Kristi Himmelfärdsdag
Tänker du på Jesus idag och allt han gjorde för dig innan han flög upp till Himlen? Eller tycker du bara att det är skönt att du är ledig?
Tänker du på Jesus idag och allt han gjorde för dig innan han flög upp till Himlen? Eller tycker du bara att det är skönt att du är ledig?
Ni som inte tänkte på Jesus nu får en ny chans under Pingsthelgen. Pingstdagen är den dag som brukar benämnas som "kyrkans födelsedag".
Pingsten är den heliga Andens högtid. En högtid där vi blir påminda om att Gud finns både mitt bland oss och inom oss. Den heliga Anden är Guds osynliga närvaro.
Okey, hur var samhället bättre när "Guds var en del av vardagen" och alla sprang i kyrkan och bad när man samtidigt:
* lade ut nyfödda barn i skogen så att de skulle dö? Både gifta och ogifta kvinnor gjorde detta.
* hängde homosexuella, enkom för att de var homosexuella, då Gud ansåg att homosexualitet var fel (står i bibeln)
*ansåg kvinnor vara orena en tid efter de fött ett barn, och även under mens och en tid efter mens? (Står också i bibeln)..
*gick ut i krig i Guds namn och stred om vilken trosinriktning som "var den rätta" att ha som kristen. (🙄)
Bara ett litet utdrag om hur mycket bättre det var förr när människorna "inte vände ryggen till Gud"...😏
Sedan så skriver du att Gud inte skyddar mot sjukdomar etc.
Det är din trosuppfattning. Det är inte alla "guds troende" som tror så. Så du kan inte förmedla din trosuppfattning som någon allmängiltig sanning för "alla kristna".
Jag har också stöd i livet när det är mot-/medgångar, det är mina vänner och min familj, jag behöver inte ha något övernaturligt väsen (som ingen lyckats bevisa att detta väsen finns) för att känna något stöd.