Anonym (Tjett) skrev 2025-01-08 20:28:12 följande:
Pusheen skrev 2025-01-08 22:15:30 följande:
Haha smart svar 😅 Ja jag får säga ngt i stil med det. Inte hungrig ännu eller nåt.
Jag märker att jag verkligen blir skithungrig efter tre timmar ganska exakt. Vad jobbigt att du blir så påverkad. Jag har alltid varit sån där att jag klarar mig utan mat länge utan att ens tänka på det så med detta är det bra att få in lite vanor med var tredje timme som man borde!
Dina barn kommer förstå att du gör så för att gå ner i vikt, om inte nu så senare (vet inte hur gamla dom är). Oavsett vad du säger. Jag vet faktiskt inte vad som är mest pedagogiskt och minst skadligt att säga. För barnen alltså.
Jag växte upp med en mamma som bantade och körde olika shakes och dieter hela min uppväxt. Minns själv att jag tyckte det var lite hyckleri att säga till oss barn att vi duger som vi är samtidigt som hon ägnade all vaken tid till att försöka hålla sig så smal som möjligt.
Min mamma bantade också genom det mesta av min barndom. Räknade kalorier och höll på. Själv var jag en knubbig tjej och fick såklart upp ögonen för bantning.
Jag älskade min mamma, och gör än i dag fast hon numera inte längre är kvar hos oss. Det måste jag tillägga, jag ger henne inte skulden för det som sen hände!
Jag blev iaf svårt anorektisk, första gången vid 12 år ålder. Andra gånger vid drygt 20, andra gången är jag glad att jag överlevde.
Vill inte spöka före här, men vill lägga in ett varningens ord att tänka sig mycket noga för.