• Anonym (Ghostad)

Att bli ghostad…

Jag har ingen att prata med och behöver prata av mig lite, någon som kan hjälpa mig lite..?

Jag har blivit ghosta av en man och jag förstår verkligen inte. Jag känner mig ledsen, besviken, förvånad, förrådd... 

Han var så snäll mot mig, vi sågs för bara en vecka sedan och då pratade han om *nästa gång vi ses* så han hade ju planer framåt. Han berättade hur nöjd han var med vår helg ihop. Hur mycket han uppskattade mig och hur stolt han var över mig.

Tills att nu är han bara borta? Svarar ej på mina meddelanden och öppnar dem inte heller. Fastän han är online överallt och jag kan se att han är aktiv också, inte bara online. Så det verkar som han pratar med andra, men inte mig. 

Jag förstår verkligen inte hur någon kan göra såhär? Han var ju så snäll? Vi sågs nyss? Han har alltid gillat mig och sagt fina saker? Det känns som att någon drog undan mattan under mina fötter 

• Svar på tråden Att bli ghostad…
  • Anonym (Singel)

Jag (tjej) var också med om det för 2 år sedan där jag blev ghostad av en kille i ett halvår trots att han dagligen var aktiv på sociala medier så jag vet hur du känner. Sen kom han tillbaka efter 6 månader från ingenstans med ett sms ?ursäkta att jag inte svarat, jag har haft fullt upp men ses gärna?. Mycket möjligt att han dejtade andra under den perioden och tog mig som en backup plan men jag tog inte tillbaka. Jag hade inte brytt mig då felet ligger hos honom som ghostat dig. Känn absolut ingen skuld. Killar kommer alltid tillbaka men gör det som får dig att må bra och att lägga gränser. Jag blockerade killen när han försökte komma tillbaka och dejtade andra helt enkelt. Livet är för kort för omogna män som inte är redo för något seriöst. Finns bättre män där ute. 😄

• Anonym (Singel)

Män brukar också ghosta när de inte känner sig redo för något seriöst eller om de känner att du är för bra för dem. Men jag hade inte tänkt på det om jag vore du. Lev livet, sysselsätt dig och tänk på annat så att du inte blir ledsen. Killar kommer alltid tillbaka men det viktigaste är att ta beslut som får en att må bra, ta tillbaka eller lägga gränser genom att inte ta tillbaka.

• Anonym (Ghostad)
    Anonym (Singel) skrev 2024-08-14 19:54:37 följande:

Jag (tjej) var också med om det för 2 år sedan där jag blev ghostad av en kille i ett halvår trots att han dagligen var aktiv på sociala medier så jag vet hur du känner. Sen kom han tillbaka efter 6 månader från ingenstans med ett sms ?ursäkta att jag inte svarat, jag har haft fullt upp men ses gärna?. Mycket möjligt att han dejtade andra under den perioden och tog mig som en backup plan men jag tog inte tillbaka. Jag hade inte brytt mig då felet ligger hos honom som ghostat dig. Känn absolut ingen skuld. Killar kommer alltid tillbaka men gör det som får dig att må bra och att lägga gränser. Jag blockerade killen när han försökte komma tillbaka och dejtade andra helt enkelt. Livet är för kort för omogna män som inte är redo för något seriöst. Finns bättre män där ute. 😄

Tack för ditt svar. 🙂 Jag har haft fullt upp? Det lät som en dålig ursäkt :/  

Jag skrev till min kille i fråga att *ok du verkar inte vilja prata längre, jag förstår inte men tänker inte störa. Men jag är besviken och ledsen över hur du valde att behandla mig.*

Det är jag verkligen, trodde högre om honom då han betett sig så bra innan. :(  Men nu har jag börjat få dåligt samvete för det jag skrev, var det skuldbeläggande att säga så? Eller var det ok skrivet? Borde jag ha frågat om han är ok? 

Jag frågade inget sånt eftersom jag sett att han verkar prata med andra men inte mig, så jag tänkte det att något skulle hänt så han inte kan prata är uteslutet då?

• Anonym (Singel)

Ja, jag håller med. Ganska dålig ursäkt men jag svarade inte. Jag blev väldigt sårad av att han ghostade mig sen måste man inte ta tillbaka en kille som ghostat heller. Han har säkert träffat andra kvinnor under tiden han ghostat mig. Någon av de kvinnorn får slösa sin tid med honom. 😂🥴

Då började han alltid ringa mig på dolt nummer i syfte att komma tillbaka men jag blockerade honom och bytte nummer. Saknar inte alls honom faktiskt. Finns verkligen bättre män där ute. Det är bara att dejta på. Ha kul 😄

Jag skulle nog testa att skriva något i still med

?Hej (namn). Det var längesedan och jag tyckte det var jättetrevligt sist. Hur går det? 

