• Anonym (Barn nr 3)

ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?

Hejsan!
    Som rubriken-fler som har ägglossning nu i dagarna pch vill följas åt den här jobbiga perioden mellan ÄL och BIM?
    Hade varit kul!

• Svar på tråden ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?
  • Haja98

Hej! 

Jag hoppar in här om det känns okej :) Jag hade ÄL 16 januari enligt appen och är i såna fall idag på ÄL+6. Har bim den 28:onde januari! 

Är på månad 10 av att försöka så håller verkligen tummarna att det tagit sig denna gång. Kroppen känns annorlunda denna gång. Haft starkt illamående idag och igår och sen har magen känts konstig, nästan som den stramar. Vet inte om det är inbillning eller om det är något litet som håller på att gro!! 

• Anonym (Barn nr 3)
    Haja98 skrev 2025-01-22 20:43:17 följande:

Hej! 

Jag hoppar in här om det känns okej :) Jag hade ÄL 16 januari enligt appen och är i såna fall idag på ÄL+6. Har bim den 28:onde januari! 

Är på månad 10 av att försöka så håller verkligen tummarna att det tagit sig denna gång. Kroppen känns annorlunda denna gång. Haft starkt illamående idag och igår och sen har magen känts konstig, nästan som den stramar. Vet inte om det är inbillning eller om det är något litet som håller på att gro!! 

Hejsan och välkommen!
    Jag håller mina tummar att stärka ett frö i magen :)
    Det är så spännande här då vi är rätt tätt inpå varandra allihopa :)

Jag är på äl+7 eller 8 idag. Båda mina appar jag använder med tempning säger olika.
    Jag tog iaf test som var väldigt blankt men känner mig fortfarande hoppfull!
  • Haja98
    Anonym (31) skrev 2025-01-22 17:16:44 följande:

Tog nytt test idag. Ytterst lite stegring om en stegring alls.  Jag tycker att jag såg ett streck, men det kan lika gärna vara ett spökstreck. Imorgon är jag på äl+10 och bim-3 eller 4. Känns så nervöst!!! Vid mitt MA plussade jag ganska starkt vid bim. Idag är jag på äl+9 så kanske inte någon markant stegring om jag hade nidblödning igår. I natt hade jag kraftiga menssmärtor. Idag vaknade jag och kände mig som jätteogravid. Men smärtan i brösten börjar komma tillbaka nu mot sen eftermiddag. Lite illamående men kan bero på kaffe. 
    Jag funderar på om jag får stegring på kvällstid istället för morgon då jag har omvänd dygnsrytm. Imorgon bör jag se en stegring om jag är gravid. Eller så ökar min hcg väldigt sakta och då finns väl risk för tidigt MF. Är så nervös och orolig!

Åh jag håller tummarna för dig! Hoppas du får en stegring imorgon!

Jag har testat mig från ÄL+7 fram till bim varje månad i 10 månaders tid utan att någonsin fått ett något typ av streck, vad är ett spökstreck egentligen? :) 
  • Haja98
    Anonym (Barn nr 3) skrev 2025-01-22 20:54:03 följande:
    Hejsan och välkommen!
    Jag håller mina tummar att stärka ett frö i magen :)
    Det är så spännande här då vi är rätt tätt inpå varandra allihopa :)

Jag är på äl+7 eller 8 idag. Båda mina appar jag använder med tempning säger olika.
    Jag tog iaf test som var väldigt blankt men känner mig fortfarande hoppfull!
    Roligt att följa flera som är tätt inpå en själv! Tycker dagarna mellan ÄL och bim är så långa så känns skönt att ha lite sällskap! 

Har du några symptom? :) 
  • Anonym (Barn nr 3)
    Haja98 skrev 2025-01-22 21:01:04 följande:
    Roligt att följa flera som är tätt inpå en själv! Tycker dagarna mellan ÄL och bim är så långa så känns skönt att ha lite sällskap! 

