• Anonym (Ghostad)

Att bli ghostad…

Jag har ingen att prata med och behöver prata av mig lite, någon som kan hjälpa mig lite..?

Jag har blivit ghosta av en man och jag förstår verkligen inte. Jag känner mig ledsen, besviken, förvånad, förrådd... 

Han var så snäll mot mig, vi sågs för bara en vecka sedan och då pratade han om *nästa gång vi ses* så han hade ju planer framåt. Han berättade hur nöjd han var med vår helg ihop. Hur mycket han uppskattade mig och hur stolt han var över mig.

Tills att nu är han bara borta? Svarar ej på mina meddelanden och öppnar dem inte heller. Fastän han är online överallt och jag kan se att han är aktiv också, inte bara online. Så det verkar som han pratar med andra, men inte mig. 

Jag förstår verkligen inte hur någon kan göra såhär? Han var ju så snäll? Vi sågs nyss? Han har alltid gillat mig och sagt fina saker? Det känns som att någon drog undan mattan under mina fötter 

• Svar på tråden Att bli ghostad…
  • Anonym (U)
    Anonym (Ghostad) skrev 2024-08-15 14:46:10 följande:

Okej, tack för ditt svar. Tänkte ifall jag skuldbelade honom med att säga att jag blev ledsen och besviken av hur han behandlade mig, men det var ju bara mina känslor så det är säkert ok då. 

Nej, så sant så. Jag behöver någon som kommunicerar, vilket han gjorde bra.. tills inte..

Oj. Svarar han inte ens på det så bryr han sig nog inte ens 1%. 

Blockera honom innan han hinner ta bort dig.
  • Anonym (U)
    Anonym (Ghostad) skrev 2024-08-15 14:44:34 följande:

Nej precis, okej. Jag ska försöka släppa tanken av att ifall jag skrev något fel då, jag funderar på ifall jag skuldbelade honom men, okej. Jag har inte spammat honom så jag tror inte att han är överväldigad dock. 🙂 

Nej och nu är det dags att sluta. 
    Skriv inget mer, helst ta bort och blockera. Gå vidare. 
    Han bryr sig inte det minsta om dig, varför kämpar du för honom. Glöm det där på direkten. 
  • Anonym (U)
    molly50 skrev 2024-08-15 15:01:07 följande:
    Han kan väl gott få veta vilka känslor han river upp hos andra när han beter sig så.
    Så det tycker jag inte du ska fundera på.

Ja. Han har ghostat, hon har skrivit hur hon känner angående det. Nu finns det inget mer att göra.

Svaret är tydligt. Det finns ingen som skulle ghosta någon om man är intresserad. Det finns inte en chans.

Han kanske dyker upp igen om någon vecka eller månad, men det är bara isåfall för att han har slut på alla alternativ.
    för hon ser att han skriver med andra. Så vad är det hon vill veta av honom, svaret är framför henne redan. 

• Anonym (Ghostad)
    Anonym (U) skrev 2024-08-15 15:25:59 följande:
    Nej och nu är det dags att sluta. 
    Skriv inget mer, helst ta bort och blockera. Gå vidare. 
    Han bryr sig inte det minsta om dig, varför kämpar du för honom. Glöm det där på direkten. 
    Anonym (U) skrev 2024-08-15 16:11:51 följande:

Ja. Han har ghostat, hon har skrivit hur hon känner angående det. Nu finns det inget mer att göra.

Svaret är tydligt. Det finns ingen som skulle ghosta någon om man är intresserad. Det finns inte en chans.

Han kanske dyker upp igen om någon vecka eller månad, men det är bara isåfall för att han har slut på alla alternativ.
    för hon ser att han skriver med andra. Så vad är det hon vill veta av honom, svaret är framför henne redan. 

Jag håller inte på och skriver till honom, har redan slutat, kämpar ej. Jag slutade efter att jag såg att han inte svarar och att jag skrev att jag var ledsen och besviken. Det jag gör nu är bara ventilerar här på forumet, jag behövde prata med någon bara.. Få synpunkter, och det har jag fått. 🙂
  • Anonym (U)
    Anonym (Ghostad) skrev 2024-08-15 16:31:37 följande:
    Anonym (U) skrev 2024-08-15 16:11:51 följande:

Jag håller inte på och skriver till honom, har redan slutat, kämpar ej. Jag slutade efter att jag såg att han inte svarar och att jag skrev att jag var ledsen och besviken. Det jag gör nu är bara ventilerar här på forumet, jag behövde prata med någon bara.. Få synpunkter, och det har jag fått. 🙂
    Ja, men har du förstått att han inte är intresserad, eller hoppas du fortfarande, och hade du kastat dig på telefonen och svarat honom om han hörde av sig nu? 
  • Anonym (xx)

Mitt ex gjorde såhär mot mig i början som han sen erkände va för att jag skulle tänka mer på han vilket självklart funkade. Hur länge dedär pågick kommer jag inte ihåg men att spela svår funkar verkligen 

• Anonym (U)
    Anonym (xx) skrev 2024-08-15 17:05:38 följande:

Mitt ex gjorde såhär mot mig i början som han sen erkände va för att jag skulle tänka mer på han vilket självklart funkade. Hur länge dedär pågick kommer jag inte ihåg men att spela svår funkar verkligen 

Han spelar inte svårt. Han är inte intresserad. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Ghostad) skrev 2024-08-15 10:56:38 följande:

Man kan kolla det på snapchat. Vet inte om du är bekant med det, men snapchat har ett poängsystem som gör att poängen går upp då man skickar eller tar emot meddelanden. Hans poäng har gått upp ca 600 på några dagar. Då drar jag slutsatsen att han pratar med andra, men ignorerar mig och mina meddelanden. 

Jag vet ingenting om något snapchat, men han skriver med andra så att han får 600 poäng.  Det låter illa.
    Och du tycker att han ghosta dig är största problemet. Jag skulle inte vilja ha den där mannen överhuvudet, även om han hörde av sig till mig. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Ghostad) skrev 2024-08-13 22:14:02 följande:
    Tack. Ja, jo, så är det ju. Men jag får vågor av känslan att hur kunde HAN göra så. Flera andra kan jag tänka mig göra så, men inte han som alltid varit så vänlig och omtänksam. Det är något jag inte fattar här :/ 
    Jag har varit i samma sits själv. Hur kunde han göra så, vet inte hur många varv jag tänkte på det, låg sömnlös på nätterna. Jag diskuterade med dom jag känner om och om igen, I slutändan kom jag aldrig fram till något svar ändå. 
  • Anonym (M)
    Anonym (U) skrev 2024-08-15 17:28:14 följande:
    Jag har varit i samma sits själv. Hur kunde han göra så, vet inte hur många varv jag tänkte på det, låg sömnlös på nätterna. Jag diskuterade med dom jag känner om och om igen, I slutändan kom jag aldrig fram till något svar ändå. 
    Vet du vem mannen är?
Svar på tråden Att bli ghostad…