• Anonym (Märta)

Kristi Himmelfärdsdag

Tänker du på Jesus idag och allt han gjorde för dig innan han flög upp till Himlen? Eller tycker du bara att det är skönt att du är ledig?

• Svar på tråden Kristi Himmelfärdsdag
  • Anonym (Ateist)

Börja med att bevisa hans existens så kan vi diskutera hans flygstrapatser senare. Vad nån emo gjorde för ett par tusen år sedan pga nåt martyrkomplex är totalt irrelevant för oss som lever idag i vilket fall.

• EnAnonumius

(Jag är ateist).. Så det är trevligt ned ledigheten.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Pikétröja)

Tror inte alls på några religoner 
    Tycker ledig mitt i veckan suger, allt för många röda dagar i detta land.

• Anonym (Märta)
    Anonym (Ateist) skrev 2024-05-09 10:15:53 följande:

Börja med att bevisa hans existens så kan vi diskutera hans flygstrapatser senare. Vad nån emo gjorde för ett par tusen år sedan pga nåt martyrkomplex är totalt irrelevant för oss som lever idag i vilket fall.

Håller ni andra med, är den här lediga dagen irrelevant?
  • Anonym (Märta)
    Anonym (Ateist) skrev 2024-05-09 10:15:53 följande:

Börja med att bevisa hans existens så kan vi diskutera hans flygstrapatser senare. 

Vi firar Jul, och har många kyrkor i detta land. 
  • Anonym (Ateist)
    Anonym (Märta) skrev 2024-05-09 10:23:02 följande:
    Vi firar Jul, och har många kyrkor i detta land. 
    Och? Hoppas att du är medveten om att kyrkan stulit den traditionen från mer hedniska tider, kallas Yule om du vill googla, och att OM Jesus fanns så föddes han snarare på våren, även om båda tidpunkterna starkt kan ifrågasättas som symbolvärde snarare än något annat. Jesusfiguren bygger dessutom på många andra tidigare religiösa figurer så man får ta hans "födelsedag" med en påse salt.

Was Christ a Copycat? | ReasonableTheology.org
  • Räkan77

Jag njuter av ytterligare en ledig dag, ligger fortfarande i sängen och slösurfar 😀

• Anonym (Märta)
    Räkan77 skrev 2024-05-09 10:56:34 följande:

Jag njuter av ytterligare en ledig dag, ligger fortfarande i sängen och slösurfar 😀

Tack vare Jesus, och när han svävade upp till Himlen.
  • Anonym (Nix)

Nej. Jag är judinna och inte ledig. 

• Anonym (Märta)
    Anonym (Ateist) skrev 2024-05-09 10:40:12 följande:
    Och? Hoppas att du är medveten om att kyrkan stulit den traditionen från mer hedniska tider, kallas Yule om du vill googla, och att OM Jesus fanns så föddes han snarare på våren, även om båda tidpunkterna starkt kan ifrågasättas som symbolvärde snarare än något annat. Jesusfiguren bygger dessutom på många andra tidigare religiösa figurer så man får ta hans "födelsedag" med en påse salt.
    Hört talas om de tre vise männen, krubban och Jesusbarnet?
Svar på tråden Kristi Himmelfärdsdag