• Anonym (o)

Era impopulära åsiker

Mina: 
    Fler borde ha långt hår. Kvinnor till röven, män axellångt. Äldre kvinnor med pojkfrisyr är det fulaste som finns. 
    Att bo ihop och att skaffa barn utanför äktenskapet är inte bra. 
    Jag gillar inte att man döper spädbarn när föräldrarna inte har en tro. 

Låt mig höra era impopulära åsikter. 

• Svar på tråden Era impopulära åsiker
  • Anonym (PolareniSkolan)

En annan impopulär åsikt jag har är att för att uppnå jämställdhet mellan könen så behöver man först ta reda på hur det ser ut. Dvs bedriva någon form av empirisk/ statistisk forskning dvs "genusforskning" Kan visa sig att vissa saker är mer jämställda än vi tror/ eller inte.

till skillnad från att inte alls bedriva en sån forskning och låtsas som att allt är jämställt. Det är skillnad mellan män och kvinnor/ bemötanden

sen så tycker jag också att det är lågintelligenta idioter som inte vill bedriva sån forskning men ändå klagar på att pojkar har så dåliga betyg/ män begår självmord. Hur fan tror du man ska komma fram till en lösning? Kön är tydligen en faktor för det? Gör en genusforskning då.

• Anonym (Missbrukare)
    Auditanne skrev 2024-05-18 23:18:12 följande:

Jag tycker väldigt illa om A-lagare. Tydligen så är man en ond person om man inte tycker synd om såna gubbar.

Har överlag svårt för folk med skadliga beroenden som de bara göder på istället för att försöka bryta sina skadliga vanor.

Jag är själv missbrukare fast jag inte är A-lagare utan klarar att sköta min vardag hyfsat, och jag håller med dig.

Visst skulle jag kunna skylla mitt missbruk på dålig barndom och allt möjligt annat men anledningen till att jag inte slutar är lathet och att det är för stunden skönt att flumma och slippa ta tag i sånt som är jobbigt när man är hög/dricker. Tycker de flesta av mina vänner som också är pundare har samma problematik. En karaktärssvaghet.
  • Auditanne
    Anonym (Missbrukare) skrev 2024-05-28 23:08:37 följande:
    Jag är själv missbrukare fast jag inte är A-lagare utan klarar att sköta min vardag hyfsat, och jag håller med dig.

Visst skulle jag kunna skylla mitt missbruk på dålig barndom och allt möjligt annat men anledningen till att jag inte slutar är lathet och att det är för stunden skönt att flumma och slippa ta tag i sånt som är jobbigt när man är hög/dricker. Tycker de flesta av mina vänner som också är pundare har samma problematik. En karaktärssvaghet.
    En beroendegen då kanske. Min egen far hade troligtvis en sådan då han hade perioder då drickandet tog över. Han fick cancer tillslut och dog, bara 56 år gammal, utmärglad och med smärtor i hela kroppen. Han beskrev sin kommande död som "en befrielse", så ont hade han. 

Hoppas att du tänker på att detta kan hända även dig om du inte tar hand om dig.

Har du barn? De behöver dig och kan ge dig bra mycket mer glädje än spriten.

Känns ledsamt än idag att tänka på att pappas dåliga vanor var viktigare för honom än vad jag var, hans enda dotter. Fick inte ärva honom heller. Han struntade i att bry sig ända in i döden. Möjligen kan allt detta ha lite att att göra med mitt agg mot a-lagare.

Blev hånad av en a-lagare en gång också. Har du skrikit åt unga tjejer hur fula de är när du varit påverkad av nåt rusmedel?

Tror många män inte förstår hur ledsen något sådant kan göra en ung kvinna och hur djupt det kan sätta sig övertid. Om man inte ens duger i sitt utseende för en låg och vidrig missbrukare.

Ja, jag hatar er och kommer nog alltid att så göra. Både för det ni gör mot er själva och hur ni sårar folk runt omkring.
  • Anonym (Mimmi)
    Auditanne skrev 2024-05-28 23:44:20 följande:
    En beroendegen då kanske. Min egen far hade troligtvis en sådan då han hade perioder då drickandet tog över. Han fick cancer tillslut och dog, bara 56 år gammal, utmärglad och med smärtor i hela kroppen. Han beskrev sin kommande död som "en befrielse", så ont hade han. 

Hoppas att du tänker på att detta kan hända även dig om du inte tar hand om dig.

Har du barn? De behöver dig och kan ge dig bra mycket mer glädje än spriten.

Känns ledsamt än idag att tänka på att pappas dåliga vanor var viktigare för honom än vad jag var, hans enda dotter. Fick inte ärva honom heller. Han struntade i att bry sig ända in i döden. Möjligen kan allt detta ha lite att att göra med mitt agg mot a-lagare.

Blev hånad av en a-lagare en gång också. Har du skrikit åt unga tjejer hur fula de är när du varit påverkad av nåt rusmedel?

