• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Anonym (Sladdis2024)
    Anonym (Trean) skrev 2024-08-27 10:12:44 följande:

Hur många dagar innan mens får ni spända och ömma bröst? Märker att flytningarna har ökat på sig med. 
    Jag trodde jag skulle fått mens idag men äl måste hänt senare. Gravtest fortfarande negativt så jag tror nog mensen är på g ändå.

Jag har typ det från ÄL😂 
    hur ser tempen ut?
    hade fel på Äl förra månaden , diff på 4-5 dagar så bim kom ju senare än jag väntade mig. 
    min temp dök typ 2-3 dagar innan mensen kom.
  • Anonym (Trean)
    Anonym (Sladdis2024) skrev 2024-08-27 10:37:10 följande:
    Jag har typ det från ÄL😂 
    hur ser tempen ut?
    hade fel på Äl förra månaden , diff på 4-5 dagar så bim kom ju senare än jag väntade mig. 
    min temp dök typ 2-3 dagar innan mensen kom.
    Tar inte tempen då jag har två små barn som ligger i sängen med oss ????
  • Anonym (Sladdis2024)
    Anonym (Trean) skrev 2024-08-27 11:36:05 följande:
    Tar inte tempen då jag har två små barn som ligger i sängen med oss ????
    Den piper supersvagt men håller man för ljudet så hörs det knappt 😄☺️
  • Anonym (Myggan89)
    OtroligtAnonym1989 skrev 2024-08-27 08:24:42 följande:

Ååååå, hoppas att temperaturen bara dum-skojar med dig ❤️

Min temp går uppåt hela tiden, imorse 38,5. Jag tar dock progesteron-kräm varje dag för att förlänga min luteal-fas och det kan öka kroppstemperaturen. 

Förstår att du tycker att det är jobbigt med utredning, men det är ju ?bara? 33% av fallen med infertilitet som är enbart pga kvinnan. 33% är en kombo och 33% är på mannens / donatorns sida. Vet ej om din eventuella partner har testat sig, men det kanske är en trygghet att veta att simmarna funkar som dom ska? 
    Min man ska kolla sina 😅

Tack men mensen kom som ett brev på posten en stund senare. Usch! 😭 men men.. nya tag nästa månad. Om det inte vore för att jag är bortrest fem dagar PRECIS vid ägglossning. Fan också. 

Jo jag vet att infertilitet kan bero på vem som helst eller bägge. Eller vara oförklarligt. Men vi blev gravida tillsammans på första försöket i december -23 (tyvärr missfall) sen väntade vi några månader för jag ville det. Detta var vårt tredje riktiga försök. Så är egentligen inget som borde vara alarmerade. Är mer åldern jag tänker på 😔 fyllde 35 i år och ja, man blir ju inte yngre. Men tror vi kämpar på nån månad till. 

Bra att ni kollar upp er om det känns rätt ❤️ jag tror och hejar på er! 🥰

• Anonym (Sladdis2024)

Kom till september tråden ni som gör nya försök till september 😍😊

• Anonym (Trean)
    Mikaaelaa skrev 2024-08-27 19:22:37 följande:

Någon mer än mig som är kvar och väntar in positivt test eller mens?

Jag väntar mens vilken dag som helst.
  • OtroligtAnonym1989
    Anonym (Trean) skrev 2024-08-27 20:22:01 följande:
    Jag väntar mens vilken dag som helst.
    Samma här - antagligen mens men hoppas på plus! 
  • Fundersammen

Tänkte jag skulle uppdatera men samtidigt fråga om nån har någon ide XD för jag blir inte klok på min kropp - så min mens var 10 dagar sen efter jag hade skrivit här runt sida 39-isch - men jag fick ingen normal mens vilket förbryllade mig

så jag hade i 2-3 veckors tid efter äl genomskinliga flytningar som vid äl men äl hade redan varit och jag hade fått en nidblödning (tror jag) och dagarna efter den blödningen kom flytningarna som varade upp till när ?mensen? kom, i onsdags(?) hade jag ljusljusrosa blod i flytningarna, kom vid 2 tillfällen, sen hade jag från torsdagen en väldigt sparsam mensblödning fram till söndagen där behoven av att byta binda pga. Mängden var 2-3 gånger och resten bytte jag bara av hygieniska skäl - min mens normalt är extremt riklig och denna gången kom det nästan inget plus jag fortfarande hade flytningarna som jag haft i veckor, det kom som mest på kvällen och morgonen och mitt på dagen sällan något alls förutom när jag torkade mig och jag hade lätt molvärk till och från men inte den fruktansvärda mensvärken jag normalt har (dock ibland så känns den mindre, men de känningar jag är van att känna vid livmodern vid mensen var inte där)

så istället för 15-20 bindbyten på 3-4 dagar så bytte jag totalt 6 bindor på 4 dagar varav ca hälften var för jag ?behövde? byta?. Jag har fortsatt ha flytningar och illamående efter helgen men sist jag testade mig så var det fortfarande negativt - jag har bokat gyn i nästa vecka så jag får prata med någon, men den mensen jag fick var verkligen allt från det normala och som jag nämnt tidigare så är min menscykel alltid densamma med samma rutiner, känningar, normalt sett kraftig mensvärk

men det har verkligen varit en rollercoaster av känslor och jag förstår inte vad som händer riktigt - är det någon som varit låghormonare och haft en sparsam mens?

Svar på tråden BIM Augusti 2024