• Elisand

BIM Mars 2025

Bim Mars 2025

Hej! 

Det här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025! 

Vi stöttar varandra Hjärta

Skriv gärna en presentation om dig själv!

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu håller vi tummarna för plus i mars Glad

• Svar på tråden BIM Mars 2025
  • Anonym (Ardna)
    AngieF skrev 2025-02-14 16:34:42 följande:
    Ja det har varit fruktansvärt att få upp hoppet och sedan raseras gång på gång.. Efter mitt första MA var jag bara superglad att få ett till plus för det hade tagit sån tid, längre tid än vanligt att få mens efteråt och bm ville att vi skulle ha en mens emellan. Gick från slutet av oktober till början av januari och bara ville vara gravid igen. Men nu efter andra missfallet känns tanken på att blir gravid nästan lika illa som tanken på att INTE bli gravid.. 
    Vi ska ge det några månader till sen vet jag faktiskt inte om jag kommer vilja fortsätta försöka. Dels pga min ålder men även att det tar upp sån stor del av tankeverksamheten.. Men hoppas ändå att det ska bli något innan vi behöver börja ta såna beslut!

Beklagar ditt pågående MA, vet verkligen hur hemskt det är❤️❤️
    Hoppas det går hela vägen nästa gång ❤️ 
    Har ni barn sen innan? Är man över 35 får man hjälp med ivf ganska snabbt ❤️
  • Elisand
    Anonym (Ardna) skrev 2025-02-14 16:27:19 följande:

Det är faktiskt roligt att testa för ägglossning 😂 hoppas du får se plus på både dem och gravtest 🤞

premom appen är toppen att läsa av och jämföra test! 

Jag la in där för första barnet och gick att se ett mönster hur lh ökade för mig, testade över två år. Nu har jag testat nästan varje dag sen jul utan ökning, men förstått att det kan vara lite knas innan cykeln är igång efter förlossning. 

Tack för tips, då ska jag lägga in där! :D Hoppas du ser en ökning snart på testen snart!
  • AngieF
    Anonym (Ardna) skrev 2025-02-14 16:56:08 följande:
    Hoppas det går hela vägen nästa gång ❤️ 
    Har ni barn sen innan? Är man över 35 får man hjälp med ivf ganska snabbt ❤️
    Nej vi försöker få vårt första barn. Men låter inte på vården som att de vill göra någon utredning förens vi har fått tre missfall.. 
  • Anonym (Universitetsbebis)
    Hej gänget! Hoppar in här från tidigare trådar. Trodde en till BIM skulle hinna komma i feb, men ÄL var flera dagar senare än beräknat. Gissar att jag får positivt ÄL-test idag när jag testar i em. Tempen dippade som den brukar dagen innan ÄL så jag gissar på att ÄL kommer i morgon. Håller tummarna för den här gången.

Känns jobbigt att vi snart går över 6 månader av försök. Läste att de allra flesta blir gravida inom ett halvår... Dumt att läsa och haka upp sig, men det är lättare sagt än gjort, eller hur? Det vet ju säkert ni som också försökt ett tag. Det är inte lätt att ha hjärnan med sig alltid.

BIM
    3/3 Tingeling
    3/3 Anonym (Universitetsbebis)
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    9/3 Rumpetrollet
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Universitetsbebis) skrev 2025-02-16 15:03:38 följande:
    Hej gänget! Hoppar in här från tidigare trådar. Trodde en till BIM skulle hinna komma i feb, men ÄL var flera dagar senare än beräknat. Gissar att jag får positivt ÄL-test idag när jag testar i em. Tempen dippade som den brukar dagen innan ÄL så jag gissar på att ÄL kommer i morgon. Håller tummarna för den här gången.

Känns jobbigt att vi snart går över 6 månader av försök. Läste att de allra flesta blir gravida inom ett halvår... Dumt att läsa och haka upp sig, men det är lättare sagt än gjort, eller hur? Det vet ju säkert ni som också försökt ett tag. Det är inte lätt att ha hjärnan med sig alltid.