Tror många män inte förstår hur ledsen något sådant kan göra en ung kvinna och hur djupt det kan sätta sig övertid. Om man inte ens duger i sitt utseende för en låg och vidrig missbrukare.

Ja, jag hatar er och kommer nog alltid att så göra. Både för det ni gör mot er själva och hur ni sårar folk runt omkring.
    Två frågor då...

1. Hur gjorde han dig arvslös? Menar du att han söp upp allt han hade eller?
    2. Vilka fler sjukdomar tycker du att man har rätt att spotta på offren för?
  • Auditanne
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-05-29 05:32:41 följande:
    Två frågor då...

1. Hur gjorde han dig arvslös? Menar du att han söp upp allt han hade eller?
    2. Vilka fler sjukdomar tycker du att man har rätt att spotta på offren för?
    1.Arvet gick till hans exfru. Men struntsamma för det hör inte till diskussionen.

2. Det är ingen sjukdom och jag spottar så mycket jag vill. De är inte värda nån kärlek eftersom de själva ingen sådan ger, utom till vodkaflaskan då. 
  • Anonym (Impopulär man)

1. Man är dum i huvudet om man köper en elbil år 2024. (Fler och fler som inser detta). Vänta minst 10 år med att köpa elbil.

2. Folk som sitter i fängelse ska självklart inte få rösta. Inte heller efter "avtjänat straff". Har man en gång valt att stå utanför samhällets regler får man stå sitt kast.

3. Man ska självklart vara svensk medborgare för att få rösta. Helt vrickat med något annat.

4. Om ett barn under 15 år begår ett brott är det vårdnadshavaren som ska ta motsvarande straff som om den själv hade begått det. Det är deras uppgift att se till att ungarna sköter sig, misslyckas de får de ta konsekvenserna.

5. Kvinnor med barn är "förbrukade" på second-hand-marknaden. Skulle aldrig någonsin bli ihop med någon som har ett barn med någon annan. 

6. Man ska få ta körkort med licens för alkoholpåverkan. T.ex. om man klarar en uppkörning med 0,5 promille så ska man vara godkänd för att få köra med det, man klarar ju bevisligen av att göra det på ett bra och säkert sätt.

7. Inför "3 strikes out". Den 3:e gången du hamnar i fängelse blir du kvar där för gott.

• Anonym (Mimmi)
    Auditanne skrev 2024-05-29 05:51:06 följande:
    1.Arvet gick till hans exfru. Men struntsamma för det hör inte till diskussionen.

2. Det är ingen sjukdom och jag spottar så mycket jag vill. De är inte värda nån kärlek eftersom de själva ingen sådan ger, utom till vodkaflaskan då. 
    1. Man kan inte göra sina barn arvslösa i Sverige, så gissar att du kommer från något annat land.

2. Enligt vetenskapen så är det en sjukdom, även om du vägrar att ta till dig fakta. Läs gärna på innan du gör bort dig utan din anonymitet som forumet ger dig.
  • camomill

Inte orkat läsa hela tråden, men har många impopulära åsikter. 

- Skägg ser ovårdat ut på alla män. Stubb är ok, men allt som kan mätas med linjal är för långt
    - Män med långt misskött hår. Ska man ha långt hår får man ta hand om det och inte låta det se ut som svinto eller ha kluvna hårtoppar. 
    - Folk som går runt i för små kläder. Alternativt dålig passform
    - Adidaskläder och skor med ränder är det fulaste jag vet
    - Jag tycker det är underhållande att få dickpicks utan att be om det. Måste vara någon särskild böjelse som gör att man gärna vill visa upp sig, typ som blottare. 
    - Folk som matar fåglar på platser där det rör sig mycket folk

• Anonym (du_igen)
    camomill skrev 2024-05-29 13:44:45 följande:

Inte orkat läsa hela tråden, men har många impopulära åsikter. 

- Skägg ser ovårdat ut på alla män. Stubb är ok, men allt som kan mätas med linjal är för långt
    - Män med långt misskött hår. Ska man ha långt hår får man ta hand om det och inte låta det se ut som svinto eller ha kluvna hårtoppar. 
    - Folk som går runt i för små kläder. Alternativt dålig passform
    - Adidaskläder och skor med ränder är det fulaste jag vet
    - Jag tycker det är underhållande att få dickpicks utan att be om det. Måste vara någon särskild böjelse som gör att man gärna vill visa upp sig, typ som blottare. 
    - Folk som matar fåglar på platser där det rör sig mycket folk

Hej igen Tink, du hette Tink och sedan låtsade du vara en halvjapansk kvinna med en asiatiska kvinna som fick massage på din avatar.
  • camomill
    Anonym (du_igen) skrev 2024-05-29 13:52:21 följande:
    Hej igen Tink, du hette Tink och sedan låtsade du vara en halvjapansk kvinna med en asiatiska kvinna som fick massage på din avatar.
    Javisst, om du säger det så. Eller så har du helt enkelt blandat ihop mig med någon annan. 
Svar på tråden Era impopulära åsiker