• Anonym (o)

Era impopulära åsiker

Mina: 
    Fler borde ha långt hår. Kvinnor till röven, män axellångt. Äldre kvinnor med pojkfrisyr är det fulaste som finns. 
    Att bo ihop och att skaffa barn utanför äktenskapet är inte bra. 
    Jag gillar inte att man döper spädbarn när föräldrarna inte har en tro. 

Låt mig höra era impopulära åsikter. 

• Svar på tråden Era impopulära åsiker
  • Anonym (PolareniSkolan)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-05-21 22:41:08 följande:
    Att lära sig hur man uppför sig i samhället, typ ordning och uppförande eller om man så vill - uppfostran så lär det ju brännas färre bilar, säljas mindre mängd knark, skjutas mindre o.s.v, eller?
    Kriminalitet har man polisen till. Hur tror du betyg i uppförande skulle fungera egentligen? Det handlar om attityd mot lärare/ följa uppgifter. Ett hjälpmedel för en lärare. Skulle vara praktiskt om brottslighet kunde uppfostras bort, men så fungerar det inte, finns mängder av trevliga och hövliga brottslingar.
  • Core
    Anonym (PolareniSkolan) skrev 2024-05-21 20:54:48 följande:

En utmaning för dig: Försök hitta argument till varför Sverige ska behålla den oljebaserade förbränningsmotorn som INTE nämner andra typer som idag rullar på vägarna. 

Det kan du inte. Och så fungerar manipulationen också.

De som har en livsstil som fungerar med elbil, och har råd med i köpet har redan en. Och det förutsätter att man har råd med batteribyte när det är dags för det också, en elbil med ett dåligt batteri har noll värde på marknaden, medans en bensinbil är det till och med billigare att fixa efter ett motorhaveri än att byta batteri. De som har lite äldre bilar kan till och med fixa bilen själv. 

Vi som åker långa sträckor, drar tung last eller har dålig erfarenhet av elbilar väljer bensin.

Ska din impopulära åsikt bära tyngd måste du ju lägga fram några egna argument, annars står du och fäktar i farstun, vem ska ta dig på allvar?

Där har du massor av argument, även om det inte var mig frågan var ställd till.

Core skrev 2024-05-21 23:58:08 följande:

De som har en livsstil som fungerar med elbil, och har råd med i köpet har redan en. Och det förutsätter att man har råd med batteribyte när det är dags för det också, en elbil med ett dåligt batteri har noll värde på marknaden, medans en bensinbil är det till och med billigare att fixa efter ett motorhaveri än att byta batteri. De som har lite äldre bilar kan till och med fixa bilen själv. 

Vi som åker långa sträckor, drar tung last eller har dålig erfarenhet av elbilar väljer bensin.

Ska din impopulära åsikt bära tyngd måste du ju lägga fram några egna argument, annars står du och fäktar i farstun, vem ska ta dig på allvar?

Där har du massor av argument, även om det inte var mig frågan var ställd till.

Det är ingen som har ett nackgrepp och tvingar dig till dina åsikter, eller jo, det är det ju. Oljeindustrin, ett oligopolet som förhindrar all annan teknisk utveckling genom oponionsdrivande propaganda. 
  • Anonym (Kollegan på jobbet)
    Anonym (PolareniSkolan) skrev 2024-05-19 03:00:11 följande:
    Attraktivt för dig ja. Vissa hår kan inte ens växa långt, inte tusan är det snyggt med några stripor bara för att det ska vara långt, blä.

Nu har jag en ny impopulär åsikt. Människor som inbillar sig att långt hår på alla kvinnor är snyggt är idioter.
    Nåja, det är ju en smaksak och inte en sanning.
    Att säga att någon med en annan åsikt än din är idioter kan du ju börja med att spegla dig i.

Sen tycker inte jag heller att långt hår är snyggt på alla, men för den skull idiotförklarar jag inte dem som inte håller med.

Om du nu förstår vad jag menar... du får fråga annars. Men jag är inte tillgänglig här förrän efter 11-snåret igen. Ska jobba vet du.
  • Anonym (Åsikter)

- Aktiv dödshjälp borde vara lagligt.
    Helt sinnessjukt att andra människor, som inte lider, ska bestämma om den lidande ska vara vid liv eller inte.

- Dödsstraff
    Jag tycker att vi ska införa dödsstraff, men bara i fall där det är riktigt grova brott och stark bevisning förstås.

- Jag tycker att kvinnor fullkomligt har spårat ur vad gäller det mesta (t.ex. invandring, sexualbrott osv)

- Jag tycker att det ska vara omedelbar utvisning när invandrare begår brott. I många fall även deras familjer.