BIM
    3/3 Tingeling
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    9/3 Rumpetrollet
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 
    Många blir gravida inom sex månader men tror ändå snittet är sju. Ge inte upp ❤️ vårt första barn kom till efter  ett års försök efter ett ma som också det tog ett år att bli gravid med. Och det var värt var enda månads av väntan och negativa test, till och med missfallet 🙏
    Vi gjorde utredningar under tiden som inte visade någon orsak, en del barn tar bara längre tid ❤️

Men såklart förstår jag att du blir besviken och orolig när ni fortfarande väntar, hoppas er väntan snart är slut och du får ➕🍀
  • Elisand
    Anonym (Universitetsbebis) skrev 2025-02-16 15:03:38 följande:

BIM
    3/3 Tingeling
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    9/3 Rumpetrollet
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 
    Hej! Jag är i lite samma situation. Det här är vårt 6e försök och jag kände mig jätteledsen när förra mensen kom. Känns som att ?alla? får barn så fort i min närhet och många berättar om hur lätt det gick. Börjar såklart bli orolig. Sen blir jag orolig för att jag blir orolig och stressad och att det ska påverka? Ond cirkel 😅 Hoppas vi får plus allihopa snart! 
  • Anonym (Universitetsbebis)
    Elisand skrev 2025-02-16 19:56:44 följande:
    Hej! Jag är i lite samma situation. Det här är vårt 6e försök och jag kände mig jätteledsen när förra mensen kom. Känns som att ?alla? får barn så fort i min närhet och många berättar om hur lätt det gick. Börjar såklart bli orolig. Sen blir jag orolig för att jag blir orolig och stressad och att det ska påverka? Ond cirkel 😅 Hoppas vi får plus allihopa snart! 
    Det är så lätt att hamna i den där onda cirkeln. Känner verkligen igen mig i det du säger. Vi håller alla tummar och tår för oss!

Ni som tempar... Jag kör NC. Den säger nu att ÄL är beräknad imorgon. Men visst borde jag kunna anta att den kommer idag? (CD16). Ovan syns mina två senaste cykler.

Fick slut på ÄL-test och vet inte om jag måste gå och köpa fler. Gårdagens test gav ett väldigt starkt streck men inte så starkt så att det räknades som positivt. Vet inte heller om vi måste "få till det" idag också eller om det räcker med igår...

• Anonym (Azil)

Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp. Jag använder för första gången Easy@home ÄL-tester denna månad, tidigare har jag använt Clearblue men hade bara tre tester kvar därifrån. 

idag är CD 15, jag tog ett clearblue eftersom jag brukar få positivt svar på CD 14-15 och fick då fast smiley. Men varför får jag så lågt på Easy@home?? Det kan väl ändå inte vara min peak, när jag till och med hade högre CD 9? 

• Anonym (Ardna)
    Anonym (Azil) skrev 2025-02-17 09:25:27 följande:

Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp. Jag använder för första gången Easy@home ÄL-tester denna månad, tidigare har jag använt Clearblue men hade bara tre tester kvar därifrån. 

idag är CD 15, jag tog ett clearblue eftersom jag brukar få positivt svar på CD 14-15 och fick då fast smiley. Men varför får jag så lågt på Easy@home?? Det kan väl ändå inte vara min peak, när jag till och med hade högre CD 9? 

Jag använde cb ett tag för första barnet och då kunde jag också få smile när andra tester inte riktigt var positivt än, men oftast blev de positiva senare. Upplevde att cb är mycket känsligare och kanske för tidiga. 
    Ligg på och fortsät testa med e@h 🤞🍀🙏
  • Rhea

Hej allihopa!

Hoppar också in från februaritråden då ÄL var sen - har haft mycket oregelbunden cykel sedan vi började försöka. Har PCO - men tror att det är pga stress framförallt. 

Hade positivt ÄL-test igår (16/2) med CB (fast gubbe) och enligt appen ska jag ha BIM 5/3. Men det är högst oklart iom att cykeln är så oregelbunden. Sist fick jag mens 3 veckor efter ÄL. 

Håller tummarna för oss alla! 

{#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}
    3/3 Tingeling
    5/3 Rhea
    7/3 Elisand
    8/3 Jennifur
    9/3 Rumpetrollet
    13/3 Juli1990
    13/3 Zozoi
    14/3 AngieF 
Svar på tråden BIM Mars 2025