• Anonym (Ghostad)

Att bli ghostad…

Jag har ingen att prata med och behöver prata av mig lite, någon som kan hjälpa mig lite..?

Jag har blivit ghosta av en man och jag förstår verkligen inte. Jag känner mig ledsen, besviken, förvånad, förrådd... 

Han var så snäll mot mig, vi sågs för bara en vecka sedan och då pratade han om *nästa gång vi ses* så han hade ju planer framåt. Han berättade hur nöjd han var med vår helg ihop. Hur mycket han uppskattade mig och hur stolt han var över mig.

Tills att nu är han bara borta? Svarar ej på mina meddelanden och öppnar dem inte heller. Fastän han är online överallt och jag kan se att han är aktiv också, inte bara online. Så det verkar som han pratar med andra, men inte mig. 

Jag förstår verkligen inte hur någon kan göra såhär? Han var ju så snäll? Vi sågs nyss? Han har alltid gillat mig och sagt fina saker? Det känns som att någon drog undan mattan under mina fötter 

• Svar på tråden Att bli ghostad…
  • Anonym (Ghostad)
    Anonym (Singel) skrev 2024-08-14 21:49:49 följande:

Ja, jag håller med. Ganska dålig ursäkt men jag svarade inte. Jag blev väldigt sårad av att han ghostade mig sen måste man inte ta tillbaka en kille som ghostat heller. Han har säkert träffat andra kvinnor under tiden han ghostat mig. Någon av de kvinnorn får slösa sin tid med honom. 😂🥴

Då började han alltid ringa mig på dolt nummer i syfte att komma tillbaka men jag blockerade honom och bytte nummer. Saknar inte alls honom faktiskt. Finns verkligen bättre män där ute. Det är bara att dejta på. Ha kul 😄

Jag skulle nog testa att skriva något i still med

?Hej (namn). Det var längesedan och jag tyckte det var jättetrevligt sist. Hur går det? 

Svarar han så är det bra tecken men svarar han ej så skulle jag inte skriva något efter det meddelandet. Men som sagt, killar kommer alltid tillbaka 

Det är dock inte jätte längesen, detta har hänt nyligen. jag har försökt nå honom på två olika sätt och han ignorerar allt. Öppnar inte ens. Förmodligen läser i notisen? Så jag har faktiskt inte lust att skriva till honom längre då han bara ignorerar. Därför jag frågade om det jag skrev var dåligt? Tycker du det? Du får vara ärlig 

Tänker om jag borde gottgöra det jag skrev eller om det är ok att let it go? Ville ju inte få honom att må dåligt liksom. 
  • Anonym (Ghostad)
    Anonym (Juni) skrev 2024-08-14 22:42:42 följande:

Jag blev själv ghostad av en kille som jag träffade på en fest. Vi träffades dagen efter, hade jättetrevligt och bestämde oss för ett datum då vi skulle gå på vår andra dejt men dagen efter dejten så hade han blockat mig. Det var jättemärkligt enligt mig, om han tyckte dejten gick dåligt hade jag respekterat honom mer om han hade sagt det rakt ut eller skickat ett meddelande eller vad som helst. Men nu, så här fem år senare betyder det ingenting. Jag hittade kärleken för två år sedan och det var lika bra att det inte blev något med killen som ghostade eftersom han uppenbarligen har problem med att kommunicera.

Så, jag tycker att du ska låta honom gå. Om han vill ha dig kommer han ta kontakt igen. Frågan är om det är värt det när det känns som om du inte är hans förstahandsval. Det säger ingenting om dig som person utan mer om honom.

Det låter som din situation var lika udda som min. Då man haft det trevligt och personen bara försvinner? Jag håller med, hade han sagt jag känner inte för att prata längre så hade ju det vart ok. Men vi träffades nyligen och han ville ses igen, med egna ord. Fattar ej?

• Anonym (Ghostad)
    Tobben skrev 2024-08-14 22:26:01 följande:
    Hur ser du att han pratat med andra?

Man kan kolla det på snapchat. Vet inte om du är bekant med det, men snapchat har ett poängsystem som gör att poängen går upp då man skickar eller tar emot meddelanden. Hans poäng har gått upp ca 600 på några dagar. Då drar jag slutsatsen att han pratar med andra, men ignorerar mig och mina meddelanden. 

