• Anonym (Ghostad)

Att bli ghostad…

Jag har ingen att prata med och behöver prata av mig lite, någon som kan hjälpa mig lite..?

Jag har blivit ghosta av en man och jag förstår verkligen inte. Jag känner mig ledsen, besviken, förvånad, förrådd... 

Han var så snäll mot mig, vi sågs för bara en vecka sedan och då pratade han om *nästa gång vi ses* så han hade ju planer framåt. Han berättade hur nöjd han var med vår helg ihop. Hur mycket han uppskattade mig och hur stolt han var över mig.

Tills att nu är han bara borta? Svarar ej på mina meddelanden och öppnar dem inte heller. Fastän han är online överallt och jag kan se att han är aktiv också, inte bara online. Så det verkar som han pratar med andra, men inte mig. 

Jag förstår verkligen inte hur någon kan göra såhär? Han var ju så snäll? Vi sågs nyss? Han har alltid gillat mig och sagt fina saker? Det känns som att någon drog undan mattan under mina fötter 

• Svar på tråden Att bli ghostad…
  • Anonym (U)
    Anonym (I) skrev 2024-08-15 18:55:34 följande:
    Man kan dock ghosta någon om man är kär men är rädd för att inleda någonting 
    Han skriver inte till mig, men han skriver med andra = För att han är kär i mig.
    haha. Ja det tanken har man väl haft någon gång,
    men nä gå vidare bara. 
  • Anonym (U)

Ghostar han är han inte intresserad. Spara tid istället.

En gång var jag övertygad om att en som ghosta och skrev med andra istället var kär i mig.

Jag hade alla möjliga ursäkter, att han tycker jag är för snygg, han är blyg osv.
    Jag funderade hela nätterna. Jag gick igenom varje detalj för att komma på varför han gjorde så.
    Tillslut kom jag på att det var för att inte var intresserad. Och då blev det lätt att gå vidare för jag vill inte ha någon som inte är intresserad av mig. 

• Anonym (Varit med om det!)
    Anonym (U) skrev 2024-08-16 02:34:28 följande:

En gång var jag övertygad om att en som ghosta och skrev med andra istället var kär i mig.

Jag hade alla möjliga ursäkter, att han tycker jag är för snygg, han är blyg osv.
    Jag funderade hela nätterna. Jag gick igenom varje detalj för att komma på varför han gjorde så.
    Tillslut kom jag på att det var för att inte var intresserad. Och då blev det lätt att gå vidare för jag vill inte ha någon som inte är intresserad av mig. 

Jag råkade ut för att en kille ghostade mig i 1.5 månad ca. Vi hade innan träffats mycket i flera månader. Just när han ghostade mig blev jag såklart orolig, försökte få tag på honom och höra så allt var ok. Jag blev nästan sjuk av oro. Helt plötsligt hörde han av sig igen. Han är inte från Sverige, var i sitt hemland under tiden så det var inte bara att åka dit och leta upp honom. I alla fall, vi började träffas igen och hade ett kk-förhållande i nåt år. Det visade sig faktiskt att han var kär i mig och kunde inte hantera sina känslor. Han hade inte tänkt att han skulle bli kär i en svensk kvinna som är betydligt äldre än vad han är. Dessutom är han muslim, vilket jag inte är. Vi är fortfarande vänner men inte tillsammans, vi har insett att vi är för olika och åldersskillnaden är för stor.
  • Anonym (M)
    Anonym (U) skrev 2024-08-15 23:48:00 följande:
    Vilket fall som helst så vägrar han svara på varför. Och det finns inget du kan göra åt det. 

Du kan gå vidare, eller sitta kvar om en år och fundera på anledningen.
    Han kommer ju eventuellt höra av sig igen, om han får slut på bättre alternativ enligt dig. Då kan ju TS passa på att fråga om anledningen. Kanske inom mindre än ett år.
  • Anonym (Ghostad)
    Anonym (U) skrev 2024-08-16 02:34:28 följande:

Anonym (U) skrev 2024-08-16 00:11:55 följande:
    Ja, och du har fått flera eventuella orsaker, men du vill ha rätt orsak. Och det kommer ingen annan än han kunna ge dig. Och svarar han inte kommer du inte få det, och då måste du gå vidare ändå. 

