• Anonym (o)

Era impopulära åsiker

Mina: 
    Fler borde ha långt hår. Kvinnor till röven, män axellångt. Äldre kvinnor med pojkfrisyr är det fulaste som finns. 
    Att bo ihop och att skaffa barn utanför äktenskapet är inte bra. 
    Jag gillar inte att man döper spädbarn när föräldrarna inte har en tro. 

Låt mig höra era impopulära åsikter. 

• Svar på tråden Era impopulära åsiker
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (PolareniSkolan) skrev 2024-05-21 19:37:03 följande:
    Jag tror att det tvärtom skapar en medvetenhet hos föräldrar och vikt läggs på uppfostran. De vet redan när skolan startar att ens barn kommer att få ett betyg i uppförande. Det kan sen fungera som diskussionsunderlag med lärarna. 
    Så de föräldrar som inte bryr sig idag skulle då plötsligt vakna och börja uppfostra sina barn? Skulle inte tro det. 
    Skola, socialen och polisen gör redan vad de kan men föräldrarna följer inte upp i hemmet.
    In en del kulturer ses det ju som meriterande att framför allt som pojke vara lite "busig".
    Säkert politiskt inkorrekt men - straffen borde kunna vara retroaktiva. Om invandrarbarn inte sköter sig så skulle det kunna få följder för att föräldrarna ska kunna få stanna.
    Ser de inte till att fostra sina barn till samhället så är det - Hej då!
    Sedan förstår jag att de behöver hjälp och stöd för de fattar ju inte heller vart de kommit. Dock är det aldrig varken skolans eller samhällets jobb att uppfostra barn!!
    Aldrig!
  • Anonym (1)

Tycker man borde skicka hem nästan alla som kommit från utlandet till Sverige senaste 10 åren.

• Anonym (PolareniSkolan)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-05-21 20:58:46 följande:
    Så de föräldrar som inte bryr sig idag skulle då plötsligt vakna och börja uppfostra sina barn? Skulle inte tro det. 
    Skola, socialen och polisen gör redan vad de kan men föräldrarna följer inte upp i hemmet.
    In en del kulturer ses det ju som meriterande att framför allt som pojke vara lite "busig".
    Säkert politiskt inkorrekt men - straffen borde kunna vara retroaktiva. Om invandrarbarn inte sköter sig så skulle det kunna få följder för att föräldrarna ska kunna få stanna.
    Ser de inte till att fostra sina barn till samhället så är det - Hej då!
    Sedan förstår jag att de behöver hjälp och stöd för de fattar ju inte heller vart de kommit. Dock är det aldrig varken skolans eller samhällets jobb att uppfostra barn!!
    Aldrig!
    Det kan jag hålla med om, om inte barnen sköter sig så kan föräldrarnas uppehållstillstånd ryka. Sen så är det inte skolans uppgift att uppfostra elever. Kanske betrakta betyget i uppförande som något skolan värderar högt, föräldrarna kanske tror de uppfostrar sitt barn rätt men om betyget visar annat så kan de få en tankeställare.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (PolareniSkolan) skrev 2024-05-21 21:11:51 följande:
    Det kan jag hålla med om, om inte barnen sköter sig så kan föräldrarnas uppehållstillstånd ryka. Sen så är det inte skolans uppgift att uppfostra elever. Kanske betrakta betyget i uppförande som något skolan värderar högt, föräldrarna kanske tror de uppfostrar sitt barn rätt men om betyget visar annat så kan de få en tankeställare.
    Tankeställare - ja, men då är det redan försent.
    Finns många "invandrarbarn" som verkligen förstår vilka möjligheter de har i svenska systemet. Tyvärr har deras föräldrar ofta inte fattat. 
    Drabbar tyvärr ofta begåvade flickor.
    Säger väl en del om kulturer när det finns kvinnor som inte ens fått chansen att lära sig svenska och knappt ens varit utanför boendet.
    Pappa bestämmer  men fattar inte vad som gäller ....
    Anonym (Hmm) skrev 2024-05-21 21:20:52 följande:
    Finns många "invandrarbarn" som verkligen förstår vilka möjligheter de har i svenska systemet. Tyvärr har deras föräldrar ofta inte fattat. 
    Säger väl en del om kulturer när det finns kvinnor som inte ens fått chansen att lära sig svenska och knappt ens varit utanför boendet.
    Betyg i uppförande är väl något alla föräldrar ska vara medvetna om finns innan skolan börjar, så hur skulle det "vara försent"? Till skillnad från idag? Sen så är du väldigt fördomsfull och drar du alla invandrare över en kam. När jag gick i skolan så var den allmänna attityden bland (killar) att visa nonchalans över uppförandet. Det här är svenskar.
  • Anonym (1)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-05-21 21:20:52 följande:
    Patriarkala normer gäller där.
  • Lugnoro

Musik är överskattat. 

