EJT skrev 2025-05-07 02:57:12 följande:
Har nu fått nästa behandlingsplan. Ska nu prova både Menopur och Gonsl-F i kombination. Jag fick ju ut bra med ägg senast, men antar att de justerar pga så pass få blastocyster?
De bytte också ut progresteronet Cyclogest mot Utrogestan. Vet inte heller varför de gjort det, trodde Cyclogest var standard. Tänker om det kan vara för att jsg började blöda två dagar innan testdagen, men å andra sidan ger ju Utrogestan mindre dos progresteron än Cyclogest så jag förstår inte rikigt. Cyclogrst är ju 2x400 mg och Utrogestan 3x200 mg. Oavsett så har jag tagit Utrogestan tidigare (dock i naturlig cykel) och har god erfarenhet, så det gör mig inget. Lite trassligare att ta tre ggr per dag bara.
Förlåt om jag inte har koll.
Men du måste plocka ägg igen nu alltså inför ny insättning?
Hur menar du med att du började blöda innan testdan, vad är det dom vill justera?
Jag ringde idag och berättade att det inte lyckats denna månad heller och att vi kör på ett nytt försök.
Men jag funderar lite eftersom jag fick min mens fyra dagar före testdag nu båda månaderna, kan det vara att min cykel är tajtare och att man skulle från positivt ältest egentligen stoppa tillbaka ägget tidigare...
Samtidigt sa sköterskan att det kan ju vara min ålder som är emot mig och kanske att dom ska testa och lägga till cyklogest nästa gång efter insättning. Vet inte om det hjälper?!