• Anonym (Ghostad)

Att bli ghostad…

Jag har ingen att prata med och behöver prata av mig lite, någon som kan hjälpa mig lite..?

Jag har blivit ghosta av en man och jag förstår verkligen inte. Jag känner mig ledsen, besviken, förvånad, förrådd... 

Han var så snäll mot mig, vi sågs för bara en vecka sedan och då pratade han om *nästa gång vi ses* så han hade ju planer framåt. Han berättade hur nöjd han var med vår helg ihop. Hur mycket han uppskattade mig och hur stolt han var över mig.

Tills att nu är han bara borta? Svarar ej på mina meddelanden och öppnar dem inte heller. Fastän han är online överallt och jag kan se att han är aktiv också, inte bara online. Så det verkar som han pratar med andra, men inte mig. 

Jag förstår verkligen inte hur någon kan göra såhär? Han var ju så snäll? Vi sågs nyss? Han har alltid gillat mig och sagt fina saker? Det känns som att någon drog undan mattan under mina fötter 

• Svar på tråden Att bli ghostad…
  • Anonym (U)
    molly50 skrev 2024-08-15 19:02:33 följande:
    Ja,precis.

Ja,och skulle han göra det så hoppas jag att hon bara ignorerar honom.
    Precis som han gör med henne nu.

Tyvärr så har han henne i ett grepp och hon kommer komma springande när det plingar till i telefonen. 

Hon tror fortfarande han är intresserad av henne. Är han minsta intresserad så har han ändå ett antal andra han är mera intresserad av, eftersom han sitter och skriver med dom och inte henne.
    Att han inte raderar henne från appen betyder att han vill ha kvar henne som en reserv i värsta fall,
    Medans han samlar sina poäng och skriver med andra så sitter hon där och tänker på honom, men han har inte en enda tanke på henne, iallafall inte förrän alla hans alternativ tar slut. Då kanske hon kommer upp i hans tankar, Och då står hon där jätteglad och säger välkommen. Sedan hittar han en ny han är mer intresserad av så är hon tillbaka på samma ruta igen.

Han är inte intresserad av henne, vissa säger att han ghostar henne för att han är kär osv, glöm det bara. 

• molly50
    Anonym (M) skrev 2024-08-15 19:09:32 följande:
    Och få ett motargument eller följdfråga som man sen behöver svara på istället för att lämna den man dejtat i ovisshet
    Ghostar man så får man räkna med följdfrågor. Oavsett orsaken bakom det.
  • molly50
    Anonym (U) skrev 2024-08-15 19:11:39 följande:

Tyvärr så har han henne i ett grepp och hon kommer komma springande när det plingar till i telefonen. 

Hon tror fortfarande han är intresserad av henne. Är han minsta intresserad så har han ändå ett antal andra han är mera intresserad av, eftersom han sitter och skriver med dom och inte henne.
    Att han inte raderar henne från appen betyder att han vill ha kvar henne som en reserv i värsta fall,
    Medans han samlar sina poäng och skriver med andra så sitter hon där och tänker på honom, men han har inte en enda tanke på henne, iallafall inte förrän alla hans alternativ tar slut. Då kanske hon kommer upp i hans tankar, Och då står hon där jätteglad och säger välkommen. Sedan hittar han en ny han är mer intresserad av så är hon tillbaka på samma ruta igen.

Han är inte intresserad av henne, vissa säger att han ghostar henne för att han är kär osv, glöm det bara. 

Jag hoppas verkligen att det du skriver inte stämmer utan att TS är starkare än så.
    Men risken finns ju då TS inte verkar riktigt redo att släppa taget ännu.

Nej,det tror inte jag heller. Snarare för att man är feg och inte vågar avbryta på ett ärligt och schysst sätt.
  • Anonym (U)
    molly50 skrev 2024-08-15 19:25:08 följande:
    Jag hoppas verkligen att det du skriver inte stämmer utan att TS är starkare än så.

Nej,det tror inte jag heller. Snarare för att man är feg och inte vågar avbryta på ett ärligt och schysst sätt.
    Tyvärr så verkar det så.
    Det som fick mig att släppa taget när jag var med om en liknande sak var när jag insåg att han skrev med andra. Jag förstod då att han kan omöjligt vara intresserad av mig om han väljer att skriva med andra men inte mig. Det är uppenbart, man måste inse det.

