• Anonym (Ghostad)

Att bli ghostad…

Jag har ingen att prata med och behöver prata av mig lite, någon som kan hjälpa mig lite..?

Jag har blivit ghosta av en man och jag förstår verkligen inte. Jag känner mig ledsen, besviken, förvånad, förrådd... 

Han var så snäll mot mig, vi sågs för bara en vecka sedan och då pratade han om *nästa gång vi ses* så han hade ju planer framåt. Han berättade hur nöjd han var med vår helg ihop. Hur mycket han uppskattade mig och hur stolt han var över mig.

Tills att nu är han bara borta? Svarar ej på mina meddelanden och öppnar dem inte heller. Fastän han är online överallt och jag kan se att han är aktiv också, inte bara online. Så det verkar som han pratar med andra, men inte mig. 

Jag förstår verkligen inte hur någon kan göra såhär? Han var ju så snäll? Vi sågs nyss? Han har alltid gillat mig och sagt fina saker? Det känns som att någon drog undan mattan under mina fötter 

• Svar på tråden Att bli ghostad…
  • Anonym (U)
    Anonym (Ghostad) skrev 2024-08-15 21:30:17 följande:
    Hjelm skrev 2024-08-15 21:03:53 följande:

Utan att på något sätt förminska den besvikelse och kanske sorg du känner just nu, är det nog så att du måste acceptera att den här killen var en player. Fick kalla fötter. Bara ville leka lite. Oavsett vilket: det blir inte det du hoppades på.
    Elakt att bara försvinna från jordens yta? Javisst. Men så har folk gjort i alla tider, tyvärr. Så många, både män och kvinnor, har tillbringat nätter ihop med någon som de hoppas ska höra av sig igen men som aldrig gör det.
    Om du försökt kommunicera med den här personen och denne inte svarar - ja, då är det läge att släppa taget och gå vidare. Så tungt om man fått upp stora förhoppningar och känslor, jag vet. Precis som att det är tungt att bli lämnad även i en separation efter ett seriöst förhållande. Men ibland får vi inga svar. Vi kan bara ta hand om oss själva.
    Kanske behöver du professionell vård om du mår mycket dåligt, men i första hand ska du försöka att inte älta, intala dig själv att det var ett as som du egentligen inte vill ha och göra något kul som distraherar.

Tack för era svar, jag känner att jag måste förtydliga saker, jag sitter inte och väntar på hans svar och mår inte djupt dåligt, för jag var inte kär i honom. Så ja, jag är starkare än att dyka tillbaka till honom direkt om han skriver, men jag är nyfiken på hans orsak till hans beteende så jag hade nog svarat, för att se vad han säger. 

Vi var inte på ett dejtingstadie just nu. Vi hade båda kommit överens och sagt att vi *bara är* nu, inga krav och inga förväntningar. Varför jag är ledsen är för att jag trodde högre om denna personen helt enkelt, han verkade så omtänksam. Hjälpte mig alltid, tog hand om mig. Pushade mig på ett snällt sätt när jag var för blyg. Var aldrig snuskig med mig utan respektfull. Så jag trodde vi hade fins band mellan oss bara. Därför är jag mycket förvånad och besviken. Ledsamt. 

Du var inte ens intresserad av honom? Låter mer som du ser honom som en vän. Det kan vara därför han ghosatt dig. 
  • Anonym (U)

Utan att på något sätt förminska den besvikelse och kanske sorg du känner just nu, är det nog så att du måste acceptera att den här killen var en player. Fick kalla fötter. Bara ville leka lite. Oavsett vilket: det blir inte det du hoppades på.
    Elakt att bara försvinna från jordens yta? Javisst. Men så har folk gjort i alla tider, tyvärr. Så många, både män och kvinnor, har tillbringat nätter ihop med någon som de hoppas ska höra av sig igen men som aldrig gör det.
    Om du försökt kommunicera med den här personen och denne inte svarar - ja, då är det läge att släppa taget och gå vidare. Så tungt om man fått upp stora förhoppningar och känslor, jag vet. Precis som att det är tungt att bli lämnad även i en separation efter ett seriöst förhållande. Men ibland får vi inga svar. Vi kan bara ta hand om oss själva.
    Kanske behöver du professionell vård om du mår mycket dåligt, men i första hand ska du försöka att inte älta, intala dig själv att det var ett as som du egentligen inte vill ha och göra något kul som distraherar.

Tack för era svar, jag känner att jag måste förtydliga saker, jag sitter inte och väntar på hans svar och mår inte djupt dåligt, för jag var inte kär i honom. Så ja, jag är starkare än att dyka tillbaka till honom direkt om han skriver, men jag är nyfiken på hans orsak till hans beteende så jag hade nog svarat, för att se vad han säger. 