Jaa, jag vet. Du verkar tro jag sitter fast och inte går vidare. Det gör jag inte, jag vet att jag fått eventuella orsaker redan, jag behöver inte någon rätt orsak från någon. Som jag sagt flera ggr, jag behövde bara prata lite. Jag är nöjd såhär nu, kanske du inte förstod det?
  • Anonym (Ghostad)
    Anonym (Varit med om det!) skrev 2024-08-16 06:24:16 följande:
    Jag råkade ut för att en kille ghostade mig i 1.5 månad ca. Vi hade innan träffats mycket i flera månader. Just när han ghostade mig blev jag såklart orolig, försökte få tag på honom och höra så allt var ok. Jag blev nästan sjuk av oro. Helt plötsligt hörde han av sig igen. Han är inte från Sverige, var i sitt hemland under tiden så det var inte bara att åka dit och leta upp honom. I alla fall, vi började träffas igen och hade ett kk-förhållande i nåt år. Det visade sig faktiskt att han var kär i mig och kunde inte hantera sina känslor. Han hade inte tänkt att han skulle bli kär i en svensk kvinna som är betydligt äldre än vad han är. Dessutom är han muslim, vilket jag inte är. Vi är fortfarande vänner men inte tillsammans, vi har insett att vi är för olika och åldersskillnaden är för stor.

Tack för ditt svar. 🙂 Ja, det finns säkert många olika orsaker varför folk ghostar.. Fint att ni kan vara vänner idag. Just i mitt fall så dejtade vi inte utan vi bara hade varandra nära, höll tät kontakt och umgicks lite. Så det är inte konstigt att jag funderar varför detta sker plötsligt. Vi har vetat om varann i flera år, men inte alltid haft kontakt. 

• Anonym (U)
    Anonym (M) skrev 2024-08-16 06:30:43 följande:
    Han kommer ju eventuellt höra av sig igen, om han får slut på bättre alternativ enligt dig. Då kan ju TS passa på att fråga om anledningen. Kanske inom mindre än ett år.
    Ja, och då kommer han säga att det beror på att han haft mycket att göra, han var för kär, han hade mycket på jobb, var för trött, osv.

Den killen jag berättade om kom tillbaka för några månader sedan. 
    Jag gick vidare trots att jag var jättekär.
    Jag hade då redan kommit på att man ghostar inte och pratar med andra istället om man är intresserad. 
  • Anonym (M)
    Anonym (U) skrev 2024-08-16 13:00:06 följande:
    Ja, och då kommer han säga att det beror på att han haft mycket att göra, han var för kär, han hade mycket på jobb, var för trött, osv.

Den killen jag berättade om kom tillbaka för några månader sedan. 
    Jag gick vidare trots att jag var jättekär.
    Jag hade då redan kommit på att man ghostar inte och pratar med andra istället om man är intresserad. 
    Jag har ghostat olika män men aldrig senare ljugit om anledningen, om det är vad du insinuerar att han skulle göra när han säger detta? Hur kan du vara så säker på hur folk kommer göra?
  • molly50
    Anonym (U) skrev 2024-08-15 19:35:17 följande:
    Tyvärr så verkar det så.
    Det som fick mig att släppa taget när jag var med om en liknande sak var när jag insåg att han skrev med andra. Jag förstod då att han kan omöjligt vara intresserad av mig om han väljer att skriva med andra men inte mig. Det är uppenbart, man måste inse det.

Att han inte svarar på ts mess när hon säger att hon är ledsen hur han beter sig är för att han vet att hon sitter där och väntar. Och för honom är det en självklarhet att hon ska göra det.
    Han har inga känslor för henne och bryr sig inte om henne. Mer än när hans alternativ tar slut. Kanske, han vill iallafall ha kvar henne där, annars hade han tagit bort henne på appen för att *ghosta på riktigt* , nu finns han där , för att ts ska se honom och tänka på honom. 
    Det kommer kommer svar från honom i sinom tid, det tror jag säkert. Som sagt bara om han inte lyckas med någon annan. Det är därför ts ska blockera honom nu. 
    Hittar han någon annan han blir tillsamman med då tar han bort henne, men nu låter han henne ligga kvar där som reserv, 20e reserv kanske, om ens det.
    Ja,precis.

Ja,jag tycker absolut att hon ska blockera honom.
    Hon har berättat att hon blev besviken på honom så någon ytterligare förklaring behövs inte.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2024-08-15 20:05:18 följande:
    jag pratar ju inte om att ghosta! Jag åsyftade ditt förslag om att prata om hur man känner.
    Och jag tolkade det som att du menade att det är bättre att ghosta än att behöva förklara att man inte är intresserad och inte vill fortsätta träffas.
    Menade du något annat så får du gärna rätta mig.
Svar på tråden Att bli ghostad…