Att han inte svarar på ts mess när hon säger att hon är ledsen hur han beter sig är för att han vet att hon sitter där och väntar. Och för honom är det en självklarhet att hon ska göra det.
    Han har inga känslor för henne och bryr sig inte om henne. Mer än när hans alternativ tar slut. Kanske, han vill iallafall ha kvar henne där, annars hade han tagit bort henne på appen för att *ghosta på riktigt* , nu finns han där , för att ts ska se honom och tänka på honom. 
    Det kommer kommer svar från honom i sinom tid, det tror jag säkert. Som sagt bara om han inte lyckas med någon annan. Det är därför ts ska blockera honom nu. 
    Hittar han någon annan han blir tillsamman med då tar han bort henne, men nu låter han henne ligga kvar där som reserv, 20e reserv kanske, om ens det.
  • Anonym (U)
    Anonym (M) skrev 2024-08-15 19:04:10 följande:
    Ok tyckte du skrev som om det var den mannen du berättade om
    Nja, har varit med om liknande sak. Och det tog hårt. 
    Önskar jag hade lyssnat på alla som sa direkt från början att jag skulle släppa. Men istället försökte jag komma på anledningar att han förmodligen är intresserad. 
    Hade förmodligen blivit lättare om jag försökte släppte direkt. Det blir svårare ju längre det går. 
    Speciellt om han låter henne vara kvar där, och kanske kommer dyka upp titt som tätt.
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2024-08-15 19:22:15 följande:
    jag pratar ju inte om att ghosta! Jag åsyftade ditt förslag om att prata om hur man känner.
  • Hjelm

Utan att på något sätt förminska den besvikelse och kanske sorg du känner just nu, är det nog så att du måste acceptera att den här killen var en player. Fick kalla fötter. Bara ville leka lite. Oavsett vilket: det blir inte det du hoppades på.
    Elakt att bara försvinna från jordens yta? Javisst. Men så har folk gjort i alla tider, tyvärr. Så många, både män och kvinnor, har tillbringat nätter ihop med någon som de hoppas ska höra av sig igen men som aldrig gör det.
    Om du försökt kommunicera med den här personen och denne inte svarar - ja, då är det läge att släppa taget och gå vidare. Så tungt om man fått upp stora förhoppningar och känslor, jag vet. Precis som att det är tungt att bli lämnad även i en separation efter ett seriöst förhållande. Men ibland får vi inga svar. Vi kan bara ta hand om oss själva.
    Kanske behöver du professionell vård om du mår mycket dåligt, men i första hand ska du försöka att inte älta, intala dig själv att det var ett as som du egentligen inte vill ha och göra något kul som distraherar.

• Anonym (Ghostad)
    Anonym (U) skrev 2024-08-15 19:35:17 följande:
    Tyvärr så verkar det så.
    Det som fick mig att släppa taget när jag var med om en liknande sak var när jag insåg att han skrev med andra. Jag förstod då att han kan omöjligt vara intresserad av mig om han väljer att skriva med andra men inte mig. Det är uppenbart, man måste inse det.

Att han inte svarar på ts mess när hon säger att hon är ledsen hur han beter sig är för att han vet att hon sitter där och väntar. Och för honom är det en självklarhet att hon ska göra det.
    Han har inga känslor för henne och bryr sig inte om henne. Mer än när hans alternativ tar slut. Kanske, han vill iallafall ha kvar henne där, annars hade han tagit bort henne på appen för att *ghosta på riktigt* , nu finns han där , för att ts ska se honom och tänka på honom. 
    Det kommer kommer svar från honom i sinom tid, det tror jag säkert. Som sagt bara om han inte lyckas med någon annan. Det är därför ts ska blockera honom nu. 
    Hittar han någon annan han blir tillsamman med då tar han bort henne, men nu låter han henne ligga kvar där som reserv, 20e reserv kanske, om ens det.
    Hjelm skrev 2024-08-15 21:03:53 följande:

Utan att på något sätt förminska den besvikelse och kanske sorg du känner just nu, är det nog så att du måste acceptera att den här killen var en player. Fick kalla fötter. Bara ville leka lite. Oavsett vilket: det blir inte det du hoppades på.
    Elakt att bara försvinna från jordens yta? Javisst. Men så har folk gjort i alla tider, tyvärr. Så många, både män och kvinnor, har tillbringat nätter ihop med någon som de hoppas ska höra av sig igen men som aldrig gör det.
    Om du försökt kommunicera med den här personen och denne inte svarar - ja, då är det läge att släppa taget och gå vidare. Så tungt om man fått upp stora förhoppningar och känslor, jag vet. Precis som att det är tungt att bli lämnad även i en separation efter ett seriöst förhållande. Men ibland får vi inga svar. Vi kan bara ta hand om oss själva.
    Kanske behöver du professionell vård om du mår mycket dåligt, men i första hand ska du försöka att inte älta, intala dig själv att det var ett as som du egentligen inte vill ha och göra något kul som distraherar.

molly50 skrev 2024-08-15 19:25:08 följande:

Tack för era svar, jag känner att jag måste förtydliga saker, jag sitter inte och väntar på hans svar och mår inte djupt dåligt, för jag var inte kär i honom. Så ja, jag är starkare än att dyka tillbaka till honom direkt om han skriver, men jag är nyfiken på hans orsak till hans beteende så jag hade nog svarat, för att se vad han säger. 

Vi var inte på ett dejtingstadie just nu. Vi hade båda kommit överens och sagt att vi *bara är* nu, inga krav och inga förväntningar. Varför jag är ledsen är för att jag trodde högre om denna personen helt enkelt, han verkade så omtänksam. Hjälpte mig alltid, tog hand om mig. Pushade mig på ett snällt sätt när jag var för blyg. Var aldrig snuskig med mig utan respektfull. Så jag trodde vi hade fins band mellan oss bara. Därför är jag mycket förvånad och besviken. Ledsamt. 

• Anonym (U)
    molly50 skrev 2024-08-15 19:22:15 följande:

Den här personen har inte försvunnit helt och ts tror fortfarande han är intresserad därför.
    Hon kommer aldrig släppa så länge hon har litet hopp, Och tyvärr har hon det när han är kvar på appen och gör sig synlig där. Då har han inte ghostat henne helt. 

Hon kommer heller inte blockera honom eftersom hon fortfarande har hopp och kommer acceptera vara den 50e personen i reserv när han inte duger åt någon annan.

Han kanske skickar ett hej snart och att han haft fullt upp och då skiner ts upp som en sol. Tyvärr. 
    Det som ska göras är att blockera och ta bort honom nu och gå vidare, för han är inte intresserad. Det finns inget att sitta och vänta på. inte skicka fler meddelanden till honom och inte sitta och vänta på ett svar som förmodligen inte ens kommer att komma. 
    och kommer det ett svar från honom så betyder inte det att han är intresserad, det Betyder att ingen annan var intresserad av honom. 

• Anonym (U)
    Anonym (Ghostad) skrev 2024-08-15 21:30:17 följande:
    Hjelm skrev 2024-08-15 21:03:53 följande:

Tack för era svar, jag känner att jag måste förtydliga saker, jag sitter inte och väntar på hans svar och mår inte djupt dåligt, för jag var inte kär i honom. Så ja, jag är starkare än att dyka tillbaka till honom direkt om han skriver, men jag är nyfiken på hans orsak till hans beteende så jag hade nog svarat, för att se vad han säger. 

Vi var inte på ett dejtingstadie just nu. Vi hade båda kommit överens och sagt att vi *bara är* nu, inga krav och inga förväntningar. Varför jag är ledsen är för att jag trodde högre om denna personen helt enkelt, han verkade så omtänksam. Hjälpte mig alltid, tog hand om mig. Pushade mig på ett snällt sätt när jag var för blyg. Var aldrig snuskig med mig utan respektfull. Så jag trodde vi hade fins band mellan oss bara. Därför är jag mycket förvånad och besviken. Ledsamt. 

Det där stämmer inte. 

Ingen är ledsen och besviken för någon som ghostar en om man inte ens är intresserad och väntar på svar. 
Svar på tråden Att bli ghostad…