Anonym (U) skrev 2024-08-15 19:35:17 följande:
Tyvärr så verkar det så.
Det som fick mig att släppa taget när jag var med om en liknande sak var när jag insåg att han skrev med andra. Jag förstod då att han kan omöjligt vara intresserad av mig om han väljer att skriva med andra men inte mig. Det är uppenbart, man måste inse det.
Att han inte svarar på ts mess när hon säger att hon är ledsen hur han beter sig är för att han vet att hon sitter där och väntar. Och för honom är det en självklarhet att hon ska göra det.
Han har inga känslor för henne och bryr sig inte om henne. Mer än när hans alternativ tar slut. Kanske, han vill iallafall ha kvar henne där, annars hade han tagit bort henne på appen för att *ghosta på riktigt* , nu finns han där , för att ts ska se honom och tänka på honom.
Det kommer kommer svar från honom i sinom tid, det tror jag säkert. Som sagt bara om han inte lyckas med någon annan. Det är därför ts ska blockera honom nu.
Hittar han någon annan han blir tillsamman med då tar han bort henne, men nu låter han henne ligga kvar där som reserv, 20e reserv kanske, om ens det.
Hjelm skrev 2024-08-15 21:03:53 följande:
Utan att på något sätt förminska den besvikelse och kanske sorg du känner just nu, är det nog så att du måste acceptera att den här killen var en player. Fick kalla fötter. Bara ville leka lite. Oavsett vilket: det blir inte det du hoppades på.
Elakt att bara försvinna från jordens yta? Javisst. Men så har folk gjort i alla tider, tyvärr. Så många, både män och kvinnor, har tillbringat nätter ihop med någon som de hoppas ska höra av sig igen men som aldrig gör det.
Om du försökt kommunicera med den här personen och denne inte svarar - ja, då är det läge att släppa taget och gå vidare. Så tungt om man fått upp stora förhoppningar och känslor, jag vet. Precis som att det är tungt att bli lämnad även i en separation efter ett seriöst förhållande. Men ibland får vi inga svar. Vi kan bara ta hand om oss själva.
Kanske behöver du professionell vård om du mår mycket dåligt, men i första hand ska du försöka att inte älta, intala dig själv att det var ett as som du egentligen inte vill ha och göra något kul som distraherar.
molly50 skrev 2024-08-15 19:25:08 följande:
Jag hoppas verkligen att det du skriver inte stämmer utan att TS är starkare än så.
Men risken finns ju då TS inte verkar riktigt redo att släppa taget ännu.
Nej,det tror inte jag heller. Snarare för att man är feg och inte vågar avbryta på ett ärligt och schysst sätt.
Tack för era svar, jag känner att jag måste förtydliga saker, jag sitter inte och väntar på hans svar och mår inte djupt dåligt, för jag var inte kär i honom. Så ja, jag är starkare än att dyka tillbaka till honom direkt om han skriver, men jag är nyfiken på hans orsak till hans beteende så jag hade nog svarat, för att se vad han säger.
Vi var inte på ett dejtingstadie just nu. Vi hade båda kommit överens och sagt att vi *bara är* nu, inga krav och inga förväntningar. Varför jag är ledsen är för att jag trodde högre om denna personen helt enkelt, han verkade så omtänksam. Hjälpte mig alltid, tog hand om mig. Pushade mig på ett snällt sätt när jag var för blyg. Var aldrig snuskig med mig utan respektfull. Så jag trodde vi hade fins band mellan oss bara. Därför är jag mycket förvånad och besviken. Ledsamt.