Vi var inte på ett dejtingstadie just nu. Vi hade båda kommit överens och sagt att vi *bara är* nu, inga krav och inga förväntningar. Varför jag är ledsen är för att jag trodde högre om denna personen helt enkelt, han verkade så omtänksam. Hjälpte mig alltid, tog hand om mig. Pushade mig på ett snällt sätt när jag var för blyg. Var aldrig snuskig med mig utan respektfull. Så jag trodde vi hade fins band mellan oss bara. Därför är jag mycket förvånad och besviken. Ledsamt. 

Jag förstår inte vad du menar med att han inte var snuskig med dig, utan respektfull? 

Vad hade ni för relation egentligen? 
    Kan det vara att han känner att han gjort allt för dig men för ingenting tillbaka? 
  • Anonym (U)

Det finns en kille nu som har ghostat mig. Jag kan inte påstå att jag bryr mig eller ens funderar över varför. Eftersom jag inte har några känslor för honom. Jag låter det rinna ut i sanden, jag hör inte av mig och frågar varför eller ligger sömnlös på nätterna. Jag behöver Inte veta varför eftersom jag inte är intresserad.

Sedan finns det andra killen som jag länge blev arg och besviken så fort jag tänkte på. men det är inget jag funderar över längre heller. Jag kom över det tillslut.
  • Anonym (Ghostad)
    Anonym (U) skrev 2024-08-15 21:39:49 följande:

Den här personen har inte försvunnit helt och ts tror fortfarande han är intresserad därför.
    Hon kommer aldrig släppa så länge hon har litet hopp, Och tyvärr har hon det när han är kvar på appen och gör sig synlig där. Då har han inte ghostat henne helt. 

Hon kommer heller inte blockera honom eftersom hon fortfarande har hopp och kommer acceptera vara den 50e personen i reserv när han inte duger åt någon annan.

Han kanske skickar ett hej snart och att han haft fullt upp och då skiner ts upp som en sol. Tyvärr. 
    Det som ska göras är att blockera och ta bort honom nu och gå vidare, för han är inte intresserad. Det finns inget att sitta och vänta på. inte skicka fler meddelanden till honom och inte sitta och vänta på ett svar som förmodligen inte ens kommer att komma. 
    och kommer det ett svar från honom så betyder inte det att han är intresserad, det Betyder att ingen annan var intresserad av honom. 

Anonym (U) skrev 2024-08-15 21:41:50 följande:
    Det där stämmer inte. 

Ingen är ledsen och besviken för någon som ghostar en om man inte ens är intresserad och väntar på svar. 

Nu blir jag lite irriterad, varför påstår du dig veta vad jag tänker, tycker och känner. Kan du ta in det jag skrivit i tråden istället? Jag tror jag vet bäst vad jag själv känner. Jag var inte kär i honom och sitter inte och väntar sådär som du beskriver det, tro mig, det har jag gjort förut med någon annan och så är det inte med denna man. Men jag är ledsen, besviken och fundersam av anledningar som jag redan nämnt i tråden. Klart jag vill gärna ha svar, men inte på det sättet du lägger fram det. 

Jag vet inte vad för relation vi ska säga att vi hade, vi chattade och sågs nån gång. Jag skrev redan i tråden vad vi hade kommit överens om, så nej, detta kan omöjligt handla om att han tänkte han provat allt eller att han tror jag vill bara vara vän. Vi visste inte om saker skulle leda någonstans eller ej, vi bara var. 

Klart att man funderar varför någon plötsligt väljer att ta bort en även om man skulle vara bara vänner. Jag har faktiskt en annan person, som varit en vän i två år, som gjorde så helt plötsligt, jag funderar också på varför han tog bort mig. Men inte lika djupt eftersom han visade tendenser på att inte alltid vara helt pålitlig. Men denna man i fråga var alltid pålitlig, tills inte.. Så det är skillnad. 

• Anonym (U)
    Anonym (Ghostad) skrev 2024-08-15 23:21:43 följande:
    Det där stämmer inte. 

Ingen är ledsen och besviken för någon som ghostar en om man inte ens är intresserad och väntar på svar. 

Nu blir jag lite irriterad, varför påstår du dig veta vad jag tänker, tycker och känner. Kan du ta in det jag skrivit i tråden istället? Jag tror jag vet bäst vad jag själv känner. Jag var inte kär i honom och sitter inte och väntar sådär som du beskriver det, tro mig, det har jag gjort förut med någon annan och så är det inte med denna man. Men jag är ledsen, besviken och fundersam av anledningar som jag redan nämnt i tråden. Klart jag vill gärna ha svar, men inte på det sättet du lägger fram det. 