• molly50
    Anonym (Ghostad) skrev 2024-08-15 10:51:42 följande:
    Det är dock inte jätte längesen, detta har hänt nyligen. jag har försökt nå honom på två olika sätt och han ignorerar allt. Öppnar inte ens. Förmodligen läser i notisen? Så jag har faktiskt inte lust att skriva till honom längre då han bara ignorerar. Därför jag frågade om det jag skrev var dåligt? Tycker du det? Du får vara ärlig 

Tänker om jag borde gottgöra det jag skrev eller om det är ok att let it go? Ville ju inte få honom att må dåligt liksom. 
    Jag tycker inte att du behöver gottgöra någonting.
    Du har berättat vad du känner och det räcker.
    Har han ett samvete så kanske han hör av sig med en förklaring.
    Om inte så vet du var han står.
    Och det är väl,i ärlighetens namn,inget att satsa på om han inte ens kan kommunicera.
  • Anonym (Juni)
    Anonym (Ghostad) skrev 2024-08-15 10:51:42 följande:

Om han ignorerar alla dina meddelanden så har han förmodligen inte ens läst dem, eller så struntar han i vad du säger, då finns det inget att gottgöra för. Det bästa du kan göra är att släppa honom. Han känner sig kanske överväldigad av alla meddelanden du skickar honom. Se vad som händer om du ignorerar honom.

Om han mår dåligt av det så borde han kommunicera med dig. Det är inget du ska behöva grubbla över mer.
  • Anonym (Juni)
    Anonym (Singel) skrev 2024-08-15 09:23:21 följande:

Jag håller med. En man som inte kan kommunicera är inte heller någon man man ska inleda en relation med. Speciellt om mannen är 30+ och fortfarande dejtar, där är det lite red flags. Många i den åldern har redan partner och barn så det säger ganska mycket om honom och inte dig. Ha inte höga förväntningar heller. Jag hade fortfarande dejtat vidare om han ghostar mig då killar alltid kommer tillbaka, de reagerar inte på närvaro, de reagerar på frånvaro. 😄

Jag håller med om att det är red flag att inte kommunicera, däremot inte att det skulle vara red flag att vara singel vid 30+. Det är många förhållanden som kraschar just vid sena tjugoårsåldern eller trettioårsåldern och därför finns det många som är singlar och vill göra ett nytt försök att hitta kärleken, inget fel alls med det.
    Sen kan man vara singel av andra anledningar, som t ex att karriären, studier eller liknande har gått före kärleken. Det är inte för sent bara för att man fyllt trettio.
  • Anonym (Ghostad)
    Anonym (Juni) skrev 2024-08-15 14:02:21 följande:
    Jag håller med om att det är red flag att inte kommunicera, däremot inte att det skulle vara red flag att vara singel vid 30+. Det är många förhållanden som kraschar just vid sena tjugoårsåldern eller trettioårsåldern och därför finns det många som är singlar och vill göra ett nytt försök att hitta kärleken, inget fel alls med det.
    Sen kan man vara singel av andra anledningar, som t ex att karriären, studier eller liknande har gått före kärleken. Det är inte för sent bara för att man fyllt trettio.
    Ja precis, jag förstår inte heller varför det skulle vara något fel med det, jag är själv i den åldern så. 😅 
  • Anonym (Ghostad)
    Anonym (Juni) skrev 2024-08-15 13:52:58 följande:
    Om han ignorerar alla dina meddelanden så har han förmodligen inte ens läst dem, eller så struntar han i vad du säger, då finns det inget att gottgöra för. Det bästa du kan göra är att släppa honom. Han känner sig kanske överväldigad av alla meddelanden du skickar honom. Se vad som händer om du ignorerar honom.

Om han mår dåligt av det så borde han kommunicera med dig. Det är inget du ska behöva grubbla över mer.

Nej precis, okej. Jag ska försöka släppa tanken av att ifall jag skrev något fel då, jag funderar på ifall jag skuldbelade honom men, okej. Jag har inte spammat honom så jag tror inte att han är överväldigad dock. 🙂 

• Anonym (Ghostad)
    molly50 skrev 2024-08-15 13:08:39 följande:
    Jag tycker inte att du behöver gottgöra någonting.
    Du har berättat vad du känner och det räcker.
    Har han ett samvete så kanske han hör av sig med en förklaring.
    Om inte så vet du var han står.
    Och det är väl,i ärlighetens namn,inget att satsa på om han inte ens kan kommunicera.

Okej, tack för ditt svar. Tänkte ifall jag skuldbelade honom med att säga att jag blev ledsen och besviken av hur han behandlade mig, men det var ju bara mina känslor så det är säkert ok då. 

Nej, så sant så. Jag behöver någon som kommunicerar, vilket han gjorde bra.. tills inte..

• molly50
    Anonym (Ghostad) skrev 2024-08-15 14:46:10 följande:

Okej, tack för ditt svar. Tänkte ifall jag skuldbelade honom med att säga att jag blev ledsen och besviken av hur han behandlade mig, men det var ju bara mina känslor så det är säkert ok då. 

Nej, så sant så. Jag behöver någon som kommunicerar, vilket han gjorde bra.. tills inte..

Han kan väl gott få veta vilka känslor han river upp hos andra när han beter sig så.
    Så det tycker jag inte du ska fundera på.
Svar på tråden Att bli ghostad…