Vet inte om detta är en impopulär åsikt, men det är alldeles för vanligt att dela med sig väldigt mycket av sina barns liv på sociala medier. Inte okej. 

Alla föräldradagar ska kunna ges till den andra föräldern, om det inte är möjligt så bör åtminstone de kunna ges om föräldern är så pass sjuk att hen inte klarar av att vara fl på heltid. 

Man borde få göra ett test innan man får skaffa husdjur. 

Om ens husdjur är sjuka och behöver vård eller tillsyn av en ska man kunna vara borta från jobbet med kort varsel. Ibland kan man inte vara ute i god tid och planera in en semesterdag. 

Fler hundvänliga offentliga platser. 

• Anonym (Hmm)
    Anonym (PolareniSkolan) skrev 2024-05-21 21:52:30 följande:
    Betyg i uppförande är väl något alla föräldrar ska vara medvetna om finns innan skolan börjar, så hur skulle det "vara försent"? Till skillnad från idag? Sen så är du väldigt fördomsfull och drar du alla invandrare över en kam. När jag gick i skolan så var den allmänna attityden bland (killar) att visa nonchalans över uppförandet. Det här är svenskar.
    De flesta har ingen aning - inte ens "svennar" för betyg i ordning och uppförande har inte funnits på flera år, vi snackar  decennier.
    Är väl säkert helt inkorrekt men någon sorts utbildning i hur man anpassar sig till det svenska samhället vore ju inte fel.
    Den så kallade integrations-politiken verkar ju inte funka tycker jag.
    Att man inte verkar fatta att det spiller över på andra. Det finns gott om skolor där ingen vill vara varken elev eller lärare. Där det värvas nya "hantlangare" till nätverken redan på mellanstadiet.
    Man får 500- 1000 spänn för att bränna en bil som 14 åring!!
    Det är ju fan inte klokt!
    Vill inte vara sån men - problemet har eskalerat med mängden "kulturberikare"
    Tyvärr..
    Anonym (Hmm) skrev 2024-05-21 22:06:45 följande:
    De flesta har ingen aning - inte ens "svennar" för betyg i ordning och uppförande har inte funnits på flera år, vi snackar  decennier.
    Är väl säkert helt inkorrekt men någon sorts utbildning i hur man anpassar sig till det svenska samhället vore ju inte fel.
    Den så kallade integrations-politiken verkar ju inte funka tycker jag.
    Att man inte verkar fatta att det spiller över på andra. Det finns gott om skolor där ingen vill vara varken elev eller lärare. Där det värvas nya "hantlangare" till nätverken redan på mellanstadiet.
    Man får 500- 1000 spänn för att bränna en bil som 14 åring!!
    Det är ju fan inte klokt!
    Vill inte vara sån men - problemet har eskalerat med mängden "kulturberikare"
    Tyvärr..
    Jag tror inte ett betyg i uppförande skulle innefatta bilbränning på fritiden. Du pratar om helt skilda saker

Ett betyg i uppförande torde bli ett implementerat faktum bland föräldrar om det skulle införas.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (PolareniSkolan) skrev 2024-05-21 22:26:23 följande:
    Jag tror inte ett betyg i uppförande skulle innefatta bilbränning på fritiden. Du pratar om helt skilda saker

Ett betyg i uppförande torde bli ett implementerat faktum bland föräldrar om det skulle införas.
    Att lära sig hur man uppför sig i samhället, typ ordning och uppförande eller om man så vill - uppfostran så lär det ju brännas färre bilar, säljas mindre mängd knark, skjutas mindre o.s.v, eller?
Svar på tråden Era impopulära åsiker