- Jag tycker att sjukpenning/sjukersättning ska vara högre för de med sjukdomar/NPF/tillstånd som aldrig kommer försvinna. Varför ska de tvingas leva ett väldigt fattigt liv för något de inte kan rå för?

- Jag tycker att folk ska få bestämma mer över sig själva och att staten inte ska lägga sig i. Så länge man inte skadar någon.

- Jag tycker att alla konstiga sexualiteter är psykisk ohälsa och ska behandlas som sådan.

Anonym (Kollegan på jobbet) skrev 2024-05-22 05:53:30 följande:
    Nåja, det är ju en smaksak och inte en sanning.
    Att säga att någon med en annan åsikt än din är idioter kan du ju börja med att spegla dig i.

Sen tycker inte jag heller att långt hår är snyggt på alla, men för den skull idiotförklarar jag inte dem som inte håller med.

Om du nu förstår vad jag menar... du får fråga annars. Men jag är inte tillgänglig här förrän efter 11-snåret igen. Ska jobba vet du.
    Var min åsikt impopulär? Jag vet.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (PolareniSkolan) skrev 2024-05-22 12:28:24 följande:
    Var min åsikt impopulär? Jag vet.
    Rätt idiotisk faktiskt.
  • Anonym (Carolajnen)

1. Att majoriteten av föräldrar som ska ?plugga? när dom är föräldralediga med småsyskon för att äldre syskon ska få gå längre på förskolan/fritids ljuger, finns inte en chans att alla dessa hinner plugga 8h per dag med en bebis hemma😂

2. Att om man röker och blir gravid och inte slutar röka bums så är man inte mogen nog att skaffa barn, finns inga ursäkter, det är bara att sluta. Samma gäller självklart med snus. 

3. Att man borde få böter om man åker till akuten med ett ärende som hade passat bättre att söka för på en vårdcentral..

4. Att det borde vara större krav på folk som utnyttjar system för att få bidrag när dom egentligen är fullt arbetsdugliga. (Alltså skyller på allt för att dom inte orkar jobba) 

bland annat..

• Anonym (Häxan Surtant)

Kopierat mitt inlägg i en äldre tråd rakt av:

Att folk som har utekatt och tycker att det är alla andras uppgift att skydda sig mot katternas framfart är totalt dumma i huvudet.

Att kungafamiljen är totalt utan värde i samhället.

Att "djurmänniskor"  som har mer än max två djur är äckliga.

Att dem som har barn med fler än två är ointelligenta.

Att invandringen borde stoppas och att pengarna skulle användas till dem som verkligen behöver hjälp, alltså världens utsatta flickor.

Att allt biståndsarbete borde börja med att dela ut preventivmedel.

Att rökare har lägre IQ.

Att folk som drabbas av kol får skylla sig själva.

Att folk som låter sina döttrar umgås med/bli tillsammans med muslimer brister i sitt föräldraskap.

Att en åldersskillnad på mer än tio år hos ett par måste innebära att någon av dem (eller båda) har något slags fel.

Att vissa inte skulle ha rösträtt.

Att många människor i världen verkligen inte förtjänar att leva.

Att religiösa (särskilt frireligiösa) måste vara lägre begåvade än ateister.

Att de som tittar på Farmen och annan sån dynga är mindre vetande.

Att avokado är vidrigt.

Att blått är skitfult.

Att resa är väldigt överskattat.

Lägger till ett par åsikter:

Det finns två kön och det är skillnad på dem.

Grillning är fruktansvärt överskattat.

Det är inte barnmisshandel att ställa krav på sina barn.

Förskola är ett urdumt ord, det är ingen skola, det är barnomsorg vilket är en väldig skillnad ( är utbildad "förskolepedagog" själv, alltså dagisfröken).

Barn mår bäst hos sina föräldrar, inget barn under 3-4 år "behöver förskolan för att utvecklas". Det är rent skitprat från samhället och lata föräldralediga som inte vill behöva sysselsätta ett äldre syskon.

Det borde vara lag på att ta körkort.

Riktiga män har skägg.

Män är mer själviska än kvinnor.

Epa- och A-traktorer skulle förbjudas.

Gotländska, Värmländska och Stockholmska är förskräckliga dialekter men allra värst är Östgötska.

Netflix "Ronja Rövardotter" är uselt djävla Woke-trams. Helgerån nästan!

Att alla turister är idioter som borde åka hem, helst innan de kom hit. Jag vet att vår lilla stad är beroende av turismen till stor del och jag är naturligtvis stolt över bygdens stora dotter. Men vi överlevde innan den där för###ade parken fanns och vi skulle nog klara oss nu också utan alla puckade tyskar, danskar, nederländare, norrmän, stockholmare och andra. Lämnar allihop hjärnan hemma när de åker på semester?

• Anonym (o)

Man är själv ansvarig för sitt liv. 

Svar på tråden Era impopulära åsiker