• Anonym (Tjocka Lisa)

Kör VLCD med mig start 2/1

Finns det någon här som vill köra VLCD med mig? Jag tänkte starta den 2 januari och skulle gärna ha en kompis med mig.

Min plan är att byta ut frukost och lunch till Allevo pulver men äta middag med familjen. 
    Ska ta promenad varje lunch och styrketräna 2-3 gånger i veckan. 

Jag har 30 kg jag behöver bli Av med total. men ett steg i taget. Vem är med?

• Svar på tråden Kör VLCD med mig start 2/1
  • Anonym (Isabelle)
    Anonym (Tjocka Lisa) skrev 2025-01-14 17:13:52 följande:

Hej, jag har inte hört av mig här. Jag har haft det kämpigt både med dieten och annat. Har bara gått ner 2,5kg och velat mellan att lägga ner helt eller att gå över 100 shakes. Men jag vill helst inte visa barnen att jag inte äter. Jag vill vara en hälsosam förebil, både genom att ta tag i min övervikt men inte genom att ge det för stor vikt eller visa dem att det är hälsosamt att strunta i att äta. 

Jag har inte riktight landat i att sluta eller gå 100, så jag stretar på. Faller dit och reser mig igen. Och egentligen så är 2,5 kg sedan nyår helt ok. 

Hej! Tråkigt att du haft det jobbigt :(. Hoppas det blir bättre snart! Jadå, 2,5 kg är 2,5 kg👏. Jag kan förstå hur du känner, samtidigt är det något bra mot övervikten du gör. Kanske kunde du hålla ut i alla fall 3 veckor? Så att du får en skjuts? Annars finns det andra metoder du kan köra på där du ändå kan äta med barnen. Jag förstår dig som sagt. Men oavsett hur du gör så är du alltid välkommen att skriva här, få stöttning :)
  • Anonym (Isabelle)

Det kan få vara en viktminskning tråd? Måste inte vara vlcd :)

• Anonym (Isabelle)

Min beställning från apotea kom idag. Nutrilett shake vanilla, som jag gillar bäst sen vill jag ha varm soppa på kvällen. Va lite trött på chicken noodle så beställde sparris soppa från modifast. Den var god. Kan rekommendera. Lite väl salt för den känsliga men annars smakrik. Hahah på denna diet kallar man pulversoppa för "jättegod". 

• Marans
    Anonym (vlcd) skrev 2025-01-13 10:06:15 följande:

Jag hoppar gärna in här! 

Är på dag 2 idag, kör ren Vlcd med 5 shakes om dagen. Vill gå ner 30 mamma/gravid och sambokilon. 

Har gjort denna resa förut och gick ner 30kg på knappt 4 månader. 

Heja er!! 😄

hej och välkommen!!! 30kg på 4 månader, det är ju en herre jösses massa kilon. Körde du soppor helt i 4v eller hur gjorde du då?
  • Marans
    Anonym (Isabelle) skrev 2025-01-14 10:55:34 följande:

Första dagen avklarad! Känns så härligt att jag klarade det. Nu ska jag bara bocka av dag för dag!

Heja heja!!!!
  • Marans

Godmorgon, nu behöver jag bara skriva av mig lite?

Jag har nu kört ren kur i 2v och dag 3 idag. Första veckan gick jag ner 4kg och andra veckan 1kg. jag hade såklart hoppats på lite mer vecka 2 men 5kg på två veckor är ju superbra. Det vet jag. 

Jag hade inte varit på toaletten ordentligt andra veckan men det gav med sig igår så jag ställde mig med stora förhoppningar på vågen imorse och hade då lagt på mig 9hg. 

Jag vet logiskt att man ska se det på det stora hela, vikten kan variera beroende på vätska etc men det kändes ändå tungt. Särskilt eftersom jag börjar se fram emot att äta mat nu. Längtar efter grönsaker, att få tugga ordentligt och lite andra smaker. 

Jag ska fortsätta denna vecka på 100% ren kur men det är inte helt en dans på rosor det här?

• Anonym (Isabelle)
    Marans skrev 2025-01-15 10:50:12 följande:

Jag har nu kört ren kur i 2v och dag 3 idag. Första veckan gick jag ner 4kg och andra veckan 1kg. jag hade såklart hoppats på lite mer vecka 2 men 5kg på två veckor är ju superbra. Det vet jag. 

Jag hade inte varit på toaletten ordentligt andra veckan men det gav med sig igår så jag ställde mig med stora förhoppningar på vågen imorse och hade då lagt på mig 9hg. 

Jag vet logiskt att man ska se det på det stora hela, vikten kan variera beroende på vätska etc men det kändes ändå tungt. Särskilt eftersom jag börjar se fram emot att äta mat nu. Längtar efter grönsaker, att få tugga ordentligt och lite andra smaker. 

Jag ska fortsätta denna vecka på 100% ren kur men det är inte helt en dans på rosor det här?

Jag har för mig att man går ner mycket i början och att det sedan kan sakta ner. Jag tror om du kör denna veckan ut plus en fjärde så kommer en sån skjuts igen. Nej haka inte upp dig på vågen. Kroppsvikten kan vara beroende av många saker. Som du säger vätska, ska man snart ha mens kan jag svullna och "gå upp" något helt kilo till och med. Men då vet jag att det är mensen. Kör på ge inte upp. Det kommer komma en till viktnedgång om du fortsätter. Du har klarat dig långt nu och klart du nu känner att du saknar att tugga osv men håll huvudet kallt och fortsätt. Så tycker jag :). Galet grymt av dig detta! Själv är jag inne på dag 3 idag! Börjar kännas lättare med hungern nu.
  • Anonym (vlcd)
    Marans skrev 2025-01-15 10:50:12 följande:

Grymt jobbat!! förstår att det kan kännas tufft. inför mens/vid ägglossning så fick jag + ibland pga vätska, sen från en dag till den andra var det borta och vikten visade minus igen. 
    heja dig! 

• Anonym (vlcd)
    Anonym (Isabelle) skrev 2025-01-15 12:46:35 följande:
    Jag har för mig att man går ner mycket i början och att det sedan kan sakta ner. Jag tror om du kör denna veckan ut plus en fjärde så kommer en sån skjuts igen. Nej haka inte upp dig på vågen. Kroppsvikten kan vara beroende av många saker. Som du säger vätska, ska man snart ha mens kan jag svullna och "gå upp" något helt kilo till och med. Men då vet jag att det är mensen. Kör på ge inte upp. Det kommer komma en till viktnedgång om du fortsätter. Du har klarat dig långt nu och klart du nu känner att du saknar att tugga osv men håll huvudet kallt och fortsätt. Så tycker jag :). Galet grymt av dig detta! Själv är jag inne på dag 3 idag! Börjar kännas lättare med hungern nu.
    Grymt jobbat! Hur har det gått idag? :) 
  • Anonym (Isabelle)

Det har gått bra! Känns så skönt att det är dags 4 nu! Motivationen växer ju för varje dag man klarar. Jag har kört helt ren kur förutom kaffe med mjölk då. Jag har funderat på typ cola zero. Som innehåller näst intill 0 kalorier. Kan det vara dåligt för dieten? Menar tror du man kommer ur ketos då? Eller är det värsta som kan hända att det triggar sockersug? Ska nog undvika men ändå hade fundering. Hur går det själv idag? Kör du på?

Svar på tråden Kör VLCD med mig start 2/1