Tilolo skrev 2024-08-22 09:14:49 följande:
TILL TS - Anonym (Ghostad)
Man kan nästan tro att det var samma man som ghostade en annan person som gjorde ett liknande inlägg här i forumet för någon vecka sen. Den mannen hade utfärdat en liknande procedur innan sitt försvinnande, även om ghosting är vanligt förekommande.
Min förklaring är tyvärr att han ville etablera en så djup och nära kontakt med dig som möjligt för att på det sättet kunna ha dig som en krok att veva in när han behöver dig igen. Eller så är det tyvärr att han är en sån person som får tillräckligt av att bli åtrådd på distans.
För om du hade varit totalt ointressant så hade han även tagit bort dig från sina kontakter.
Att du ser honom online utan att han tar kontakt ingår i detta att bli åtrådd på distans. Det är ett sätt för honom att ha överläge och han njuter tyvärr av det. Och han vet också att du omöjligt kan ta bort honom som vän och att du undrar var han blev av. Det ingår tyvärr också. 🤮
Det är bara samvetslösa personer som kan göra något sånt här.
Jag är ledsen för att du råkat ut för en sån person! 😥
Tack för ditt svar. 🙂 Mjo, visst har jag vetat om ghosting. Men som jag försökte förklara i tråden så är det bara så svårt att förstå att just han gjorde det, då det till synes ej fanns en anledning, han var lika glad som alltid och vi hade precis umgåtts å han ville ses igen etc.
Jag accepterar det, försöker ej nå honom? Men det blir svårt å förstå bara om jag tänker på det då ord och handling inte går hand i hand.
Förstår inte varför vissa i tråden påstår att jag måste ha varit kär för att vara besviken/känna mig förrådd. Klart man undrar vart en bekant tog vägen plötsligt? Och att man hade förväntningar på ens bekantskap utan att för den saken behöva vara kär i personen.
Tack för din sympati ????🏼