Svarar han så är det bra tecken men svarar han ej så skulle jag inte skriva något efter det meddelandet. Men som sagt, killar kommer alltid tillbaka 

• Anonym (Singel)

Som jag skrev tidigare så kan män ghosta av flera skäl:
    - Inte redo för något seriöst
    - De känner att du är för bra för dem
    - Kanske fokuserar på karriär och inte har mål med något seriöst. Dejtar istället lite här och där och avslutar. 
    - Dejtar kanske andra tjejer parallellt 

Men som sagt killar kommer alltid tillbaka så han kommer nog komma tillbaka. Gör det som känns bäst. Jag tog dock inte tillbaka killen som ghostade mig. Försvinner man utan anledning trots att man dagligen är aktiv på sociala medier så är det ingen idé att lägga energi på en sån kille. Finns bättre där ute 😄

• Anonym (U)
    Anonym (Singel) skrev 2024-08-14 21:59:18 följande:

Som jag skrev tidigare så kan män ghosta av flera skäl:
    - Inte redo för något seriöst
    - De känner att du är för bra för dem
    - Kanske fokuserar på karriär och inte har mål med något seriöst. Dejtar istället lite här och där och avslutar. 
    - Dejtar kanske andra tjejer parallellt 

Men som sagt killar kommer alltid tillbaka så han kommer nog komma tillbaka. Gör det som känns bäst. Jag tog dock inte tillbaka killen som ghostade mig. Försvinner man utan anledning trots att man dagligen är aktiv på sociala medier så är det ingen idé att lägga energi på en sån kille. Finns bättre där ute 😄

Hur gör man om en kille är online på en dejtingapp, men han Ignorerar en där? Samtidigt visar han intresse till och från i verkligheten. 
    Men man får liksom ingen konstakt på appen och i verkligheten vet man inte var man har honom.
  • Anonym (Singel)

Testa att skriva något spontant i stil med ?vad händer ikväll? eller ?vad händer under helgen?? Vill du ses över en fika eller drink? Det visar oftast på intresse. 😄

• Tobben
    Anonym (Ghostad) skrev 2024-08-14 21:43:24 följande:

Tack för ditt svar. 🙂 Jag har haft fullt upp? Det lät som en dålig ursäkt :/  

Jag skrev till min kille i fråga att *ok du verkar inte vilja prata längre, jag förstår inte men tänker inte störa. Men jag är besviken och ledsen över hur du valde att behandla mig.*

Det är jag verkligen, trodde högre om honom då han betett sig så bra innan. :(  Men nu har jag börjat få dåligt samvete för det jag skrev, var det skuldbeläggande att säga så? Eller var det ok skrivet? Borde jag ha frågat om han är ok? 

Jag frågade inget sånt eftersom jag sett att han verkar prata med andra men inte mig, så jag tänkte det att något skulle hänt så han inte kan prata är uteslutet då?

Hur ser du att han pratat med andra?
  • Anonym (Juni)

Jag blev själv ghostad av en kille som jag träffade på en fest. Vi träffades dagen efter, hade jättetrevligt och bestämde oss för ett datum då vi skulle gå på vår andra dejt men dagen efter dejten så hade han blockat mig. Det var jättemärkligt enligt mig, om han tyckte dejten gick dåligt hade jag respekterat honom mer om han hade sagt det rakt ut eller skickat ett meddelande eller vad som helst. Men nu, så här fem år senare betyder det ingenting. Jag hittade kärleken för två år sedan och det var lika bra att det inte blev något med killen som ghostade eftersom han uppenbarligen har problem med att kommunicera.

Så, jag tycker att du ska låta honom gå. Om han vill ha dig kommer han ta kontakt igen. Frågan är om det är värt det när det känns som om du inte är hans förstahandsval. Det säger ingenting om dig som person utan mer om honom.

• Anonym (Singel)

Jag håller med. En man som inte kan kommunicera är inte heller någon man man ska inleda en relation med. Speciellt om mannen är 30+ och fortfarande dejtar, där är det lite red flags. Många i den åldern har redan partner och barn så det säger ganska mycket om honom och inte dig. Ha inte höga förväntningar heller. Jag hade fortfarande dejtat vidare om han ghostar mig då killar alltid kommer tillbaka, de reagerar inte på närvaro, de reagerar på frånvaro. 😄

Svar på tråden Att bli ghostad…