• Anonym (Tjocka Lisa)

Kör VLCD med mig start 2/1

Finns det någon här som vill köra VLCD med mig? Jag tänkte starta den 2 januari och skulle gärna ha en kompis med mig.

Min plan är att byta ut frukost och lunch till Allevo pulver men äta middag med familjen. 
    Ska ta promenad varje lunch och styrketräna 2-3 gånger i veckan. 

Jag har 30 kg jag behöver bli Av med total. men ett steg i taget. Vem är med?

• Svar på tråden Kör VLCD med mig start 2/1
  • Pusheen
    Anonym (Tjett) skrev 2025-01-08 20:28:12 följande:
    Dina barn kommer förstå att du gör så för att gå ner i vikt, om inte nu så senare (vet inte hur gamla dom är). Oavsett vad du säger. Jag vet faktiskt inte vad som är mest pedagogiskt och minst skadligt att säga. För barnen alltså. 

Jag växte upp med en mamma som bantade och körde olika shakes och dieter hela min uppväxt. Minns själv att jag tyckte det var lite hyckleri att säga till oss barn att vi duger som vi är samtidigt som hon ägnade all vaken tid till att försöka hålla sig så smal som möjligt. 
    Visst är det svårt! Mina barn är 6 och 8 år. Två tjejer. Den äldsta har lite hull men inte tjock så men hon är åt det kraftigare hållet och har blivit retad i skolan för det. Så känns som att jag måste säga något smart eftersom det redan är ett lite laddat ämne. Innan sa jag att jag ville bli av med mitt sötsug att det var därför jag åt det. De har inte frågat mer efter det.
  • Pusheen
    Anonym (Isabelle) skrev 2025-01-08 21:27:10 följande:
    Jag har barn och plugg. Försöker hålla mig till shakes men insett att jag svimmar om jag inte får i mig något då och då. Så idag hade jag shakes till frukost sedan kålsallad och 2 kycklingben till middag. Du skulle kunna säga till dina barn "jag har redan ätit" eller jag ska äta snart? Vet inte :/ mitt barn frågade mig imorse varför dricker du det där, kom på mig själv med att nästan råka säga, för mamma ska bli smal men "för att jag är så törstig" fick jag fram 🤣

Haha smart svar 😅 Ja jag får säga ngt i stil med det. Inte hungrig ännu eller nåt. 

Jag märker att jag verkligen blir skithungrig efter tre timmar ganska exakt. Vad jobbigt att du blir så påverkad. Jag har alltid varit sån där att jag klarar mig utan mat länge utan att ens tänka på det så med detta är det bra att få in lite vanor med var tredje timme som man borde! 

• Anonym
    Anonym (Tjett) skrev 2025-01-08 20:28:12 följande:
    Pusheen skrev 2025-01-08 22:15:30 följande:

Haha smart svar 😅 Ja jag får säga ngt i stil med det. Inte hungrig ännu eller nåt. 

Jag märker att jag verkligen blir skithungrig efter tre timmar ganska exakt. Vad jobbigt att du blir så påverkad. Jag har alltid varit sån där att jag klarar mig utan mat länge utan att ens tänka på det så med detta är det bra att få in lite vanor med var tredje timme som man borde! 

Dina barn kommer förstå att du gör så för att gå ner i vikt, om inte nu så senare (vet inte hur gamla dom är). Oavsett vad du säger. Jag vet faktiskt inte vad som är mest pedagogiskt och minst skadligt att säga. För barnen alltså. 

Jag växte upp med en mamma som bantade och körde olika shakes och dieter hela min uppväxt. Minns själv att jag tyckte det var lite hyckleri att säga till oss barn att vi duger som vi är samtidigt som hon ägnade all vaken tid till att försöka hålla sig så smal som möjligt. 
    Min mamma bantade också genom det mesta av min barndom. Räknade kalorier och höll på. Själv var jag en knubbig tjej och fick såklart upp ögonen för bantning.

Jag älskade min mamma, och gör än i dag fast hon numera inte längre är kvar hos oss. Det måste jag tillägga, jag ger henne inte skulden för det som sen hände!

Jag blev iaf svårt anorektisk, första gången vid 12 år ålder. Andra gånger vid drygt 20, andra gången är jag glad att jag överlevde.

Vill inte spöka före här, men vill lägga in ett varningens ord att tänka sig mycket noga för.
  • Anonym

Tänk bara på att de också kommer att säga så framöver, "jag är inte hungrig än". Slipper du så slipper de?
  • Anonym (Isabelle)

Jag klarar mig också bra utan mat under dagen. Det är först vid middagstid när all rusch lägger sig och jag känner att jag måste få i mig något för att orka plugga. Men jag ska försöka att klara det idag. Man ska ju egentligen ta det relativt lugnt med pulverdiet, träna lätt. Förmodligen går det över inom någon dag och man blir piggare så som jag minns det från förra gången. Då hade jag iofs inte barn men uppdaterar om hur det går!
  • Marans

Hur går det för er? Jag är ju i slutet på vecka två vilket känns så skönt. Jag ska köra i en vecka till och förhoppningsvis två till om jag orkar/mår bra 😊 

• Anonym (Isabelle)
    Marans skrev 2025-01-11 17:33:57 följande:

Hur går det för er? Jag är ju i slutet på vecka två vilket känns så skönt. Jag ska köra i en vecka till och förhoppningsvis två till om jag orkar/mår bra 😊 

Jag har tyvärr ätit lite. Det funkar inte för mig att kombinera som jag trodde. Det blir lätt för mycket mat. Jag har nu bestämt mig till 100% att börja med endast shakes/soppor på måndag. Förra gången körde jag bara shakes och det gick väldigt bra. Då visste jag att det är detta som gäller. Inget annat. Så nu på måndag ska jag köra helt ren kur. Kommer följa tråden. Positivt är ändå att jag gått ner 1 kilo och inte upp något👍 du är supergrym och ger mig motivation!
  • Pusheen
    Anonym skrev 2025-01-09 05:33:00 följande:
    Tänk bara på att de också kommer att säga så framöver, "jag är inte hungrig än". Slipper du så slipper de?
    Ja nej det gör jag inte. Jag äter min shake ibland tillsammans när de äter. De säger inte så mycket om att jag äter något annat än dom. 
  • Pusheen

Känns jobbigt, lördag kväll utan en kall öl eller snacks 😆 Sitter här med mitt mineralvatten medan resten av familjen gottar sig. 

Jaja.. har fått bra hittills iallafall förutom att jag åt lite Tacos igår. Lät bli brödet och åt bara lite. Antar att man kommer ur ketosläget då? 

Kämpa på alla!! 

• Anonym (vlcd)

Jag hoppar gärna in här! 

Är på dag 2 idag, kör ren Vlcd med 5 shakes om dagen. Vill gå ner 30 mamma/gravid och sambokilon. 

Har gjort denna resa förut och gick ner 30kg på knappt 4 månader. 

Heja er!! 😄

Svar på tråden Kör VLCD med mig start 2/1