Wimbi skrev 2025-05-02 12:20:59 följande:
Hoppar in här igen (skrev för ett tag sen vid ett annat försök), hoppas det är ok!
Man har ju inte direkt någon att prata om det med, förutom sambon men som inte går igenom samma process, även om vi delar mycket? såklart.
Har nu gjort vårt tredje IVF försök (2 ägg första gången, inget befruktat, 8 ägg förra gången och 1 som blev befruktat men slutade dela sig) och precis som vårt andra försök, detta nu med ICSI.
Av 6 ägg var det 4 som blev befruktade och 3 av dom fortsatte att dela sig. Slutligen blev det 1 till mig och 1 till frysen. Är förhoppningsfull, men orolig precis som ni andra. Man vill ju bara ha ett positivt besked.
Vi hade äggplock fredag 25/4 och ET i måndags 28/4. Läkaren sa att tesdag är 13/5. Jag är så himla ny i det här så, förlåt om jag är trög men.. ruvar jag på ett 3 dagars? Läkaren nämnde ingenting och jag är så nervös så glömde fråga såna saker.
Hoppas ni alla får en trevlig helg!
Vad kul att ni fick både en återföring och en till frysen! Vad skönt att äntligen få ha kommit så långt, jag hoppas på positivt svar den 13/5! Hur mår du efter ÄP och återföringen? Ändrade de dina sprutor inför denna runda?