ska det ta tid. 

Om jag kör på nästa ägglossning och det skulle ta sig, så skulle bebis vara beräknad typ 22-28e december. Är det någon här som går i tankarna att skippa en månads försök för att inte föda ett decemberbarn; eller är det jag som övertänker? Att jag kommer älska barnet lika mycket oavsett är ju inget jag är rädd för, men är rädd för att jag är egoistisk som bara vill köra på istället för att kanske stanna upp och tänka att man inte vill fylla år på julafton/ nyårsafton och att man alltid kommer ligga sist i allt? 

• fancyr
    Anonym (Enlitentrea!) skrev 2024-03-07 16:51:23 följande:

Bim-5 och negativt test idag 😞 

känns så typiskt. Mina två tidigare barn har blivit till direkt, jag har till och med blivit gravid två gånger till efter barnen trots spiral. Senast för 1 år sen drygt, och det känns så himla typiskt att det då bara har blivit trots att man försökt skydda sig medan nu när man verkligen vill och försöker så ska det ta tid. 

Om jag kör på nästa ägglossning och det skulle ta sig, så skulle bebis vara beräknad typ 22-28e december. Är det någon här som går i tankarna att skippa en månads försök för att inte föda ett decemberbarn; eller är det jag som övertänker? Att jag kommer älska barnet lika mycket oavsett är ju inget jag är rädd för, men är rädd för att jag är egoistisk som bara vill köra på istället för att kanske stanna upp och tänka att man inte vill fylla år på julafton/ nyårsafton och att man alltid kommer ligga sist i allt? 

Min son är född 29 december och han blir alltid firad även om det är sist. Jag brukar säga till honom att alla väntar lika länge på sin födelsedag, finns ingen som väntar kortare tid. Han har iaf aldrig kommenterat något annat och alltid fått presenter och kalas. 
  • fancyr
    Anonym0101999 skrev 2024-03-07 13:01:53 följande:

BIM+3 borde jag ge upp hoppet lite?? :( //

Jag ser tyvärr ingenting 😔
  • bebissugen91

Känner mig hemsk när jag ser någon som är gravid och blir ledsen direkt efteråt. Jag missunnar inte någon någonting men man önskar det sååååå gärna för sig själv. Jag tänkte testa på lördag eller söndag. Kännt mig lite konstig idag, är på äl +9. Säkert något jag fått för mig bara! 

En rolig grej som hände häromdagen var att jag var på Lidl och skulle betala. Och där står en påminnelse om att man ska registrera sitt medlemsskap (Lidl Plus). Det står "Glöm inte att plussa!".
    Jag skrattade för mig själv och tänkte "Tro mig, jag försöker!!!!!!!!!!" 😂😂😂

• fancyr
    bebissugen91 skrev 2024-03-07 18:21:09 följande:

Känner mig hemsk när jag ser någon som är gravid och blir ledsen direkt efteråt. Jag missunnar inte någon någonting men man önskar det sååååå gärna för sig själv. Jag tänkte testa på lördag eller söndag. Kännt mig lite konstig idag, är på äl +9. Säkert något jag fått för mig bara! 

En rolig grej som hände häromdagen var att jag var på Lidl och skulle betala. Och där står en påminnelse om att man ska registrera sitt medlemsskap (Lidl Plus). Det står "Glöm inte att plussa!".
    Jag skrattade för mig själv och tänkte "Tro mig, jag försöker!!!!!!!!!!" 😂😂😂

Hahahaha !! Den var bra.

jag förstår dig helt i känslan man får när någon berättar att denne är gravid. man är ju så klart glad för denne men blir ju så ledsen för sin egen del och önskan. 
  • Lusse88

Märker att jag inte är ensam om att ta det rätt hårt när andra blir gravida och man själv kämpar månad efter månad i tysthet. Ingen vet att vi försöker. Men helt ärligt, kommer vi fråga om det går att få nån barnlöshetsutredning med tanke på att jag är 35 år och vi har inga barn och vi har snart försökt i ett halvår :/ Vart vänder man sig? Vårdcentralen först? Vill ju gärna inte gå privat då det kan kosta upp till 90000 kr på privata fertilitetskliniker.

Svar på tråden BIM mars 2024