• Anonym (Ghostad)

Att bli ghostad…

Jag har ingen att prata med och behöver prata av mig lite, någon som kan hjälpa mig lite..?

Jag har blivit ghosta av en man och jag förstår verkligen inte. Jag känner mig ledsen, besviken, förvånad, förrådd... 

Han var så snäll mot mig, vi sågs för bara en vecka sedan och då pratade han om *nästa gång vi ses* så han hade ju planer framåt. Han berättade hur nöjd han var med vår helg ihop. Hur mycket han uppskattade mig och hur stolt han var över mig.

Tills att nu är han bara borta? Svarar ej på mina meddelanden och öppnar dem inte heller. Fastän han är online överallt och jag kan se att han är aktiv också, inte bara online. Så det verkar som han pratar med andra, men inte mig. 

Jag förstår verkligen inte hur någon kan göra såhär? Han var ju så snäll? Vi sågs nyss? Han har alltid gillat mig och sagt fina saker? Det känns som att någon drog undan mattan under mina fötter 

• Svar på tråden Att bli ghostad…
  • Anonym (U)
    molly50 skrev 2024-08-16 16:10:12 följande:
    Om de har haft tät kontakt och han plötsligt bara slutar höra av sig så kan jag,i och för sig,förstå att TS börjar undra och vill  veta varför.
    Men eftersom hon inte får något svar så är det ju bara att acceptera.

Killen jag dejtade blev ledsen och besviken när jag inte längre brydde mig om honom. 

Det hade ingenting med att han gillade mig och göra. Det var bara för att han gillade att jag var kär i honom. 

• Anonym (M)
    molly50 skrev 2024-08-16 15:20:32 följande:
    Och jag tolkade det som att du menade att det är bättre att ghosta än att behöva förklara att man inte är intresserad och inte vill fortsätta träffas.
    Menade du något annat så får du gärna rätta mig.
    Jag menade att peka på konsekvenserna som ditt förslag kan få. Om man anser att det är fel att lämna personen i ovisshet, så kan man bli fast i att fortsätta svara på följdfrågor till varför man inte vill fortsätta. 
  • molly50
    Anonym (U) skrev 2024-08-16 16:14:44 följande:
    Ja, men om hon inte var så intresserad av honom och inte brydde sig speciellt mycket. Då blir detta ett frågetecken
    I trådstarten: där skrev hon : Jag känner mig ledsen, besviken, förvånad, förrådd... 
    Ja,och det har jag också skrivit i ett tidigare inlägg att det måste ju finnas något slags intresse för att reagera så.
  • molly50
    Anonym (U) skrev 2024-08-16 16:30:23 följande:
    Den dagen hon verkligen är jättekär, Och ser en framtid tillsammans och verkligen tror på relation, då kan vi snacka om att känna sig besviken, och förrådd. 
    Ja,det håller jag med om.
  • molly50
    Anonym (U) skrev 2024-08-16 16:42:22 följande:

Killen jag dejtade blev ledsen och besviken när jag inte längre brydde mig om honom. 

Det hade ingenting med att han gillade mig och göra. Det var bara för att han gillade att jag var kär i honom. 

Ok. Ja,då var det ju bara bra att du kunde släppa och gå vidare.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2024-08-16 20:13:09 följande:
    Jag menade att peka på konsekvenserna som ditt förslag kan få. Om man anser att det är fel att lämna personen i ovisshet, så kan man bli fast i att fortsätta svara på följdfrågor till varför man inte vill fortsätta. 
    Och om personen då inte anser att förklaringarna duger så är det väl bara att blockera.
  • Anonym (U)
    molly50 skrev 2024-08-17 12:00:30 följande:
    Ok. Ja,då var det ju bara bra att du kunde släppa och gå vidare.
    Ja, verkligen. Varje gång han får syn på mig försöker han få mig fast. Men jag vet att han inte gillar mig, för då beter man sig inte så.
    Jag trodde han var lika kär som mig, och från ingenstans ghostar han och skriver med andra istället. Han gillar inte mig, det finns ingen chans. 
    Bara för att hans alternativ tog slut och han inte fick någon annan så tänker jag inte gå tillbaka. 
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2024-08-17 12:01:29 följande:
    Och om personen då inte anser att förklaringarna duger så är det väl bara att blockera.
    Men varför det, om personen inte förstår om du inte utvecklar svaren bättre? Du anser ju att det är fel att lämna personen i ovisshet.
  • Anonym (U)
    Anonym (M) skrev 2024-08-17 13:23:35 följande:
    Men varför det, om personen inte förstår om du inte utvecklar svaren bättre? Du anser ju att det är fel att lämna personen i ovisshet.

Det räcker att säga att man inte längre är intresserad.

• molly50
    Anonym (U) skrev 2024-08-17 13:07:44 följande:
    Ja, verkligen. Varje gång han får syn på mig försöker han få mig fast. Men jag vet att han inte gillar mig, för då beter man sig inte så.
    Jag trodde han var lika kär som mig, och från ingenstans ghostar han och skriver med andra istället. Han gillar inte mig, det finns ingen chans. 
    Bara för att hans alternativ tog slut och han inte fick någon annan så tänker jag inte gå tillbaka. 
    Jag tycker du tänker helt rätt. Han ska inte leka med dina känslor.
Svar på tråden Att bli ghostad…