Jag vet inte vad för relation vi ska säga att vi hade, vi chattade och sågs nån gång. Jag skrev redan i tråden vad vi hade kommit överens om, så nej, detta kan omöjligt handla om att han tänkte han provat allt eller att han tror jag vill bara vara vän. Vi visste inte om saker skulle leda någonstans eller ej, vi bara var. 

Klart att man funderar varför någon plötsligt väljer att ta bort en även om man skulle vara bara vänner. Jag har faktiskt en annan person, som varit en vän i två år, som gjorde så helt plötsligt, jag funderar också på varför han tog bort mig. Men inte lika djupt eftersom han visade tendenser på att inte alltid vara helt pålitlig. Men denna man i fråga var alltid pålitlig, tills inte.. Så det är skillnad. 

Saken är att om ni dejtar så ser dom dig inte som en vän.
    Och går det inte framåt lessnar dom. Det kan vara anledningen. Det kan vara andra anledningar , vem vet. Han vill inte ha kontakt iallafall. 
  • Anonym (U)
    Det där stämmer inte. 

Vilket fall som helst så vägrar han svara på varför. Och det finns inget du kan göra åt det. 

Du kan gå vidare, eller sitta kvar om en år och fundera på anledningen.
  • Anonym (U)
    Det där stämmer inte. 

Ja, jag har läst tråden. Och du skriver samma igen, att du gärna vill ha svar.
    Ingen i tråden kommer kunna ge dig svar på varför. För vi vet inte heller. 
    Du har även skrivit till honom och han svarar inte.
    Det finns inget mer du kan göra.
    Skriv inga fler mail till honom, han svarar inte. Och det kan finnas 10000 anledningar, det kommer ta dig flera år att tänka igen alla. 
    Det enda du kan göra är att acceptera och gå vidare, det är rätta svaret. Men det vill du inte höra. 

• Anonym (Ghostad)
    Anonym (U) skrev 2024-08-15 23:29:06 följande:
    Saken är att om ni dejtar så ser dom dig inte som en vän.
    Och går det inte framåt lessnar dom. Det kan vara anledningen. Det kan vara andra anledningar , vem vet. Han vill inte ha kontakt iallafall. 
    Anonym (U) skrev 2024-08-15 23:48:00 följande:
    Vilket fall som helst så vägrar han svara på varför. Och det finns inget du kan göra åt det. 

Du kan gå vidare, eller sitta kvar om en år och fundera på anledningen.

Vi var överens om hur våran relation såg ut. Nej, han vill inte ha kontakt och det finns inget att göra åt det. Jag är påväg vidare hela tiden. Jag behövde som sagt bara diskutera saken lite med någon, därav tråden..
  • Anonym (Ghostad)
    Anonym (U) skrev 2024-08-16 00:02:15 följande:

Ja, jag har läst tråden. Och du skriver samma igen, att du gärna vill ha svar.
    Ingen i tråden kommer kunna ge dig svar på varför. För vi vet inte heller. 
    Du har även skrivit till honom och han svarar inte.
    Det finns inget mer du kan göra.
    Skriv inga fler mail till honom, han svarar inte. Och det kan finnas 10000 anledningar, det kommer ta dig flera år att tänka igen alla. 
    Det enda du kan göra är att acceptera och gå vidare, det är rätta svaret. Men det vill du inte höra. 

Jag har aldrig påstått att jag inte vill gå vidare, jag behövde bara prata om saken. Vilket jag känner jag gjort nu i denna tråd. Jag har redan slutat försöka nå honom, redan innan denna tråd. Jag vet att det inte finns något mer att göra. Ibland behöver man bara fundera på eventuella orsaker till något som sker. Fastän ingen vet. 

• Anonym (U)
    Anonym (Ghostad) skrev 2024-08-16 00:05:56 följande:

Jag har aldrig påstått att jag inte vill gå vidare, jag behövde bara prata om saken. Vilket jag känner jag gjort nu i denna tråd. Jag har redan slutat försöka nå honom, redan innan denna tråd. Jag vet att det inte finns något mer att göra. Ibland behöver man bara fundera på eventuella orsaker till något som sker. Fastän ingen vet. 

Ja, och du har fått flera eventuella orsaker, men du vill ha rätt orsak. Och det kommer ingen annan än han kunna ge dig. Och svarar han inte kommer du inte få det, och då måste du gå vidare ändå. 
Svar på tråden Att bli ghostad…