• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • sjojungfru24
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-26 10:48:50 följande:
    Ser inget tyvärr.😔
    när var Äl? 😊
    Är väldigt osäker faktiskt började inte tempa förrän cd 20 så kan ha uteblivit också😞 jag tror att kroppen försökte ca 29/7 men att det blev uppskjutet till 12/8
  • Anonym (Sladdis2024)
    sjojungfru24 skrev 2024-08-26 11:16:47 följande:
    Är väldigt osäker faktiskt började inte tempa förrän cd 20 så kan ha uteblivit också😞 jag tror att kroppen försökte ca 29/7 men att det blev uppskjutet till 12/8
    Förstår! Men när var ÄL? Har du fått positiva tester?och hur har temp sett ut hittills?
  • OtroligtAnonym1989
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-08-26 09:20:24 följande:
    Hur har det gått för dig?? 🥰

Var nog spökstreck, vilket är vanligt på just CBs tester. 

Tog ett nytt testa tidigt idag som var negativt, så är nog inte gravid. Hur har det gått för dig?

Har molvärk och stickningar sedan förra veckan, men är ganska säker på att mensen är på väg. Känns ändå okej och jag har inte min vanliga PMDS denna månaden, vilket är skönt!

• sjojungfru24
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-26 11:53:03 följande:
    Förstår! Men när var ÄL? Har du fått positiva tester?och hur har temp sett ut hittills?

Jag hade en stegring runt 30/7-31/7 fast saknade ett tydligt positivt.. men tyckte allt annat talade för äl så la testerna på hyllan efter det. det är lätt att vara efterklok 😅 lägger upp bild på temp nästa🥰

• Anonym (Sladdis2024)
    sjojungfru24 skrev 2024-08-26 14:38:41 följande:

är helt ny inom detta men här är mitt försök med det jag har hittills 😊
    Utifrån grafen ser det inte ut som att Äl skett än. 
    Har du fått positiva tester på ÄL?
  • Anonym (Myggan89)
    OtroligtAnonym1989 skrev 2024-08-26 13:50:12 följande:

Var nog spökstreck, vilket är vanligt på just CBs tester. 

Tog ett nytt testa tidigt idag som var negativt, så är nog inte gravid. Hur har det gått för dig?

Har molvärk och stickningar sedan förra veckan, men är ganska säker på att mensen är på väg. Känns ändå okej och jag har inte min vanliga PMDS denna månaden, vilket är skönt!

Jag förstår. Fy vad läskigt det är med spökstreck..

Jag har inte testat mer. Min temp ser bra ut men den håller ju sig hög tills nån dag innan mens och jag är nog bara på bim-4 idag så det är normalt. Ertersom jag tog ett negativt test i lördags räknar jag med mens snart 😔

Tycker knappt jag har några symptom alls längre. Lite känsliga vårtor som sagt men tycker det avtar. 
  • Anonym (Myggan89)
    sjojungfru24 skrev 2024-08-26 14:38:41 följande:

är helt ny inom detta men här är mitt försök med det jag har hittills 😊

Det är en lite svajig kurva. Speciellt om du hade ÄL så verkar inte progesteronet särskilt starkt eller vad man ska säga. Efter ÄL ska hormonet progesteronet utsöndras ända fram till mens vilket gör att tempen är förhöjd. Din temp sjunker efter ett par dagar med högre temp. Kan vara en utebliven ägglossning eller en svag ägglossning. 

Jag har läst lite på Jenny Koos (Vulverine) blogg om detta om du också är nyfiken ❤️

Fördtår att tempande är en djungel till en början. Tycker jag med men kämpa på!

• Mikaaelaa

Jag ska testa i morgon.
    Är då antingen på BIM (25dgr cykel som jag vanligtvis har) men mer troligt BIM -3 utifrån ÄL

Svar på tråden BIM Augusti 2024