Anonym (ateist2) skrev 2024-05-10 08:25:06 följande:
Hur tänker du runt alla som dött av vulkanutbrott? Av tsunamin? Av sjukdomar? Alla de som ber och ber för att de drabbades av något de abolut inte kunde styra men ändå inte blir helade? Får de sin belöning i himlen? Dvs att Gud vinner hur mycket eller lite han än gör?
ALLA religiösa har en övertygande tro och känner frid. Många är till och med villiga att dö för sin tro- så stark är deras tro, det betyder fortfarande inte att det du känner är sant.
Om kristna hade visat sig ha mer harmoni, varit mer kärleksfulla och förlåtande, haft mer tålamod, mer välsignelser så hade de varit en väldigt bra reklampelare för den kristna tron men tänka sig: jag ser absolut ingen skillnad hos kristna eller hos ateister. Det finns ingenting som visar att kristna är påverkade av Guds ande, det märks ingenstans i deras liv (mer än att de behöver dölja sina inre demoner mer).
Gud skyddar inte mot allt. Det är viktigt att förstå det. Det finns inte svar på allt. Det kommer fortfarande hända naturkatastrofer, laviner. Men att be om Guds beskydd innan man ska göra något är ett val man kan göra.
Lyssna gärna på Sebastian Stakset. Han har varit nära döden och tungt drogberoende. När han släppte in Jesus I sitt liv så blev han frisk och kände sig älskad.
Känner inte igen din beskrivning om kristna. Känner en gemenskap med dessa människor och har alltid blivit bra behandlad och vi har riktigt kul ihop.
Innan jag blev troende var jag en del på krogen, kände mig alltid så fruktansvärt tom oxh ensam när jag kom hem därifrån. När jag varit i min församling känner jag ett välbefinnande och en samhörighet.