• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-02-22 15:36:39 följande:

Är det värt att ta ett till test ikväll eller tror ni att det ändå inte kommer ökat så mycket tills dess? 😅
    Äntligen börjat en ökning iaf..

Å

Jag hade redan tagit ett till! Testar varje toa besök när jag sett en ökning. För mig är klockan 10-14 nästan alltid högst, medan morgon och kväll kan vara svagare trots starkt mitt på dagen. Kan vara värt att testa mycket och ofta en cykel för att se när det visar lättast för dig ☺️🥰 
  • Anonym (Ardna)
    Josiek6 skrev 2025-02-22 10:26:48 följande:

Tack för bra svar! Äntligen får jag ett svar på vad det är som kan försvåra. Det enda jag får fram när jag googlar om vad det gör för skada är att det kan störa menscykeln och det svaret har inte varit nog för min beroendehjärna, min cykel är som en klocka alltid. 
    så nu fick jag mycket mer specifika förklaringar, verkligen tack! 

jag ska sluta nu, det är bestämt. Jag bestämmer mig för måndag, nu. 

Du kommer göra det galant 🥳❤️ jag har fortfarande en önskan om en snus ibland, kommer dock hålla mig från det helt och hållet under tiden vi försöker med syskon och om vi lyckas så hela tiden jag ammar. Men när jag är klar med barn och amning kommer jag låta mig köpa en dosa om jag fortfarande har ett sug. Det har varit en lugnande tanke för mig, att det kommer en dag när jag kan få en snus igen 🙈😂
  • Elisand
    Anonym (Ardna) skrev 2025-02-22 16:10:46 följande:
    Jag hade redan tagit ett till! Testar varje toa besök när jag sett en ökning. För mig är klockan 10-14 nästan alltid högst, medan morgon och kväll kan vara svagare trots starkt mitt på dagen. Kan vara värt att testa mycket och ofta en cykel för att se när det visar lättast för dig ☺️🥰 
    Okej, tack! Det är första gången jag använder test så känner mig verkligen helt ny. Ska testa när jag går på toa nästa gång! 😅❤️
  • Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-02-22 16:35:00 följande:
    Okej, tack! Det är första gången jag använder test så känner mig verkligen helt ny. Ska testa när jag går på toa nästa gång! 😅❤️
    Jag hoppas att du hittar din ökning. Vet att en del får starka på rfsu också men jag vet att jag fick aldrig superstarka med dem, men e@h får jag super tydligt svar med. 
    håller tummarna att detta är er cykel så du slipper bekymra dig om ägglossnkngstest 🤞🥰

Skillnaden e@h mot rfsu för mig 🙈
  • Siripiri
    Josiek6 skrev 2025-02-22 10:22:32 följande:

Tack ❤️
    jag tycker också det är konstigt att vi inte får hjälp direkt. Vi har gått där ett år och gjort alla möjliga tester och utredningar men allt ser ut som det ska. Jag ska ha bra äggreserv för min ålder men det behöver ju inte betyda något, kvalitén är ju det som är viktiga. 

i v 6 har båda mf varit, precis på dagen när jag går in i v6, 

för två veckor sedan fick vi brev att vi kommer bli kallade inom 2 månader till reproduktionsmottagningen igen. Jag vill tro då att de ska sätta igång med ivf. Det är nämligen så att min hjärtläkare har skickat en rekommendation att jag ska få komma till snabbare pga att jag inte kan äta statiner under tiden vi försöker eller när man är gravid och ammar. (Jag har en generisk sjukdom där jag har föhöjda blodfette)

tillskott tar jag en multivitamin om dagen och sedan folsyra. 

Jaa jätte konstigt! 
    Skönt att du ha bra äggreserv ♥️ 

Jobbigt :/ också haft såna tidiga missfall.. 

Men åh va bra! Hoppas verkligen ni får hjälp nu ☺️ 
    ah förstår! viktigt då att du inte är av de läkemedelet för länge ju! 

Jag skulle tipsa att du börjar äta Q10 direkt, även att din man gör de🙏🏼 finns många bra videos på youtube kring de. Det är väldigt bra för både ägg- och spermiekvalite. 
    Omega3 skulle jag lägga till med 😊 

• Elisand
    Anonym (Ardna) skrev 2025-02-22 16:43:38 följande:
    Jag hoppas att du hittar din ökning. Vet att en del får starka på rfsu också men jag vet att jag fick aldrig superstarka med dem, men e@h får jag super tydligt svar med. 
    håller tummarna att detta är er cykel så du slipper bekymra dig om ägglossnkngstest 🤞🥰

Skillnaden e@h mot rfsu för mig 🙈
    Tog ett till nu men det va mycket svagare! Jag köpte gravidkollens, vet inte hur starka de är?
  • Siripiri
    Palettbladet25 skrev 2025-02-22 08:51:56 följande:
    Jag skulle tolkat det som att du hade ÄL den 16de pga den låga tempen där sen den stadiga ökningen och en dipp på ÄL+4. Fick ofta den dippen på den dagen när vi försökte ☺️

• Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-02-22 16:58:47 följande:

Jaa jätte konstigt! 
    Skönt att du ha bra äggreserv ♥️ 

Jobbigt :/ också haft såna tidiga missfall.. 

Men åh va bra! Hoppas verkligen ni får hjälp nu ☺️ 
    ah förstår! viktigt då att du inte är av de läkemedelet för länge ju! 

Jag skulle tipsa att du börjar äta Q10 direkt, även att din man gör de🙏🏼 finns många bra videos på youtube kring de. Det är väldigt bra för både ägg- och spermiekvalite. 
    Omega3 skulle jag lägga till med 😊 

Håller med! Kan verkligen tipsa om boken it starts with the egg! Det är min to go to källa gällande alla tillskott osv man kan använda för att förbättra ägglvalitet och förebygga för missfall. Finns begagnad ibland och lätt att sälja när man är ?klar?

Q 10 ingår redan i basplanen i boken, sen finns det rekommendationer för flera olika situationer osv ☺️

Omega 3 kan påverka blodet så det blir tunnare, jag blir yr om jag tar det pga lågt blodtryck. Så jag käkar fisk istället 🙈

• Palettbladet25
    Siripiri skrev 2025-02-22 17:09:15 följande:
    Jag skulle tolkat det som att du hade ÄL den 16de pga den låga tempen där sen den stadiga ökningen och en dipp på ÄL+4. Fick ofta den dippen på den dagen när vi försökte ☺️

Åh tack snälla du för bra svar, en hel vetenskap det här att lära sig o så är man helt själv 😫 tack ❤️
  • Anonym (5child)
    BIM
    1/3 5child
    3/3 Lorainza
    3/3 Tingeling
    3/3 Anonym (Universitetsbebis)
    3/3 Ardna
    5/3 Rhea
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    8/3 MissSE
    9/3 Rumpetrollet