• Anonym (Tjocka Lisa)

Kör VLCD med mig start 2/1

Finns det någon här som vill köra VLCD med mig? Jag tänkte starta den 2 januari och skulle gärna ha en kompis med mig.

Min plan är att byta ut frukost och lunch till Allevo pulver men äta middag med familjen. 
    Ska ta promenad varje lunch och styrketräna 2-3 gånger i veckan. 

Jag har 30 kg jag behöver bli Av med total. men ett steg i taget. Vem är med?

• Svar på tråden Kör VLCD med mig start 2/1
  • Anonym (Tjocka Lisa)

Att slippa köpa nya kläder och ha något roligt att se fram emot är bra motivation.
    Det är fasiken inte värt att tappa tråden och börja om igen, för det är så jobbigt det första dygnet, och nu måste jag gå igenom det igen?

• Anonym (Isabelle)
    Anonym (Tjocka Lisa) skrev 2025-01-07 15:35:32 följande:

Att slippa köpa nya kläder och ha något roligt att se fram emot är bra motivation.
    Det är fasiken inte värt att tappa tråden och börja om igen, för det är så jobbigt det första dygnet, och nu måste jag gå igenom det igen?

Usch, vart på vift hela dagen idag. Hade ej tillgång till min shake så nu först avnjuter jag min soppa 2 påsar! Sedan tar jag 3 på en gång innan läggdags! (Tjocka lisa) har du börjat om igen?
  • Marans

tappade 4kg första veckan och det kändes sååå bra. Nu har jag tappat 13kg sen efter sommaren Rensade garderoben igår och hittade kläder jag glömt bort att jag har haft så jag dök upp på jobbet i en helt ny outfit idag 😄

• Anonym (Isabelle)
    Marans skrev 2025-01-07 17:53:12 följande:

tappade 4kg första veckan och det kändes sååå bra. Nu har jag tappat 13kg sen efter sommaren Rensade garderoben igår och hittade kläder jag glömt bort att jag har haft så jag dök upp på jobbet i en helt ny outfit idag 😄

Så roligt! Nu måste du ha massa motivation! Jag vill se mer resultat. Men bet att jag måste hålla ut mer än någon dag hahaha. Men det kommer. Får hoppas när jag läste ❤️
  • Anonym (Tjocka Lisa)

Jag har börjat om igen och igår var inte rolig. Nu har jag tagit mig igenom det värsta och känner mig så där pigg som man kan bli. Inget mer fusk nu! Inte värt det.

Jag vaknade innan klockan imorse och hann med lite gympa och fick en härlig lunchpromenad. 

Imorgon ska jag väga mig. Har inga större förhoppninga, kläderna sitter som vanlig. 

• Anonym (Tjocka Lisa)
    Marans skrev 2025-01-07 17:53:12 följande:

Heja dig! Bra jobbat!
  • Anonym (Isabelle)
    Anonym (Tjocka Lisa) skrev 2025-01-08 13:30:26 följande:

Jag har börjat om igen och igår var inte rolig. Nu har jag tagit mig igenom det värsta och känner mig så där pigg som man kan bli. Inget mer fusk nu! Inte värt det.

Jag vaknade innan klockan imorse och hann med lite gympa och fick en härlig lunchpromenad. 

Imorgon ska jag väga mig. Har inga större förhoppninga, kläderna sitter som vanlig. 

Hur många dagar har du kört nu?
  • Pusheen

Så! Nu är jag också igång. Har käkat två påsar pulver idag 😅 

Hur gör ni andra, kör ni på helfart, alltså enbart ersättningar eller käkar ni lite vanlig mat också? Jag har inte riktigt bestämt mig. Har barn och har lite svårt att förklara för dem att jag bara äter shake. 

Jag har packat en påse som jag alltid kommer ha med mig med vatten, pulver och en liten shakeflaska. Funkar bra så man alltid har med sig. Föröker dricka en var tredje timme typ. 

Sen har jag ett tips, blanda i psylliumfröskal i shaken, det sväller och ökar mättnadskänsla plus att man får i sig lite fibrer 😊

• Anonym (Tjett)
    Pusheen skrev 2025-01-08 16:55:39 följande:

Hur gör ni andra, kör ni på helfart, alltså enbart ersättningar eller käkar ni lite vanlig mat också? Jag har inte riktigt bestämt mig. Har barn och har lite svårt att förklara för dem att jag bara äter shake. 

Jag har packat en påse som jag alltid kommer ha med mig med vatten, pulver och en liten shakeflaska. Funkar bra så man alltid har med sig. Föröker dricka en var tredje timme typ. 

Sen har jag ett tips, blanda i psylliumfröskal i shaken, det sväller och ökar mättnadskänsla plus att man får i sig lite fibrer 😊

Dina barn kommer förstå att du gör så för att gå ner i vikt, om inte nu så senare (vet inte hur gamla dom är). Oavsett vad du säger. Jag vet faktiskt inte vad som är mest pedagogiskt och minst skadligt att säga. För barnen alltså. 

Jag växte upp med en mamma som bantade och körde olika shakes och dieter hela min uppväxt. Minns själv att jag tyckte det var lite hyckleri att säga till oss barn att vi duger som vi är samtidigt som hon ägnade all vaken tid till att försöka hålla sig så smal som möjligt. 
  • Anonym (Isabelle)
    Pusheen skrev 2025-01-08 16:55:39 följande:

Jag har barn och plugg. Försöker hålla mig till shakes men insett att jag svimmar om jag inte får i mig något då och då. Så idag hade jag shakes till frukost sedan kålsallad och 2 kycklingben till middag. Du skulle kunna säga till dina barn "jag har redan ätit" eller jag ska äta snart? Vet inte :/ mitt barn frågade mig imorse varför dricker du det där, kom på mig själv med att nästan råka säga, för mamma ska bli smal men "för att jag är så törstig" fick jag fram 🤣
Svar på tråden Kör VLCD med mig start 2/1