Har du några symptom? :) 
    Både ja och nej :P
    Mår illa, det kommer och går. Men det kan lila gärna vara för att jag äter antibiotika.
    Har haft lite ömma bröst ett par dagar som verkligen tilltagot idag. De känns svullna och stora. Men det behöver inte heller betyda något för så kan jag få mellan äl och bim ibland.
    Det blir ju så diffust allting.
    Har du symtom?
  • Haja98
    Anonym (Barn nr 3) skrev 2025-01-22 21:07:34 följande:
    Både ja och nej :P
    Mår illa, det kommer och går. Men det kan lila gärna vara för att jag äter antibiotika.
    Har haft lite ömma bröst ett par dagar som verkligen tilltagot idag. De känns svullna och stora. Men det behöver inte heller betyda något för så kan jag få mellan äl och bim ibland.
    Det blir ju så diffust allting.
    Har du symtom?
    Vi håller tummarna att illamåendet inte beror på antibiotikan! 

Jag har flertalet symtom men även dem är diffusa. Är illamående nästintill konstant, men väldigt milt illamående. Har en konstig känsla i magen, nästan som att den stramar i känslan! Sen har jag kalla fötter, extra kissnödig, haft hög temp och generellt bara en annan känsla i kroppen! Håller tummarna att det inte vara är inbillning! Ska testa imorgonbitti, räknar med negativt då det är så tidigt men kan inte vänta ändå!
  • Blommanc

Hoppar in här i tråden 🥰 vi är inne på 2a försöket att få en liten 3a i vår familj. Hade ägglossning runt 19/1 (digitalt äl test visade smiley den morgonen iallafall), vi låg 12, 14, 16, 19 och 22 januari (pjuh 😅), så jag hoppas verkligen att det tagit sig den här månaden.

Är även en testnarkoman, så har 20+ testa-tidigt liggandes i badrumsskåpet som väntar på mig 😂 men tiden från äl tills man kan testa sig känns ju som en evighet 😩

Håller tummarna för oss alla att vi får ett plus 🤍

• Anonym (Önskan97)
    Blommanc skrev 2025-01-22 23:32:39 följande:

Hoppar in här i tråden 🥰 vi är inne på 2a försöket att få en liten 3a i vår familj. Hade ägglossning runt 19/1 (digitalt äl test visade smiley den morgonen iallafall), vi låg 12, 14, 16, 19 och 22 januari (pjuh 😅), så jag hoppas verkligen att det tagit sig den här månaden.

Är även en testnarkoman, så har 20+ testa-tidigt liggandes i badrumsskåpet som väntar på mig 😂 men tiden från äl tills man kan testa sig känns ju som en evighet 😩

Håller tummarna för oss alla att vi får ett plus 🤍

Kul då är vi på samma cd dag! Jag är också troligen ÄL+4 idag enligt min temp och jag kan inte låta bli att redan nu tänka på testningen 😂 ska fööörsöka hålla mig till 10dpo 

Hoppas det går vägen för oss ????
  • Haja98

Total negativt graviditetstest imorse med RFSU testa ofta. Inte så konstigt eftersom jag bara är på ÄL+7 men hade hoppats se något svagt streck när jag ändå har så mycket symtom! 

Aja, blir att fortsätta hoppas och testa imorgon igen! Någon annan som testat idag? 

• Anonym (Barn nr 3)
    Haja98 skrev 2025-01-22 21:24:11 följande:
    Vi håller tummarna att illamåendet inte beror på antibiotikan! 

Jag har flertalet symtom men även dem är diffusa. Är illamående nästintill konstant, men väldigt milt illamående. Har en konstig känsla i magen, nästan som att den stramar i känslan! Sen har jag kalla fötter, extra kissnödig, haft hög temp och generellt bara en annan känsla i kroppen! Håller tummarna att det inte vara är inbillning! Ska testa imorgonbitti, räknar med negativt då det är så tidigt men kan inte vänta ändå!
    Spännande!! Jag testade idag men negativt, äl + 8 eller 9
    Har du testat??
    Mitt illamående håller i sig 🤮
Svar på tråden ÄL i dagarna-följas åt i väntan på test?