• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Anonym (Myggan89)
    Mikaaelaa skrev 2024-08-26 17:04:49 följande:

Jag ska testa i morgon.
    Är då antingen på BIM (25dgr cykel som jag vanligtvis har) men mer troligt BIM -3 utifrån ÄL

Spännande! Håller tummarna!! 😍

Jag tänkte nog testa imorgon om tempen är fortsatt hög. Borde vara bim-2 då. Men nu är alla små symptom jag hade tidigare som bortblåsta så är rätt skeptiskt..
  • OtroligtAnonym1989
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-08-26 16:59:14 följande:
    Jag förstår. Fy vad läskigt det är med spökstreck..

Jag har inte testat mer. Min temp ser bra ut men den håller ju sig hög tills nån dag innan mens och jag är nog bara på bim-4 idag så det är normalt. Ertersom jag tog ett negativt test i lördags räknar jag med mens snart 😔

Tycker knappt jag har några symptom alls längre. Lite känsliga vårtor som sagt men tycker det avtar. 

Inte så läskigt - det är vad det är liksom och var rätt säker på att det var fel.

Jag har fortsatt hög temp (38 grader?) men mensen bör vara på ingång. Ska ta nytt test på torsdag om inte mensen kommit - ska då på första möte med min man för fertilitetsutredning. 

Heja dig - hoppat att mensen inte kommer och graviditetstest var för tidigt gjort bara!

• Anonym (Myggan89)
    OtroligtAnonym1989 skrev 2024-08-26 21:35:31 följande:

Inte så läskigt - det är vad det är liksom och var rätt säker på att det var fel.

Jag har fortsatt hög temp (38 grader?) men mensen bör vara på ingång. Ska ta nytt test på torsdag om inte mensen kommit - ska då på första möte med min man för fertilitetsutredning. 

Heja dig - hoppat att mensen inte kommer och graviditetstest var för tidigt gjort bara!

Jag förstår. Lycka till med allt!

Idag på ÄL+11 sjönk min temp rejält så gör inget test. Mensen bör komma idag eller imorgon. 

Kanske också ska fundera på att boka tid för utredning även fast jag varit gravid ganska nyligen. Usch det var inte så här jag trodde det skulle bli 💔😢

• OtroligtAnonym1989
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-08-27 07:04:24 följande:

Idag på ÄL+11 sjönk min temp rejält så gör inget test. Mensen bör komma idag eller imorgon. 

Kanske också ska fundera på att boka tid för utredning även fast jag varit gravid ganska nyligen. Usch det var inte så här jag trodde det skulle bli 💔😢

Ååååå, hoppas att temperaturen bara dum-skojar med dig ❤️

Min temp går uppåt hela tiden, imorse 38,5. Jag tar dock progesteron-kräm varje dag för att förlänga min luteal-fas och det kan öka kroppstemperaturen. 

Förstår att du tycker att det är jobbigt med utredning, men det är ju ?bara? 33% av fallen med infertilitet som är enbart pga kvinnan. 33% är en kombo och 33% är på mannens / donatorns sida. Vet ej om din eventuella partner har testat sig, men det kanske är en trygghet att veta att simmarna funkar som dom ska? 
    Min man ska kolla sina 😅

• OtroligtAnonym1989
    Anonym (Myggan89) skrev 2024-08-27 07:04:24 följande:

Min temp går uppåt hela tiden, imorse 38,5. Jag tar dock progesteron-kräm varje dag för att förlänga min luteal-fas och det kan öka kroppstemperaturen. 

Förstår att du tycker att det är jobbigt med utredning, men det är ju ?bara? 33% av fallen med infertilitet som är enbart pga kvinnan. 33% är en kombo och 33% är på mannens / donatorns sida. Vet ej om din eventuella partner har testat sig, men det kanske är en trygghet att veta att simmarna funkar som dom ska? 
    Min man ska kolla sina 😅

• Emlan93

Bim är här, negativt graviditetstest och inväntar mens.. Rynkar på näsanhopp, nya tag nästa månad. Ska försöka börja tempa igen också jag kan se bekräftad äl. Finns det en Bim September tråd? 

• clarababa
    OtroligtAnonym1989 skrev 2024-08-27 08:24:42 följande:

Min man ska kolla sina 😅

Hej! Ser att du också tar progesteron för att förlänga lutealfasen, jag ska börja med mina vagitorier i övermorgon. Upplever du några biverkningar av det? Har krämen gjort att du fått längre lutealfas? Hur många cykler har du använt krämen?
    Jag känner mig lite nojjig över att mixtra med min cykel men jag provar nästan vad som helst för att bli gravid haha..
  • OtroligtAnonym1989
    clarababa skrev 2024-08-27 09:25:53 följande:
    Hej! Ser att du också tar progesteron för att förlänga lutealfasen, jag ska börja med mina vagitorier i övermorgon. Upplever du några biverkningar av det? Har krämen gjort att du fått längre lutealfas? Hur många cykler har du använt krämen?
    Jag känner mig lite nojjig över att mixtra med min cykel men jag provar nästan vad som helst för att bli gravid haha..
    Jag tar en kräm (MoodMama 20) på kvällarna.
    Andra cykeln jag använder det och har hittills bara fått väldigt knasiga drömmar av det 😅
  • Anonym (Trean)

Hur många dagar innan mens får ni spända och ömma bröst? Märker att flytningarna har ökat på sig med. 
    Jag trodde jag skulle fått mens idag men äl måste hänt senare. Gravtest fortfarande negativt så jag tror nog mensen är på g ändå.

Svar på tråden BIM Augusti 2024