Fundersammen skrev 2024-08-28 09:10:46 följande:
Tänkte jag skulle uppdatera men samtidigt fråga om nån har någon ide XD för jag blir inte klok på min kropp - så min mens var 10 dagar sen efter jag hade skrivit här runt sida 39-isch - men jag fick ingen normal mens vilket förbryllade mig
så jag hade i 2-3 veckors tid efter äl genomskinliga flytningar som vid äl men äl hade redan varit och jag hade fått en nidblödning (tror jag) och dagarna efter den blödningen kom flytningarna som varade upp till när ?mensen? kom, i onsdags(?) hade jag ljusljusrosa blod i flytningarna, kom vid 2 tillfällen, sen hade jag från torsdagen en väldigt sparsam mensblödning fram till söndagen där behoven av att byta binda pga. Mängden var 2-3 gånger och resten bytte jag bara av hygieniska skäl - min mens normalt är extremt riklig och denna gången kom det nästan inget plus jag fortfarande hade flytningarna som jag haft i veckor, det kom som mest på kvällen och morgonen och mitt på dagen sällan något alls förutom när jag torkade mig och jag hade lätt molvärk till och från men inte den fruktansvärda mensvärken jag normalt har (dock ibland så känns den mindre, men de känningar jag är van att känna vid livmodern vid mensen var inte där)
så istället för 15-20 bindbyten på 3-4 dagar så bytte jag totalt 6 bindor på 4 dagar varav ca hälften var för jag ?behövde? byta?. Jag har fortsatt ha flytningar och illamående efter helgen men sist jag testade mig så var det fortfarande negativt - jag har bokat gyn i nästa vecka så jag får prata med någon, men den mensen jag fick var verkligen allt från det normala och som jag nämnt tidigare så är min menscykel alltid densamma med samma rutiner, känningar, normalt sett kraftig mensvärk
men det har verkligen varit en rollercoaster av känslor och jag förstår inte vad som händer riktigt - är det någon som varit låghormonare och haft en sparsam mens?
Hej!
Har inte varit med om liknande själv.. men fint att du bokat tid hos gyn ❤️ alltid skönt att kolla upp om man är fundersam.
Får jag fråga hur gammal du är?