Pusheen skrev 2025-01-08 16:55:39 följande:
Så! Nu är jag också igång. Har käkat två påsar pulver idag 😅
Hur gör ni andra, kör ni på helfart, alltså enbart ersättningar eller käkar ni lite vanlig mat också? Jag har inte riktigt bestämt mig. Har barn och har lite svårt att förklara för dem att jag bara äter shake.
Jag har packat en påse som jag alltid kommer ha med mig med vatten, pulver och en liten shakeflaska. Funkar bra så man alltid har med sig. Föröker dricka en var tredje timme typ.
Sen har jag ett tips, blanda i psylliumfröskal i shaken, det sväller och ökar mättnadskänsla plus att man får i sig lite fibrer 😊
Dina barn kommer förstå att du gör så för att gå ner i vikt, om inte nu så senare (vet inte hur gamla dom är). Oavsett vad du säger. Jag vet faktiskt inte vad som är mest pedagogiskt och minst skadligt att säga. För barnen alltså.
Jag växte upp med en mamma som bantade och körde olika shakes och dieter hela min uppväxt. Minns själv att jag tyckte det var lite hyckleri att säga till oss barn att vi duger som vi är samtidigt som hon ägnade all vaken tid till att försöka hålla sig så smal som möjligt.