Anonym (Typ etta) skrev 2024-08-19 17:11:49 följande:
Ja, man får tycka att det är obehagligt och göra det ändå. Problemet i ditt fall är ju att du inte gör det. Du avstår såväl snabbverkande, pump och sensor för att det är obehagligt.
Jag blir provocerad för att du har hjälpmedel till hands för att hantera din diabetes SÅ mycket bättre, men inte använder dem. Istället startar du trådar på FL kring varför det inte funkar för dig. Som någon annan skrev, du verkar leva i förnekelse.
Men för att svara på din fråga så kommer ditt blodsocker alltid att fucka upp ibland. Det kan bero på något du gjorde igår, eller dagen innan. Det kan bero på stress. Hormoner. Infektioner i kroppen. Att insulinet inte tagit som det ska. En droppe kanske kom ut. Du kanske stack på ett dåligt ställe. Osv osv. Därför är det jätteviktigt att du använder sensor, så att du snabbt kan se vad som händer. Och korrigerade det med snabbverkande. Du kommer förmodligen aldrig att kunna hitta en inställning som alltid funkar. Hjälpmedel är helt nödvändiga för att du ska få så bra värden som möjligt och slita så lite på organ och ögon som möjligt.
Jag gör som jag, min läkare och min sjuksköterska anser fungerar bäst för mig. Varför blir du provocerad av det? Det var faktiskt min läkare som sa att "då är sensor inte för dig" när jag förklarade hur jag fungerar med saker som sitter på kroppen. Att jag knappt klarar av att vara inlagd på sjukhus med dropp och så vidare, att läkare då är beredda att söva mig för att jag inte sover. Varför kan du och andra inte bara acceptera att alla inte funkar som ni? Varför kan ni inte acceptera att läkare och sjuksköterska sätter gränser som jag ska hålla mig till,. utan då har jag, som någon skrev i den andra tråden "fattat fel". Varför kan ni inte acceptera att, även om mitt blodsocker är högt nu så kan jag få känningar av lågt blodsocker när det blir lågt FÖR MIG och vad min kropp är van vid?
Helt ärligt, alla tre trådarna har jag skrivit för att jag behövt skriva av mig. I en av dem bad jag inte ens om något råd eller någon förklaring utan skrev, just det, att jag ville skriva av mig. ÄNDÅ ska några av er gå på som ångvälter, avfärda min erfarenheter, tala om för mig att de vårdkontakter jag har har fel om ni har rätt för ni funkar på ett sätt som inte jag funkar på och lever ett liv som funkar för er men inte funkar för mig. Och all heder åt er, lev era liv. Men tala inte om för mig hur jag ska leva mitt liv, det tar jag med mina vårdkontakter.
Så tack för att du faktiskt svarade på min fråga även om det verkar ha suttit så jävla långt in att du var tungen att göra mig illa för att få fram det.